Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig har det varit gott nog att partners har haft eget intresse. Jag lägger ju normalt sett stor tid på hästeriet, både som hobby och yrke.
Nu lever jag med en man i hästbranschen. Vi jobbar mycket ihop och umgås utanför jobb mycket. För mig är det skönt att vi inte pratar häst jämt utanför jobbet. Jag vill få tänka på annat, han med. Jag vet fler par inom hästbranschen som beslutat försöka låta bli det när man hänger hemma.

När man delar hästintresset så är det ju också en del som ska klaffa i ens syn på hästeri.
Vi träffades ju i jobbet och kände varann och uppskattade den andres kunskap och syn på det hela några år innan vi blev ett par. Jag kände ju på mig att min sambo skulle älska mina tränare. Och så blev det ju. Men visst fanns viss tvekan där innan de mötts. Och det kunde ju bli en jäkla klash om vi inte kunde enas kring träningsfilosofi etc. :laugh:

Jag och han ser ju mååånga som har häst som man inte vill vara ihop med pga hur de har häst. Det hade blivit för slitigt. Men matchar ens åsikter varann där kan det ju vara kul och mysigt.

Själv har jag ett annat jobb, utanför hästeriet, vilket onekligen kan vara ganska vilsamt ibland! Brukar skämta om att jag har två heltidsjobb - dels det som ger pengar och dels hästarna :D

Jag tror att det kan vara viktigt att som par få lite influenser utifrån ibland, oavsett om det är från jobb eller annat. Mannen jag var gift med i 20 år hade samma yrke som jag, och med honom var det viktigt att jag hade ett eget intresse (hästarna) för att inte allt skulle kretsa kring jobbet. Och jag kan ju se att det kan vara likadant för er som jobbar med häst.

Jag hade väl just nu gärna testat att ha det tvärtom - att ha min egen självständiga "utanför-förhållandet-tid" på jobbet för att ha gemenskapen i hästarna på fritiden istället. Men som du säger - det är mycket som skall stämma för att det skall funka. Jag som har islandshästar på lösdrift har ju till exempel "lite" åsikter kring hästar som hålls på box stor del av dygnet och utöver det står en och en i "rutor". För att bara nämna en grej liksom.... :D

Hur ofta tar ni bort matchningar pga inaktiva? Har flera som jag senast skrev med för ett år sedan, känns ju rätt ovärt att ha dem kvar? Ingen av oss lär ju tänka imorgon att det nog är dags att skriva igen om man inte kommit till handling på ett år, tänker jag. Samma med de man matchat med men av olika anledningar aldrig skrivit till. Lär ju inte hända något nu plötsligt?

Hur ofta tar ni bort matchningar pga inaktiva? Har flera som jag senast skrev med för ett år sedan, känns ju rätt ovärt att ha dem kvar? Ingen av oss lär ju tänka imorgon att det nog är dags att skriva igen om man inte kommit till handling på ett år, tänker jag. Samma med de man matchat med men av olika anledningar aldrig skrivit till. Lär ju inte hända något nu plötsligt?
Efter ett par veckor.

Efter en vecka typ 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 625
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 837
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V