Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
För diskussionens skull kan väl sägas att jag är 169-170cm någonting.

Har aldrig dejtat en kortare man av den enkla anledningen att jag nog aldrig kommit i kontakt med någon :p (eller jo, en gång för 12 år sedan, men han var ointressant av andra anledningar än längden) Han som jag nog ska på dejt med någon dag har inte skrivit något om sin längd och bilderna ger ingen ledtråd heller. Han verkar vara lika lång som sina kompisar, men det säger ju inte mycket. Gissar att han är åt det kortare hållet, men bryr mig inte eftersom han verkar vara riktigt trevlig.

Jag tycker att det är oartigt att ens ha längd som deal breaker :angel: Till den grad att man inte ens är villig att ge någon annan en chans även om man skulle ha grym kemi. Eller oartigt är väl fel ord, men ytligt.

Vad man attraheras av kanske man inte kan styra så mkt. Men om det handlar om någon form av norm så är det ju lite ytligt.

Jag tycker att det är oartigt att ens ha längd som deal breaker :angel: Till den grad att man inte ens är villig att ge någon annan en chans även om man skulle ha grym kemi. Eller oartigt är väl fel ord, men ytligt.

Jag kan villigt erkänna att längd har blivit en dealbreaker för mig när jag dejtar på nätet, både uppåt och nedåt (178-193 nånstans är perfekt längd i mina ögon). Hade jag träffat en person ute på krogen som inte faller inom den ramen hade jag antagligen inte brytt mig men på nätet har jag möjlighet att välja på ett helt annat sätt och därför sorterar jag systematiskt ut män jag anser vara för korta eller för långa.
Visst, jag hade säkert kunnat ha en grym kemi med flera av männen jag sorterat ut men det kan jag å andra sidan ha med de jag föredrar rent längdmässigt också. :)

Vad man attraheras av kanske man inte kan styra så mkt. Men om det handlar om någon form av norm så är det ju lite ytligt.

Så är det ju, men jag tänker att man borde ge folk en chans ändå om allt annat verkar toppen. "Är du kort? Nej då är du inte ens värd 1,5 h av mitt liv." :crazy: Bättre att ses och attraheras man inte så attraheras man inte. Jag har varit på flera dejter som inte resulterat i attraktion, men har ändå haft en kul och trevlig kväll och väl spenderad tid. Jag får träffa nya spännande människor och lära mig mer om både mig själv och andra. Jag är lite anti det där att leta efter någon som passar in i ens mall och kasta resten i soptunnan. Anse att det är "slösad tid" om det inte ledde dit man ville osv.

Jag kan villigt erkänna att längd har blivit en dealbreaker för mig när jag dejtar på nätet, både uppåt och nedåt (178-193 nånstans är perfekt längd i mina ögon). Hade jag träffat en person ute på krogen som inte faller inom den ramen hade jag antagligen inte brytt mig men på nätet har jag möjlighet att välja på ett helt annat sätt och därför sorterar jag systematiskt ut män jag anser vara för korta eller för långa.
Visst, jag hade säkert kunnat ha en grym kemi med flera av männen jag sorterat ut men det kan jag å andra sidan ha med de jag föredrar rent längdmässigt också. :)

Jo, jag gör likadant. Jag attraheras som jag nämnt tidigare mycket av långa män. När man sållar via nätet så går man ju på mycket ytliga preferenser, annars skulle man ju kunna gå på dejt med precis alla eftersom man inte vet vilken kemi man har. Nåt måste man ju sålla på. Men som sagt, jag tycker det är skillnad på preferens (att föredra) och deal breaker (absolut inte nej!). I mina ögon är det skillnad på att sålla på det du vet om personen, och fråga rakt ut om längd om hen inte angett det.

Intressant.
Hur kommer det sig att dina klängdkrav har justerats lite under tidens gång?

Samma procent här! :D
Det finns betydligt fler skäl till varför jag sveper vänster än höger. Bad boy-wannabees går bort, skalliga/rakade killar går bort, killar med för långt hår går bort, killar som är kortare än 175 går bort, killar som är längre än 190 går bort, killar som är för vältränade går bort, killar med stor övervikt går bort, och så vidare i all oändlighet. Ytligt, javisst, men jag brukar i alla fall ha väldigt kul med de jag faktiskt väljer att träffa:)

Minns inte om jag frågat det tidigare. Men frågar du killen om längden innan ni träffas då ?

Sen tror jag inte man ska vara så styrd och tänka att detta attraheras jag inte av så det är ingen idé.

Jag tycker mina långa muskelberg är sjukt attraktiva men det betyder inte att det är den enda jag tycker är attraktivt. Det handlar väldigt mycket om charm, utstrålning och personlighet som kan förstärka en persons yttre väldigt mycket.

Jag tyckte tex polisen såg dötrist ut på sina bilder men han blev väldigt snygg och attraktiv i verkligheten pga hans sätt att vara, röra sig, uttrycka sig osv.

Spenderat helgen med dejten, började med en konflikt som ev kan innebära att han är en rövhatt, men efter snack känner jag ändå att jag vill fortsätta ses. Tiden får visa om det är ett klokt beslut. @Bison fick ställa upp som jourhavande samtalsterapeut, det var värdefullt!
Det blev iaf Nakenbad i snön, varm dusch och fint sex!

Swipar lite sporadiskt, kom upp en person med fantastisk presentation (”Antikrundan n chill” bl.a.). Tyvärr var det mer teakmöblerna än fotona på personen som attraherade mig och efter att jag snokat på FB bestämde jag mig för vänsterswipe, men fingret ville annorlunda och swipade höger. matchO_o

I övrigt har en person jag träffat genom jobbet några gånger frågat en gemensam vän om jag är singel. Jag swipade höger på honom för skitlängesen. Jag är uppenbarligen töntigt svag för smicker så nu stalkar jag honom på Facebook och tänker att det kanske vore en bra idé att dejta honom, om det inte vore för att jag är kär i dejten (och uppenbarligen monogamt lagd) :banghead:

Senast ändrad:
Jag tyckte tex polisen såg dötrist ut på sina bilder men han blev väldigt snygg och attraktiv i verkligheten pga hans sätt att vara, röra sig, uttrycka sig osv.

Det här är spot on tycker jag, och en svårighet med typ Tinder. Kroppsspråk, röst, attribut osv är för min del nästan avgörande för attraktionen och det missas ju helt genom en sekunds bedömning av en bild och kort text.

Senast ändrad:
Min partner är egentligen fyra millimeter för kort för att vara rätt för mig, men lyckligtvis använder hen skoinlägg som har som positiv bieffekt att längden korrigeras.
Fräscha fötter hen måste ha om hen måste gå med skor hela tiden...
Äre inte enklare att låta partnern ligga kvar i sängen på morgonen. Då vi krymper 1-1,5 cm under dagen? :idea:

Min partner är egentligen fyra millimeter för kort för att vara rätt för mig, men lyckligtvis använder hen skoinlägg som har som positiv bieffekt att längden korrigeras.
Det låter bra.
om ni ska fotas ihop kan ju han stå på pall också så han blir längre. Det har jag sett att Tom Cruise och andra Hollywoodmän gör när de fotas tillsammans med kvinnor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V