Mineur
Moderator
Jag kände likadant med min nuvarande partner efter vår typ sjätte, sjunde date eller vad det kan ha varit. Jag tror till och med att jag skrev om det i singeltråden här! Nu var det några år sedan, men som jag minns det släppte det väldigt snart därefter och sedan dess har jag definitivt aldrig behövt oroa mig för att vi inte ska ha saker att prata omTräffade precis "hjärtat". Vi spelade biljard och jag fick verkligen kämpa för att dölja hur mycket jag hatar när det går dåligt för mig.
Han är verkligen superfin på alla sätt och vis, men jag börjar bli orolig för att våra samtal flyter på dåligt, eller snarare att jag (vi) inte kommer på så mycket att prata om. Det blir mest jobbet, kompis/familjerelationer, vad vi har gjort/ska göra typ så.
Jag vet inte vad det är. Han är ju kanske lite stel och så blir jag det av honom tror jag. Jag är inte lika snackig och knäpp som jag är med vänner. Och jag jämför med hur kul jag och grannen hade det. Vi skämtade massor, pratade djupa ämnen osv. Även om jag inte saknar alla gånger han sa nåt dumt och jag blev sur kan jag inte låta bli att jämföra.
Vad ska jag göra? Kommer inte på något att säga när samtalsämnena ovan tar slut. Då hånglar vi istället för det täcker tystnaden bra. Men det kommer inte hålla i längden och vill verkligen fortsätta träffa honom.
Jag tror att det för mig delvis handlade om att vi kommit så pass långt att hjärnan började leta fel för att förbereda sig på att allt skulle gå åt helvete, och då började jag tänka på det för mycket, och så blev jag stel, och så blev det värre, och så var den onda cirkeln komplett... Jag minns inte att jag gjorde något aktivt för att lösa det, jag tror att det löste sig själv allteftersom vi kom närmare varandra och dels blev mer avslappnade i hur och om vad vi pratade, dels blev bekväma med att alla samtal inte alltid var 100% liksom. Jag tänker att efter några dejter så befinner man sig i gränslandet mellan "känner inte varandra alls så har massor av frågor" och "känner varandra tillräckligt bra för att kunna vara hur knäpp som helst/det inte ska bli obekvämt om det blir tyst".
Fy vad jag svamlar, men jag tänkte att jag skulle försöka hjälpa till eftersom jag kände igen oron! Tycker du om killen i övrigt så skulle jag inte sluta träffa honom på grund av något sådant, men ger det sig inte efter ett tag så får du kanske tänka en vända till. Men det är bara min åsikt!