Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast då hamnar man i den där skumma mappen som ingen någonsin tittar i?

Nej, jag ska sluta skriva i den här tråden nu. Det är ungefär den enda jag lovat mig själv att inte beblanda mig i. :o
Den mappen finns inte längre, meddelandeförfrågningarna som man får nu är tydligare

Den mappen finns inte längre, meddelandeförfrågningarna som man får nu är tydligare

Jag får fortfarande mina i någonting som kallas "message requests" på sidan av mina övriga meddelanden. Inga notifikationer eller "highlights" sas. Antar alltid att det är skumma skräpmeddelanden och klickar aldrig på fliken.

(Missade till exempel ett tillfälle att köpa svarta malaysiska trumpetsnäckor bara för att jag inte såg meddelandet en säljare skickat förrän sex månader i efterhand. )
Förlåt för OT, för övrigt. Jag menar bara att FB kanske inte altid är bästa chans om man inte är hyfsat offentlig i sin profil. :)

Senast ändrad:
Jag får fortfarande mina i någonting som kallas "message requests" på sidan av mina övriga meddelanden. Inga notifikationer eller "highlights" sas. Antar alltid att det är skumma skräpmeddelanden och klickar aldrig på fliken.

(Missade till exempel ett tillfälle att köpa svarta malaysiska trumpetsnäckor bara för att jag inte såg meddelandet en säljare skickat förrän sex månader i efterhand. )
Förlåt för OT, för övrigt. Jag menar bara att FB kanske inte altid är bästa chans om man inte är hyfsat offentlig i sin profil. :)
Mina meddelandeförfrågningar hamnar överst i listan på messenger så de är lätta att se. Men det kanske är olika tydligt beroende på enhet.

Jag har två sånna släktingar. De talar gärna om hur fult det är med tatueringar och lägger in en massa fördommar i det trots att de vet att jag är tatuerad. Jag tycker det är förbannat oförskämt!!
Jag talar väl inte om för dem att folk i deras frisyrer ser ut som frigida nuckor eller annat förolämpande :mad:
Ibland kan man hålla tyst om åsikter också.

Exakt. Min karl gillar inte tatueringar (vilket är hans rättighet) men säger inte ett ord om min. Han skulle inte bli glad om jag gjorde fler men det är fortfarande upp till mig och han skulle inte säga något om det.

Edit: Jag är den som är högutbildad av oss...

Allt känns mest lite :wtf: så just nu.

Den här veckan jobbade jag 2 dagar med min exsambo, vilket är fine för mig har egentligen inga känslor för honom längre. Men det rör iaf upp tankar i mitt huvud, som att han kanske var den enda som stod ut med mig, vilket han väl inte direkt gjorde sen iaf.

Håller även på att ska köpa ny lägenhet vilket stressar mig och haft mycket på jobbet.

Den brasilianska killen vill uppenbarligen bara ha sex, vi träffades i fredags och helt ärligt sexet är inte så bra att jag vill träffa honom bara för det. Varför är det så svårt för vissa killar att fatta jag också vill komma?! Och nej det är inte killens (den andres) ansvar, men jag tycker att man väl ändå får anstränga sig för den andre?

Hehe inte min bästa vecka :o, skaffade Tinder gold, behövde någon slags bekräftelse, fick jag ju se hur många likes jag har fått men inte många som verkar så intressanta där.

Fest igår och sen utgång.
Bredvid mig ligger en kille jag och E träffade ute förra sommaren som jag tyckte var skitsnygg.
Han bara sover och sover, jag vill beställa pizza, haha.

Jag har insett att jag blir väldigt obekväm när de ser såhär bra ut :D🤣

Nu har han gått.
Han frågade "varför träffar du inte någon" blev lite ställd. Går ju typ inte att träffa nån i denna stad..

V kom hit igår, var supergullig, vi lagade mat, tittade på film, han sov kvar för första gången och åkte nyss hem.
Han var bra att sova med, låg still och var helt tyst. Han rörde vid mig ett par gånger för att se om jag fortfarande levde. Ligger extremt stilla, andas tyst och mitt hjärta slår väldigt långsamt 😅

Det fungerar att ha honom på en ytlig nivå, han gör sitt bästa men jag är nog inte direkt mottaglig för något mer.
Nu jobbar jag kväll eller är och tränar under veckan som kommer.

Själv skulle jag få stalkervarning om någon kontaktade mig via FB.

I det läge som @Kirre beskriver skulle jag verkligen inte tycka det. Killen vill ju uppenbarligen något eftersom de nu vid flera tillfällen utbytt blickar, leenden och hon får rabatt när hon handlar där.
Han vet ju vem hon är så stalker är det ju knappast om hon skickar ett meddelande och tackar för rabatten som han insisterar på att ge henne.
Det är ju inte någon random person som söker upp honom på fb.

I det läge som @Kirre beskriver skulle jag verkligen inte tycka det. Killen vill ju uppenbarligen något eftersom de nu vid flera tillfällen utbytt blickar, leenden och hon får rabatt när hon handlar där.
Han vet ju vem hon är så stalker är det ju knappast om hon skickar ett meddelande och tackar för rabatten som han insisterar på att ge henne.
Det är ju inte någon random person som söker upp honom på fb.
Oavsett hade jag föredragit en kontakt IRL, att någon letar reda på mig på nätet är stalking. :crazy:

Oavsett hade jag föredragit en kontakt IRL, att någon letar reda på mig på nätet är stalking. :crazy:

Då har vi nog olika definition på stalking.

Om jag ser till mig själv hade jag uppskattat en lapp, ett snack IRL eller ett meddelande på Facebook lika mycket. Poängen i det hela är att jag skulle glädjas av att personen fattat mina inviter och tar kontakt med mig på något sätt :)

Men om du befinner dig i en situation där det inte är speciellt lätt att ta kontakt IRL, men känner dig säker på att den andra personen vill ha kontakt, hur hade du gjort då?

Alltså. Det hade ju varit en annan sak om @Kirre först tagit kontakt IRL, blivit nobbad, letat upp honom på nätet, hört av sig där och rent allmänt vägrat ge sig och försökt ta kontakt på tusen olika sätt i hopp om att något skulle ge "rätt resultat". Vill en person inte gå att hitta på tex facebook så går det att ställa in så att man inte dyker upp vid sökningar, det går att ha i princip helt anonyma sidor, ha ett annat efternamn så att man pga blir svår att hitta... Har någon en helt vanlig profil, inte verkar försöka hålla sig anonym på något sätt och dessutom verkar vilja ha kontakt med mig när vi möts.. aldrig att jag hade tänkt att det hade varit fel att skriva på facebook då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat