Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ingen motsvarande för hästfolk...? Är så vansinnigt trött på (potentiella) partners som ser hästarna som konkurrenter... Tänk att träffa en man som man kan ta en ridtur och diskutera hästträning med! :love:

JA! Jag behöver en hästinriktad partner! :love:

Har hittat liknande sidor i USA och UK, men inga i Sverige eller Norge. Kan du göra en? :D

Det finns ingen motsvarande för hästfolk...? Är så vansinnigt trött på (potentiella) partners som ser hästarna som konkurrenter... Tänk att träffa en man som man kan ta en ridtur och diskutera hästträning med! :love:
Haha, tänk vad olika det kan vara. Jag ratar alla killar med hästintresse, helt enkelt för att jag inte vill dela mitt andningshål med en potentiell partner. Hästarna är liksom MIN grej. Det är helt okej om min partner vill hänga med någon enstaka gång men jag vill inte prata häst hemma och jag vill ha tid för mig själv i stallet.

Jag har dock aldrig upplevt att någon sett min häst som en konkurrent utan om man bortser från de vanliga dräggkommentarerna ("Jaså, du rider. Rider du annat också? Höhö", "Ni hästtjejer har så fina rumpor ;)", "Hästar är bäst på mackan!") så har ingen haft något negativt att invända. Snarare tvärtom, de flesta killar jag träffat har tyckt att det både är bra och sunt med ett eget intresse och de i sin tur har haft sina grejer.

Haha, tänk vad olika det kan vara. Jag ratar alla killar med hästintresse, helt enkelt för att jag inte vill dela mitt andningshål med en potentiell partner. Hästarna är liksom MIN grej. Det är helt okej om min partner vill hänga med någon enstaka gång men jag vill inte prata häst hemma och jag vill ha tid för mig själv i stallet.

Jag har dock aldrig upplevt att någon sett min häst som en konkurrent utan om man bortser från de vanliga dräggkommentarerna ("Jaså, du rider. Rider du annat också? Höhö", "Ni hästtjejer har så fina rumpor ;)", "Hästar är bäst på mackan!") så har ingen haft något negativt att invända. Snarare tvärtom, de flesta killar jag träffat har tyckt att det både är bra och sunt med ett eget intresse och de i sin tur har haft sina grejer.

Jag har nog känt som du tidigare, och även haft det så. Jag var gift i 20 år med en man som inte delade hästintresset annat än att han kunde tänka sig att följa med o klappa eller titta på en tävling då och då. Och jag tyckte det var bra - då.

Nu har jag varit singel ett tag och även hunnit med ett förhållande med en person som har ett väldigt stort bekräftelsebehov och som hela tiden vill göra saker TILLSAMMANS. Och i det har jag känt mig väldigt låst och instängd. Nej, jag vill inte resa på min lediga tid - jag lägger liksom alla mina pengar på hästarna, då vill jag ha tid att njuta av dem när jag är ledig, typ....

Jag har också under sommaren levt ett delvis annat liv - låtit mig själv vara kvar i hästbubblan mer eller mindre på heltid, umgåtts med hästfolk, pratat häst över middagen och känner att det är SÅ skönt, att det är där jag är mig själv. Så jag vill nog helt enkelt att en eventuell ny partner skall möta mig där!

Jag har haft killar som både delat mitt hästintresse och de som varit totalt ointresserade och efter en tid börjat pipa om hur mycket tid jag lägger på hästen.

Tycker V är perfekt i sitt engagemang. Han följer med om han kan när vi åker på äventyr som träningar och tävlingar. Kan hålla Molnet om det behövs, annars hänger han mest med Ruben.
Det gör att vi får väldigt mycket mer tid tillsammans. Alla som tävlat vet att det man gör mest är att vänta och det man lägger minst tid på är att rida 🙄

Han följer också med på promenader och fascineras över hur otroligt bortskämd min häst är 😂
Han är inte alls intresserad men engagerar sig ändå, hjälper att analysera saker, frågar och försöker lära sig.
Det vardagliga sköter jag själv på dagtid när han jobbar vilket är helt perfekt för mig.

Har skrivit lite på nytt med en kille jag träffade för några månader sedan. Vi sågs några gånger men sen rann det ut i sanden.
Imorse fick jag plötsligt ett meddelande från honom så vi började snacka lite allmänt. Jag frågade vad han har för sig:
"-Jag har fruktstund på jobbet. En paus innan sista rycket!"
"-Åh, det hade jag behövt... Du har inte lust att bjuda på lite banan ikväll? 😆🍌"

Han kommer över klockan 20.00 :D:up:

Är inte jättesugen på börja lära känna nya människor just nu, släppa in och försöka lita på dom.

@ptr Jag tror tyvärr inte att J är intresserad av mig tillbaka :)
Måste du träffa någon alls då? Om du bara fortsätter träffa folk från den kretsen för att det är det enkla och bekväma (även om det aldrig tycks sluta bra) så blir det heller aldrig någon förändring och det verkar ta mer energi än det ger eftersom det tycks leda till att du inte orkar sluta göra det som inte är bra för dig.

Måste du träffa någon alls då? Om du bara fortsätter träffa folk från den kretsen för att det är det enkla och bekväma (även om det aldrig tycks sluta bra) så blir det heller aldrig någon förändring och det verkar ta mer energi än det ger eftersom det tycks leda till att du inte orkar sluta göra det som inte är bra för dig.

Vilken krets? Den som S och N var i har jag ingen kontakt med överhuvudtaget längre :)

Det vet jag inte, men det borde ju finnas! Tycker det finns grupper för typ allt :p :).
Förut fanns det en facebook-grupp för dejting för hästintresserade men jag tror den la ner. Det var knappt någon aktivitet där. Vet att det för många år sedan fanns en dejtingsida för hästintresserade också. Jag loggade in där men det fanns typ inga personer där i Sverige.

Krets av personer som det tidigare har varit problem och drama med. Du har redan haft problematisk situation med E och det skapade problem över en längre tid, varför återuppta den relationen?

Fast när världen halvt rasar för en (som jag upplever att det kändes för @pepp ) och man mister människor man litat på till tusen så är det skönt att ha förankring med någon man ändå känt sen innan, istället för antingen vara helt själv eller försöka hitta helt nya vänner. Jag har uppfattat det som att @pepp har varit ärlig mot E och inte gett honom falska förhoppningar så i mina ögon är en sexdejt mellan två vuxna människor som är införstådda med förutsättningarna helt fair. Jag ser faktiskt inte problemet.

@pepp , gör det du tror du mår bäst av. :)

Fast när världen halvt rasar för en (som jag upplever att det kändes för @pepp ) och man mister människor man litat på till tusen så är det skönt att ha förankring med någon man ändå känt sen innan, istället för antingen vara helt själv eller försöka hitta helt nya vänner. Jag har uppfattat det som att @pepp har varit ärlig mot E och inte gett honom falska förhoppningar så i mina ögon är en sexdejt mellan två vuxna människor som är införstådda med förutsättningarna helt fair. Jag ser faktiskt inte problemet.

Precis så. Du satte ord på det bättre än mig :D
E är helt införstådd med att det bara är sex som gäller och att vi inte kommer bli nåt mer.

Precis så. Du satte ord på det bättre än mig :D
E är helt införstådd med att det bara är sex som gäller och att vi inte kommer bli nåt mer.

Akta dig bara så inte du får känslor för honom nu som du är sårbar och "behöver någon". :heart (Inte för att han är en dålig person att bli kär i, men för att du troligen kommer tröttna på honom igen sedan - been there done that...)

Jag hade helt hållt med dig på de premisser som du målar upp men det är samtidigt så att verklighet och teori oftast inte stämmer överens när det kommer till mänskliga relationer och känslor. Det finns dessutom militärer 1 och 2 och vem vet vilka andra där det redan är etablerat att det bara är sex, varför då dra in en person som det tidigare har varit problem med för sådan relation?

Bäst tycker jag att det vore att helt enkelt ta ett antal vita månader både alkohol och relationsmässigt och försök hitta någon sorts stabil grund för sig själv och att bygga relationer på.

Jag har nog känt som du tidigare, och även haft det så. Jag var gift i 20 år med en man som inte delade hästintresset annat än att han kunde tänka sig att följa med o klappa eller titta på en tävling då och då. Och jag tyckte det var bra - då.

Nu har jag varit singel ett tag och även hunnit med ett förhållande med en person som har ett väldigt stort bekräftelsebehov och som hela tiden vill göra saker TILLSAMMANS. Och i det har jag känt mig väldigt låst och instängd. Nej, jag vill inte resa på min lediga tid - jag lägger liksom alla mina pengar på hästarna, då vill jag ha tid att njuta av dem när jag är ledig, typ....

Jag har också under sommaren levt ett delvis annat liv - låtit mig själv vara kvar i hästbubblan mer eller mindre på heltid, umgåtts med hästfolk, pratat häst över middagen och känner att det är SÅ skönt, att det är där jag är mig själv. Så jag vill nog helt enkelt att en eventuell ny partner skall möta mig där!

För mig har det varit gott nog att partners har haft eget intresse. Jag lägger ju normalt sett stor tid på hästeriet, både som hobby och yrke.
Nu lever jag med en man i hästbranschen. Vi jobbar mycket ihop och umgås utanför jobb mycket. För mig är det skönt att vi inte pratar häst jämt utanför jobbet. Jag vill få tänka på annat, han med. Jag vet fler par inom hästbranschen som beslutat försöka låta bli det när man hänger hemma.

När man delar hästintresset så är det ju också en del som ska klaffa i ens syn på hästeri.
Vi träffades ju i jobbet och kände varann och uppskattade den andres kunskap och syn på det hela några år innan vi blev ett par. Jag kände ju på mig att min sambo skulle älska mina tränare. Och så blev det ju. Men visst fanns viss tvekan där innan de mötts. Och det kunde ju bli en jäkla klash om vi inte kunde enas kring träningsfilosofi etc. :laugh:

Jag och han ser ju mååånga som har häst som man inte vill vara ihop med pga hur de har häst. Det hade blivit för slitigt. Men matchar ens åsikter varann där kan det ju vara kul och mysigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 626
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 840
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka