Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han verkade rätt kul när vi chattade men han visade sig vara världens tråkigaste människa. :down: Han började i princip varje mening med: "-Jag gillar inte....." så efter den här kvällen vet jag en massa saker han inte gillar men jag kan inte komma på en enda grej han sa att han tyckte om. :rofl:
Det är därför man inte ska chatta för länge i onödan. Bättre att bestämma träff ganska snart :).

Jag tänker att det inte finns några ska utan att man gör som man vill. Jag kan inte veta om jag är intresserad av att träffa någon efter en dag. Det betyder att jag inte matchar med människor som vill ses direkt. Antagligen matchar jag inte med de människor som tycker att utseende är det viktigaste heller utan jag gör som Zinfernia och går mycket på presentation och lockar till min människor som gör detsamma.

Det betyder väl att jag inte ser dejting som något man lyckas bättre med om man får fler matchningar, att det är målet, utan jag vill matcha med personer som tänker som mig.

Han jag chattar med tänker tvärt om, så nu sitter jag här och är toknyfiken på hur han är på riktigt. Å andra sidan är det kul att för ovanlighetens skull känna sig riktigt nyfiken på någon, det hör inte direkt till vanligheterna för mig :angel:
Det är ju både för och nackdelar med båda delarna. Snackade ju dygnet runt i 3-dagar med tjejen som skulle på språkresa. Vi vart båda väldigt nyfikna på varann. Men jag vart väldigt nervös då jag var rädd för att hon fått en annan uppfattning om mig. Jag pratar ju inte som jag chattar direkt... Det känns nästan som två olika personer :p .

Jag har insett att jag på tinder inte bara swipar utefter vad jag tycker om den personen, utan också utefter hur jag tror att den personen tycker om mig. Det vill säga, om det är en tjej som verkar vara intressant och rolig, men också är sjukt normsnygg, så tror jag att hon ändå inte kommer gilla mig så swipar "nej tack" på henne. Tänker att jag inte är tillräckligt snygg för henne.
Låter alltså inte henne göra den bedömningen själv, utan istället väljer jag bort mig själv så hon inte kan få chansen att göra det.
Japp, min självkänsla är kass. ;)
Är rädd att hon ska swipa "ja tack" på mig för att hon tycker jag verkar vara spännande samt tycka om mina bilder, och sedan träffas vi och hon blir besviken för att bilderna råkade vara bättre än verkligheten. (jag visar bra bilder på mig, inte de dåliga liksom)

Hur tänker ni andra kring det?
Swipar ni enbart utefter eran bedömning, eller lägger ni in en bedömning av er själva i relation till den andra personen också?
Och anser ni själva att ni har en bra självkänsla?
Jag har en bra självkänsla. Jag är ”normalsnygg”, varken mer eller mindre. Men jag har andra kvalitéer som kan uppskattas. Jag är t ex rätt så trevlig. Så jag swipar glatt åt höger på alla som jag tycker ser attraktiva ut.

Bara nyfiken. Varför vart det ingen höger swipe på honom på Tinder och varför bestämde du dig för att svara honom på Instagram ?

Blir också nyfiken! Hade någon letat reda på mig efter att jag valt att inte matcha med personen på tinder så hade jag blivit skitsur. :laugh:

Jag har insett att jag på tinder inte bara swipar utefter vad jag tycker om den personen, utan också utefter hur jag tror att den personen tycker om mig. Det vill säga, om det är en tjej som verkar vara intressant och rolig, men också är sjukt normsnygg, så tror jag att hon ändå inte kommer gilla mig så swipar "nej tack" på henne. Tänker att jag inte är tillräckligt snygg för henne.
Låter alltså inte henne göra den bedömningen själv, utan istället väljer jag bort mig själv så hon inte kan få chansen att göra det.
Är rädd att hon ska swipa "ja tack" på mig för att hon tycker jag verkar vara spännande samt tycka om mina bilder, och sedan träffas vi och hon blir besviken för att bilderna råkade vara bättre än verkligheten. (jag visar bra bilder på mig, inte de dåliga liksom)

Swipar ni enbart utefter eran bedömning, eller lägger ni in en bedömning av er själva i relation till den andra personen också?
Våga swipa höger!
Jag har väl ok självkänsla, inte jättebra men inte jättedålig.
Under gymnasiet var den rätt kass dock. Då träffade jag min nuvarande sambo på helgon.net, han var typ den snyggaste jag nånsin sett, och jag själv hade bara photoshopade bilder, och kassa webcams med för mycket kontrast. Så jag vågade ju skriva :p

Sen träffades vi, och han var verkligen lika snygg irl (gymnasiet...), jag blev så blyg och sa verkligen inget under hela tiden. Tänkte att det var kört, jag var helt klart för ful, och nu även för tråkig, för honom.

På kvällen när jag satt hemma på mitt rum och kände mig kass fick jag ett fint sms av honom, och jag blev så himla förvånad verkligen :)

Sen gick det visserligen en massa år innan vi träffades igen och blev tillsammans, men vi höll alltid kontakten, som var rätt flirtig, trots andra förhållanden :o
Han är fortfarande rätt snygg också! :D

Kan känna igen mig lite i det där, att jag sveper vänster på dem som ligger långt över min liga... Men då är det nog också så att de inte heller är riktigt min typ. Ser jag en som ser riktigt skön ut med bra presentation och dessutom skitsnygg är det klart det blir en höger. Men ofta när jag får nån match som är riktigt snygg tror jag inte på det utan tänker "typiskt en sån som kommer unmatcha mig inom en minut" och jag har oftast haft rätt.

Skönt på ett sätt att någon annan gör lite som mig, men också trist att du gör så. Känns som att det finns en risk att hitta den där personen som egentligen skulle vara helt rätt bara för att man tänker i ligor.

Jag är kaxig nog att tänka att bilderna på mig bara är en parentes. Jag förlitar mig på att männen kommer att gilla mitt glada sätt, mitt driv, min humor och allt annat som inte syns på en bild. Bilder i all ära men själv skulle jag aldrig skriva till någon vrålsnygg kille som inte skrivit ett ord på sin presentation, det blir bara så himla platt och jag hoppas att männen som skriver till mig känner samma. :)

Härligt att kunna vara så kaxig! Sånt blir jag imponerad av. :)
Jag greppar egentligen också att jag har en personlighet som ofta överskuggar mitt bristfälliga utseende. Jag är hyfsat smart, jag är rolig, jag är utåtriktad när jag vill o.s.v. Det tror jag är viktigare än hur jag ser ut.
Men samtidigt så är det så lätt att känna sig underlägsen någon annan.

Jag sveper höger även om jag gissar att den andra inte kommer gilla mig. Råkar personen svepa höger ändå, så tja, då kan det ju bli kul ändå. Ett ex sa förut till mig just att jag skulle låta honom avgöra vad han tyckte om mig, inte bestämma åt honom, han var faktiskt vuxen nog att själv fatta beslut kring sådant ;) Jag har det i bakhuvudet hela tiden.

På tinder försöker jag ha ärliga men inte fula bilder :p Alltså, jag är noga med att ha bra skärpa i bilderna, helt ok ljus och bakgrund osv för att på så sätt ge ett bra intryck. Tydliga bilder och tydlig presentation.

Han som jag chattar mycket med nu (som borde få något smeknamn här i tråden...) var jag skeptisk till, hade trott att vi var extremt olika om jag bara sett bilder, men presentationen verkade trevlig och han framstår som ännu trevligare i chatten. Känns lätt att diskutera allt möjligt med och jag hoppas att vi snart lyckas få till någon träff där :)

Ditt ex har helt rätt i det, den andra personen är vuxen nog att avgöra sånt själv. Det är egentligen inte min sak att bestämma det för någon annan. Blir ju som att ta makten ifrån den att ha egna åsikter.

Jag har en bra självkänsla. Jag är ”normalsnygg”, varken mer eller mindre. Men jag har andra kvalitéer som kan uppskattas. Jag är t ex rätt så trevlig. Så jag swipar glatt åt höger på alla som jag tycker ser attraktiva ut.

Fantastiskt, kanske skulle ta efter dig där. :)

Våga swipa höger!
Jag har väl ok självkänsla, inte jättebra men inte jättedålig.
Under gymnasiet var den rätt kass dock. Då träffade jag min nuvarande sambo på helgon.net, han var typ den snyggaste jag nånsin sett, och jag själv hade bara photoshopade bilder, och kassa webcams med för mycket kontrast. Så jag vågade ju skriva :p

Sen träffades vi, och han var verkligen lika snygg irl (gymnasiet...), jag blev så blyg och sa verkligen inget under hela tiden. Tänkte att det var kört, jag var helt klart för ful, och nu även för tråkig, för honom.

På kvällen när jag satt hemma på mitt rum och kände mig kass fick jag ett fint sms av honom, och jag blev så himla förvånad verkligen :)

Sen gick det visserligen en massa år innan vi träffades igen och blev tillsammans, men vi höll alltid kontakten, som var rätt flirtig, trots andra förhållanden :o
Han är fortfarande rätt snygg också! :D

Fin historia du berättade!
Ska nog börja swipa höger på de kvinnor jag tycker är betydligt snyggare än mig med. Jag tycker själv att jag kan se rätt snygg ut, även om jag inte är normsnygg, så jag tror det handlar om det där att jag inte är normsnygg som är problemet. Vilket r sjukt att jag bryr mig om, jag faller ju inte in i normen på så många andra sätt heller, utan att det är någon big deal för mig. Så det är trist att jag ska ge utseendenormen så pass stor plats.

Swipar alltid efter eget tycke och låter den andre parter göra bedömningen själv. Jag har förvånats över att vissa människor har varit intresserade av mig, och vissa har varit förvånade över att de intresserat mig. En person smak kan man aldrig veta i förväg :)

Swipar alltid efter eget tycke och låter den andre parter göra bedömningen själv. Jag har förvånats över att vissa människor har varit intresserade av mig, och vissa har varit förvånade över att de intresserat mig. En person smak kan man aldrig veta i förväg :)
Så swipar jag också.
Även om jag matchat med många som jag aldrig trodde att jag skulle matchat med så har det inte blivit någon dejt. Om jag bortser från mitt ex och stockholmstjejen. Men mitt ex hade inte några smickrande bilder på sig själv på Tinder. Dvs, osminkad, ej fixat hår och ej helkroppsbild med en tjock fleecetröja på fjället typ :P . Men hon fick en super-like iaf :).

Jag gissar på att man faller in under kriterierna för fotomodell, typ lång, smal, höga kindben, bred mun, långa ben.

Jag tänker nog att begreppet normsnygg är lite bredare än enbart smal fotomodell med långa ben. Men generellt folk som är med i reklamer, typ, brukar jag tänka. Normsmala (mao smal till normalvikt typ) och ett symmetriskt fejs och glansigt hår som skulle kunna sälja allt från tandkräm till en pastasås i en reklamsnutt.

Jag tänker nog att begreppet normsnygg är lite bredare än enbart smal fotomodell med långa ben. Men generellt folk som är med i reklamer, typ, brukar jag tänka. Normsmala (mao smal till normalvikt typ) och ett symmetriskt fejs och glansigt hår som skulle kunna sälja allt från tandkräm till en pastasås i en reklamsnutt.
Igen, hur många ser ut så? Jag är rätt långt ifrån det där standardutseendet (kort, förvisso normalviktig men inte jättesmal, helt osymmetriskt ansikte och håret är alltid i knut så det syns inte om det är glansigt). Och jag får ju ändå till dejter med attraktiva män. Jag har svårt att tänka mig att utseendet skulle vara så avgörande att man måste vara fotomodellsnygg för att duga?

Jo det är väl vad jag tänker mig också. Av ren nyfikenhet undrar jag vad du tänker dig är normalvikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2