Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh, varför sitter man och pratar om sitt ex på första dejten? :banghead:
Var det i positiva eller negativa ordalag?
Jag har pratat om mina ex på dejter som varit fruuuuuuktansvärda och som varit svåra att avsluta (den när en försöker säga något men avbryts hela tiden och när en försöker avrunda så fastnar en trots det eftersom personen en är på dejt med har så himla trevligt. Då är det mycket bra att prata om ex eftersom den typen av person oftast inte alls uppskattar fokus på något annat än sig själv) :angel:

Jag har pratat om mina ex på dejter som varit fruuuuuuktansvärda och som varit svåra att avsluta (den när en försöker säga något men avbryts hela tiden och när en försöker avrunda så fastnar en trots det eftersom personen en är på dejt med har så himla trevligt. Då är det mycket bra att prata om ex eftersom den typen av person oftast inte alls uppskattar fokus på något annat än sig själv) :angel:

Men vad smart! :rofl: Då gissar jag att du fullkomligt glorifierar exen också? :angel:

Måste bara dela med mig av en sak från helgen. I bilen på vägen ut så pekade jag på ett hus mitt ute på landsbygden och frågade vad han skulle göra med sitt liv om han var förvisad från stan och skulle bo här ute resten av livet. Det är så annorlunda från hur vi har det idag. Han tänkte en sekund, sen svarade han att han skulle se om det fanns några idrottsföreningar i närheten som han kunde engagera sig i. Sannolikt skulle han lägga mer tid på idrotten än vad han gör idag, samt vilja bilda familj tidigare än vad han har planerat i dagsläget. Sen sa han "Du då?" men jag kunde knappt svara för min livmoder skrek så det ekade i hela huvudet :D Det var något så attraktivt med hans svar. Han lät så totalt tillfreds med att livet kan se annorlunda ut, och bara sätten han sa "idrott" och "bilda familj" fick mig att nästan köra av vägen. Det är intressant hur det kan ändras vad man tittar efter i dejtande, med åren. När jag träffade exet så räckte det med att han hade en ball läderjacka och höga kindben :D

Hur har era preferenser ändrats med åren?

Men åh! Han låter så fin på många sätt.

Det är så härligt med personer som inte är så bundna till att det måste vara på ett visst sätt eller ser hinder i allt, utan har attityden att "det löser sig".

@Viva Okej! Jag har många bilder på fb... jag vet att jag började rensa en gång och ville ta bort dem på mig o mitt ex och så, men sen tröttnade jag.. men, jag känner lite att jag vill som sagt "gå vidare", men vet samtidigt inte om jag orkar städa där... hmm.

//r
Vill du ta bort dem så ta bort dem. För mig handlar "gå vidare" inte om huruvida jag har bilder kvar på mitt ex. Fast hade jag en bild när vi hånglade som profilbild skulle jag nog byta. :D

Det är så härligt med personer som inte är så bundna till att det måste vara på ett visst sätt eller ser hinder i allt, utan har attityden att "det löser sig".

Fast är man "förvisad" från stan har man ju inget annat val än att anpassa sig? :confused::D

@Viva Nej, men precis man kan ha gått vidare precis lika mycket om de är kvar, det beror väl på hur det känns i huvudet!

@Singoalla Så fint! Hur går det förresten med dina planer på att skaffa barn? (om du vill svara helt ok om inte)

Här känner jag att vi kommer in på en ny dealbreaker jag kommit på att jag har också: negativa människor! De går fetbort! Såna som bara ser det svarta i allt typ "varför vara positiv när man kan vara negativ?" Blää.
Ännu en dealbreaker jag kommit på är någon som har det sunkigt och äckligt och/eller ogenomtänkt hemma... kanske går in under "självklara saker" men iallafall... Blä!

Pinglade nyss in ett sms från pulkakillen nu wohoo he's back :P :) Han kan förresten inte skilja på de och dem... och det stööööööör mig :D men det är nog ingen dealbreaker... tror jag :p

//r

Visst är det attraktivt? En annan hade säkert vrålat ut att livet utanför tullarna hade inneburit döden. En vän sa att "han låter så lugn och rofylld" och det är så jag upplever honom också. Väldigt lösningsorienterad och positiv.

@Viva Nej, men precis man kan ha gått vidare precis lika mycket om de är kvar, det beror väl på hur det känns i huvudet!
//r
Precis. Ibland känns det ju skönt med en utrensning också. Jag är ivrig anhängare av att man får göra som man vill, att det inte finns några rätt och fel i många frågor som handlar om dejting. Bara olika sätt att göra saker.

Sen försöker visserligen en del män motbevisa den tesen genom att göra jävligt fel men ändå, som grundtanke så länge det inte skadar någon så tror jag på den.

@Singoalla Så fint! Hur går det förresten med dina planer på att skaffa barn? (om du vill svara helt ok om inte)

Det går bra! Utredningen är fortfarande igång men allt går i rätt riktning, förra veckan fick jag reda på att jag är fullt fertil och jag blev helt tårögd. En undersökning i november visade på komplikationer men nu har det visat sig vara falskt alarm och att allt ser bra ut. Det känns helt fantastiskt.

Min dejt vet om min plan att skaffa barn ensam och jag har sagt att jag kommer att fullfölja utredningen fram till sommaren oavsett vad som händer i relationsväg. Men jag har också sagt att jag är öppen för andra vägar framåt, om jag skulle träffa rätt person som jag hellre vill ha barn med än ensam. En eventuell insemination är trots allt sannolikt nästan 2 år bort så mycket kan hända på vägen.

Svarar alla i samma :D

Haha ja jag kände mig som storasyster i det läget. Jag slopade flört-moodet rätt kvickt kan jag säga... Verkligen en jättesnäll kille på alla sätt, men nån måtta får det vara :rofl:

Vi har skickat några sms sedan dess, fått lite rosor och hjärtan men han får bara glada gubbar tillbaka. :angel:

Men viktigaste frågan, hur lång var han eg mtp hans smeknamn i denna tråd :rofl:

På tal om ex och att gå vidare... jag har haft mitt ex kvar på fb, men tänkt att vi borde ta bort varann och gå vidare. Det är ändå 2, 5 år sen det tog slut! Vi skriver inget, förutom att han skrev grattis när jag fyllde år så då ville jag också skriva de när han fyllde.. igår :P så nu tog jag mig i kragen och skrev "Hej, du jag tänkte bara skriva att jag tycker vi ska ta bort varann från fb och gå vidare med våra liv. Är väl verkligen dags nu. Men ville skriva innan och inte bara ta bort... du kan väl skriva ok eller vad du vill så jag vet du sett iaf? Ha det bra"

Sen en sak, jag vet inte om jag frågat de förr? Isf minns jag inte... Men hur gör ni med gamla bilder på fb? Bilder på er med era ex o så alltså? Tar bort eller låter dem vara kvar?

//r

Jag har inga privata bilder på fb (rättare sagt INGA ALLS, hatar bilder som föreställer annat än min häst :o). Jag tycker faktiskt inte alls om att föreviga mitt liv på det viset. Säger hon som snittar 1 instagramstallbild om dagen typ :laugh:

Tyvärr en besvikelse där med :rofl: hade föreställt med en viking.. minst 2 meter lång, bred som en ladugårdsvägg med svällande muskler :d han var väl ca 175 taniga cm.. :o

:rofl:, då är han i min längd då. Men jag har en bit kvar till dörrkarmen. Stod han på pall eller nåt? :p

@Singoalla Vad roligt och grattis! Vad bra att han vet om planerna :) 2 år? Shit ja det tar tid sånt där! Ett par vänner till mig gjorde IVF, en annan sak, men ändå lite samma och vet det var en massa turer hit och dit med det där...

//r

Ja, det är ju en ruskigt lång process! Först 3 månaders väntetid på första mötet, sen något halvårs utredning och efter det ungefär 1,5 års kö för donation (denna kan variera har jag hört men räknar med kring den tiden). Sannolikt är min utredning klar kring maj.

@Gotthard Vegokillen är lång ;):heart men lite tanig... tyvärr :p eller iofs kom jag på, jag tycker han är lång, men jag är ju inte särskilt lång själv... 162.. hur lång är du (och ni andra här?)

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 710
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V