Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade dörrkarmen i lördags. Jag hade fått uppfattningen om en driven, entusiastisk och självsäker karl. Möttes av en blyg och tillbakadragen pojke som halva tiden pratade om sitt ex. :cautious: Han var trevlig och vi hade mycket att prata om (när han inte pratade om sitt ex) men det kommer inte bli något där. Behåller gärna som vän men inte mer än så. :)

Han gillade inte heller djur och var allergisk samt vill bo i stan så det stämde inte på många punkter :rofl:

Hehe, den uppfattningen tror jag att många får av mig på chatten också... Men jag är inte riktigt den person i IRL. Även om jag pratar en del om mitt ex på buke är det aldrig något jag skulle ta upp på en dejt :eek::rofl:.

Alltså du och min kollega, jag blir matt bara av hälften av ert dejtande :laugh: Vi diskuterade min dejt idag och hur få enkla människor det verkar finnas. Antingen så vill de mer/blir kära eller så är de inte intresserade alls/annat än verkligen enbart av sex.

Jag o dejten skjuter upp att ses hela tiden, jobb och hobbys kommer emellan. Skönt att vi är lika engagerade båda två så ingen blir ledsen över det men blir glada när vi ses :D

Haha! Jag blir rätt trött själv.
Men fick ändå en tankeställare efter igår om det där med min rastlöshet, mina svårigheter att ta något seriöst och allvarligt och mina problem att faktiskt knyta an.
Sen får jag se om och när jag orkar ta tag i det.

På tal om ex och att gå vidare... jag har haft mitt ex kvar på fb, men tänkt att vi borde ta bort varann och gå vidare. Det är ändå 2, 5 år sen det tog slut! Vi skriver inget, förutom att han skrev grattis när jag fyllde år så då ville jag också skriva de när han fyllde.. igår :P så nu tog jag mig i kragen och skrev "Hej, du jag tänkte bara skriva att jag tycker vi ska ta bort varann från fb och gå vidare med våra liv. Är väl verkligen dags nu. Men ville skriva innan och inte bara ta bort... du kan väl skriva ok eller vad du vill så jag vet du sett iaf? Ha det bra"

Sen en sak, jag vet inte om jag frågat de förr? Isf minns jag inte... Men hur gör ni med gamla bilder på fb? Bilder på er med era ex o så alltså? Tar bort eller låter dem vara kvar?

//r

Sen en sak, jag vet inte om jag frågat de förr? Isf minns jag inte... Men hur gör ni med gamla bilder på fb? Bilder på er med era ex o så alltså? Tar bort eller låter dem vara kvar?

//r
Nu finns det inga bilder alls på mig ens utan några ex på Facebook men om jag hade såna och de inte störde mig ser jag inte varför jag skulle ta bort dem. Å andra sidan har jag båda mina två senaste ex. på Facebook och vi umgås också IRL även om det inte blir så ofta.

Haha dejten från igår alltså...

Jag fick ju ett sms där han tackade för kvällen och frågade om vi kunde ses idag, han avslutade smset med ett hjärta.
Jag svarade idag att jag tyvärr inte kände den där genuina attraktionen och att vi nog inte passade så bra ihop.

Fick svar nu:
"Helt ärligt kände jag precis samma sak. :)"

Haha, om han hade känt samma som jag så skulle han nog inte ha varit så snabb med att fråga om vi inte kunde ses igen. Fast det var också det genomgående felet på vår dejt när jag tänker efter. Så fort jag sa emot honom bytte han åsikt och höll plötsligt med mig, vilken bortkastad kväll :rofl:

På tal om ex och att gå vidare... jag har haft mitt ex kvar på fb, men tänkt att vi borde ta bort varann och gå vidare. Det är ändå 2, 5 år sen det tog slut! Vi skriver inget, förutom att han skrev grattis när jag fyllde år så då ville jag också skriva de när han fyllde.. igår :P så nu tog jag mig i kragen och skrev "Hej, du jag tänkte bara skriva att jag tycker vi ska ta bort varann från fb och gå vidare med våra liv. Är väl verkligen dags nu. Men ville skriva innan och inte bara ta bort... du kan väl skriva ok eller vad du vill så jag vet du sett iaf? Ha det bra"

//r

Jag har tagit bort alla bilder. Vet hur nyfikna folk är och snokar runt bland bilder på facebook och instagram, jag vill ha min historia ifred.. Har öppen profil på instagram och många från jobbet på facebook så jag vill inte ha så mycket annat än bilder med vänner eller hästar där. Har även lite för många ex för att det skulle kännas bra att ha kvar bilder där dom är med på ett eller annat sätt :o

//r
Jag ser ingen anledning till att ta bort sådant, inte heller någon anledning till att ta bort någon som vän. Ok om det är någon som idag är en ovän, som det är sunt att bryta kontakten med eller så, men om det är en person som "bara är" eller som är en vän... varför?

Måste bara dela med mig av en sak från helgen. I bilen på vägen ut så pekade jag på ett hus mitt ute på landsbygden och frågade vad han skulle göra med sitt liv om han var förvisad från stan och skulle bo här ute resten av livet. Det är så annorlunda från hur vi har det idag. Han tänkte en sekund, sen svarade han att han skulle se om det fanns några idrottsföreningar i närheten som han kunde engagera sig i. Sannolikt skulle han lägga mer tid på idrotten än vad han gör idag, samt vilja bilda familj tidigare än vad han har planerat i dagsläget. Sen sa han "Du då?" men jag kunde knappt svara för min livmoder skrek så det ekade i hela huvudet :D Det var något så attraktivt med hans svar. Han lät så totalt tillfreds med att livet kan se annorlunda ut, och bara sätten han sa "idrott" och "bilda familj" fick mig att nästan köra av vägen. Det är intressant hur det kan ändras vad man tittar efter i dejtande, med åren. När jag träffade exet så räckte det med att han hade en ball läderjacka och höga kindben :D

Hur har era preferenser ändrats med åren?

@strawberrysylt

Jag tar inte bort något, möjligen gör jag vissa bilder privata när relationen tagit slut men jag har nog aldrig raderat något rakt av och jag har aldrig heller tagit bort något ex som vän. Det är ju en del av min livshistoria. :)

Jag har inget emot att min nya partner har haft ett liv innan mig, han får gärna ha både ex och gamla bilder på sin facebooksida om han känner för det. Det är ju jätteintressant att höra om hans tidigare erfarenheter! Så länge han inte drar upp sina ex i tid och otid är det hur lugnt som helst för min del.

@Zinfernia Nej? Gud vad tråkigt med någon som inte kan stå för vad den tycker! Vad hade vart så svårt med att skriva t ex "Okej, vad synd att du inte kände samma som jag" eller något sånt...

@Viva Okej! Jag har många bilder på fb... jag vet att jag började rensa en gång och ville ta bort dem på mig o mitt ex och så, men sen tröttnade jag.. men, jag känner lite att jag vill som sagt "gå vidare", men vet samtidigt inte om jag orkar städa där... hmm.
@Gotthard Okej :)

@Red_Chili Vi är inte ovänner, men vi är inte vänner heller. Och jag känner att för att kunna gå vidare vill jag kapa den tråden också, jag ser inte att vi kommer umgås i framtiden heller. Och för hans skull också är det nog bäst att kapa.

@Zinfernia Åh, ja just det, göra bilder privata kan man ju... men är det bara jag själv som ser dom då, eller? Nä, jag tänkte isf spara ner dem på ett minne först, förstås! Bilderna vill jag ha kvar, men kanske inte att de ligger kvar på fb.
Nä men precis, jag är kluven där, som sagt jag är inte den svartsjuka typen egentligen, så det borde egentligen inte störa mig alls (ev framtida partners bilder)... är någon med mig istället för med sitt ex så är det ju av en (eller fler) anledning(ar) så... Så bilderna borde ju kunna va kvar om alla resonerar så :)

//r

//r

Jag har kvar alla ex som vänner på FB men rensar bilder i alla sociala medier. På FB tar jag bort alla bilder på oss ihop och på Insta kanske någon/några. Folk scrollar sällan så långt tillbaka på Instagram ändå men just på FB så är det ju lätt att se en persons alla bilder. Av de enkla anledningen att jag gärna ser att mina sociala mediakonton är representativa och up to date.

Roligt att läsa om hur det går för alla! Kul att det är så många som aktivt är ute och dejtar, inspirerande. :D

Min planerade Netflix-dejt blev dock inställd, då vi inte lyckades få ihop våra schema. Men jag har bookat en annan dejt på fredag, med en kille från Cuba, vi ska träffas över en drink är planen. :) På tal om dealbreakers så har han ett barn... :p Men jag har beslutat att ge honom en chans ändå. ;)

Snyggingen som ville Skype-dejta över en pizza Grandiosa har inte hört av sig sedan jag tackade nej till netflix & chill (var precis påväg till Yoga med mina kompisar). Får väl komma på något fyndigt att skriva för att få igång kontakten igen, några ideer? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V