Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om ex och att gå vidare... jag har haft mitt ex kvar på fb, men tänkt att vi borde ta bort varann och gå vidare. Det är ändå 2, 5 år sen det tog slut! Vi skriver inget, förutom att han skrev grattis när jag fyllde år så då ville jag också skriva de när han fyllde.. igår :P så nu tog jag mig i kragen och skrev "Hej, du jag tänkte bara skriva att jag tycker vi ska ta bort varann från fb och gå vidare med våra liv. Är väl verkligen dags nu. Men ville skriva innan och inte bara ta bort... du kan väl skriva ok eller vad du vill så jag vet du sett iaf? Ha det bra"

Sen en sak, jag vet inte om jag frågat de förr? Isf minns jag inte... Men hur gör ni med gamla bilder på fb? Bilder på er med era ex o så alltså? Tar bort eller låter dem vara kvar?

//r
Man kan ju ha dem kvar men så att de visas bara för en själv.

@Singoalla Jösses... usch, man får ju hoppas att de som vill bli gravida orkar med den tiden och inte bara går ut och hoppas på att bli med barn med ett ons istället.. men det vill man väl förhoppningsvis inte.

@mandalaki Förlåt!:o:p

@Hero Hmm, inte särskilt jätteviktigt för mig faktiskt, han bara visade sig vara lång :P

@Bison Som jag då :)
@the_connemara Jag har tidigare tänkt att kroppsformen spelar större roll än längden, men egentligen när jag ser tillbaka så är det verkligen olika vilka jag sett som attraktiva... det är väl egentligen två killar som passat in på det där jag tror jag velat ha HAHA. (Dvs lite mjukare i kroppen, sen längd kvittar).
Mitt ex är inte särskilt lång, strax över 170 kanske, samma med en av mina kks (men han var dock mjuk i kroppen), sen de andra har varierat en del. Mitt tidigare ex (har bara två) är iofs lång, men det var ju mest jobbigt kom jag på nu, fan då^^).

//r

Jag har till och från funderat genom denna tråden och insett att jag har nog typ inga preferenser alls vad gäller utseende eg. Utom att jag tycker skägg är lite sunkigt oftast. Men jag går enbart på vad bilderna ger mig för känsla om personen. Såklart sållas många utseenden bort då också men det är liksom inte så att jag ogillar hur geberaliserade hårdrockare ser ut tex. Det är isf mer fördomar utifrån sådana typer av människor man mött tidigare i livet som spelar in.

Hur tänker ni andra kring det?
Swipar ni enbart utefter eran bedömning, eller lägger ni in en bedömning av er själva i relation till den andra personen också?
Och anser ni själva att ni har en bra självkänsla?

Jag har inte Tinder, men på andra ställen brukar jag inte skriva till de som ser väldigt "välklädda" ut. Jag vet att det kan vara så att personen är klädd så en gång om året och det var just då bilden togs, men jag tänker ändå att det är sånt hen uppskattar och att min klädstil skulle anses katastrofal :o. Jag lever i vandringsbyxor, jeans (helst baggy :o), är sällan sminkad och är jag det så är det bara lite mascara typ.

Tog ett blint leap of faith och skrev "Jag tycker verkligen om dig" till frukostkillen. Vi har aldrig tagit upp vad vi känner eller inte känner för varandra, faktum är att vi aldrig pratat om våra känslor alls. Fick "Jag tycker om dig också Singo, hade supermysigt i helgen" tillbaka.

Varför inte ? Om du funderar på det så antar jag att du anser det vara relevant ? Så du inte råkar ut för en besvikelse som andra i tråden.

Ja, men som sagt känns det inte så snällt, liksom att fråga "How tall are you?" - "1,70" - "Okay, then I don't think I want to meet you after all"... :p

Så jag träffar honom istället och kollar om det finns någon kemi. Gör det inte det så behöver jag ju inte träffa honom igen. :)

PS: Min exmake är 1,68. Så jag är bara ute efter lite förändring. ;)

Ja, men som sagt känns det inte så snällt, liksom att fråga "How tall are you?" - "1,70" - "Okay, then I don't think I want to meet you after all"... :p

Så jag träffar honom istället och kollar om det finns någon kemi. Gör det inte det så behöver jag ju inte träffa honom igen. :)

PS: Min exmake är 1,68. Så jag är bara ute efter lite förändring. ;)

Jag håller med. Vilka preferenser man än har på yttre attribut så tycker jag det känns lite oartigt att fråga. "Jag vill gärna ses men.. vilken BH storlek har du?" eller "Kan jag få en bättre bild på ditt hår först? Du ser lite tunnhårig ut men ser inte ordentligt" :p

Jag håller med. Vilka preferenser man än har på yttre attribut så tycker jag det känns lite oartigt att fråga. "Jag vill gärna ses men.. vilken BH storlek har du?" eller "Kan jag få en bättre bild på ditt hår först? Du ser lite tunnhårig ut men ser inte ordentligt" :p

Kanske, men är det inte lite oartigt att träffa någon om man har en dealbreaker för längden tex ? Då ger man ju inte personen en fair chans direkt. Men är det en preferens kanske det inte är lika viktigt.

Kanske, men är det inte lite oartigt att träffa någon om man har en dealbreaker för längden tex ? Då ger man ju inte personen en fair chans direkt. Men är det en preferens kanske det inte är lika viktigt.

Som skrivet tidigare så är det bara en preferens för min del. :)

Jag tycker att det är oartigt att ens ha längd som deal breaker :angel: Till den grad att man inte ens är villig att ge någon annan en chans även om man skulle ha grym kemi. Eller oartigt är väl fel ord, men ytligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V