Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så swipar jag också.
Även om jag matchat med många som jag aldrig trodde att jag skulle matchat med så har det inte blivit någon dejt. Om jag bortser från mitt ex och stockholmstjejen. Men mitt ex hade inte några smickrande bilder på sig själv på Tinder. Dvs, osminkad, ej fixat hår och ej helkroppsbild med en tjock fleecetröja på fjället typ :P . Men hon fick en super-like iaf :).

Det roliga med det var ju att när vi träffades var hon skitsnygg. Uppiffad , i höga klackar osv. Väldigt långtifrån bilderna på tinder :eek:. Men jag såg ju att hon va söt på dom ofixade bilderna också och eftersom jag gillar fjällen var det ett plus :p

Igen, hur många ser ut så? Jag är rätt långt ifrån det där standardutseendet (kort, förvisso normalviktig men inte jättesmal, helt osymmetriskt ansikte och håret är alltid i knut så det syns inte om det är glansigt). Och jag får ju ändå till dejter med attraktiva män. Jag har svårt att tänka mig att utseendet skulle vara så avgörande att man måste vara fotomodellsnygg för att duga?

Fast nu pratar vi väl om helt olika saker? Jag anser att väldigt många människor går inom ramen för normsnygg, för det första. För det andra har det väl absolut ingenting med att få till dejter med attraktiva män att göra, eller att duga. Du frågade vad normsnygg var och jag försökte mig på en förklaring av vad jag tror att folk menar när de säger så.

Angående diskussionen om självkänsla och vilka man sveper vänster på på tinder, så håller jag med om att jag inte sveper höger på dem som är "för snygga", eller på dem som ser "för smarta" ut haha. Jag har i grunden en dålig självkänsla, som kan ta ett par skutt uppåt ibland vid uppskattning och/eller när jag mår bra.
Men, det är tänkvärt det ni säger om att låta den andra personen sköta den bedömningen själv.

Gick in på tinder nu och hade svar från skoterkillen (som slutade med att skriva "hur går det på dejtingfronten då? ;)" och jag svarade med att skriva att jag nyss träffat en tindermatch och "hade gärna träffat fler nya människor, men vissa verkar ju inte intresserade...? ;)" så får väl se vad han svarar nu då...) och badkillen samt en ny matchning, kul. Han hade dock inte skrivit något, så jag slängde iväg ett "hejsan :)". Inget från vegokillen ännu och pulkakillen blev faktiskt också konstigt tyst, hmm...

//r

Jag tänker BMI-spannet "normalvikt" när jag använder uttrycket, lite förenklat sådär.
Jag ligger nämligen smackdab i mitten av normalt bmi men är betydligt mer lös i hullet än vad som skulle kategoriseras som normsnyggt vad det gäller vikt och definitet med wobbel än vad som visas i någon reklamfilm (om det nu inte är en sådan som försöker visa på alla olika typer av kroppar). Jag skulle gissa på att det är de som är i nedre delen av bmi spannet som visas upp och som anses vara normsnygga :).

Jag ligger nämligen smackdab i mitten av normalt bmi men är betydligt mer lös i hullet än vad som skulle kategoriseras som normsnyggt vad det gäller vikt och definitet med wobbel än vad som visas i någon reklamfilm (om det nu inte är en sådan som försöker visa på alla olika typer av kroppar). Jag skulle gissa på att det är de som är i nedre delen av bmi spannet som visas upp och som anses vara normsnygga :).

Det skulle jag också gissa. BMI-spannet för normalvikt är ganska brett, 18,5-25.
http://www.bmiraknaren.se/Default.aspx
Ditt BMI är :
21,88
Betyder att du en normal BMI.
Din idealvikt är: 66,46
Den övre gränsen är: 76,53
Den nedre gränsen är: 56,66

Hmm, jag har redan min idealvikt tydligen. Måste sluta träna på gymmet då :angel:

Senast ändrad:
Våga swipa höger!
Jag har väl ok självkänsla, inte jättebra men inte jättedålig.
Under gymnasiet var den rätt kass dock. Då träffade jag min nuvarande sambo på helgon.net, han var typ den snyggaste jag nånsin sett, och jag själv hade bara photoshopade bilder, och kassa webcams med för mycket kontrast. Så jag vågade ju skriva :p

Sen träffades vi, och han var verkligen lika snygg irl (gymnasiet...), jag blev så blyg och sa verkligen inget under hela tiden. Tänkte att det var kört, jag var helt klart för ful, och nu även för tråkig, för honom.

På kvällen när jag satt hemma på mitt rum och kände mig kass fick jag ett fint sms av honom, och jag blev så himla förvånad verkligen :)

Sen gick det visserligen en massa år innan vi träffades igen och blev tillsammans, men vi höll alltid kontakten, som var rätt flirtig, trots andra förhållanden :o
Han är fortfarande rätt snygg också! :D
Vad roligt! Hur gamla är ni nu? :) Om du har lust att svara.

Säkerligen, eller vältränade kroppar som ligger i den övre delen av spannet av normalvikt. Jag tycker det blir vanligare med mer kurvor i reklam nu för tiden dock, framför allt för underkläder och dylikt. Väldigt normsnygga kvinnor med lite mer väl fördelat junk än hur det sett ut tidigare i reklam. Men generellt sett.. ja. Mycket nedre halvan av det spannet.

Kan tillägga att jag själv är precis i mitten av normalvikt enligt BMI men uppfattas som smal och knappt har något wobbel (styrketränar mycket).

Jag gissar på att man faller in under kriterierna för fotomodell, typ lång, smal, höga kindben, bred mun, långa ben.

latest

Fast nu pratar vi väl om helt olika saker? Jag anser att väldigt många människor går inom ramen för normsnygg, för det första. För det andra har det väl absolut ingenting med att få till dejter med attraktiva män att göra, eller att duga. Du frågade vad normsnygg var och jag försökte mig på en förklaring av vad jag tror att folk menar när de säger så.
Det var inte kritik :). Utan mer en tanke att det här som kallas normsnygg inte är normen (de flesta ser annorlunda ut) och att det kanske har marginell påverkan på chansen att få till en dejt. Dvs en uppmaning att inte vänsterswipa i onödan.

Träffade dörrkarmen i lördags. Jag hade fått uppfattningen om en driven, entusiastisk och självsäker karl. Möttes av en blyg och tillbakadragen pojke som halva tiden pratade om sitt ex. :cautious: Han var trevlig och vi hade mycket att prata om (när han inte pratade om sitt ex) men det kommer inte bli något där. Behåller gärna som vän men inte mer än så. :)

Han gillade inte heller djur och var allergisk samt vill bo i stan så det stämde inte på många punkter :rofl:

Skickade bild till snygga kollegan på mitt senaste "offer" som jag planerar dejt med.
Han påminde mig lite bistert att jag lovat att äta pizza med honom i flera veckor.
Hoppsan, får nog vara lite mer bros before hoes om jag vill ha några vänner kvar :laugh:

Alltså du och min kollega, jag blir matt bara av hälften av ert dejtande :laugh: Vi diskuterade min dejt idag och hur få enkla människor det verkar finnas. Antingen så vill de mer/blir kära eller så är de inte intresserade alls/annat än verkligen enbart av sex.

Jag o dejten skjuter upp att ses hela tiden, jobb och hobbys kommer emellan. Skönt att vi är lika engagerade båda två så ingen blir ledsen över det men blir glada när vi ses :D

Träffade dörrkarmen i lördags. Jag hade fått uppfattningen om en driven, entusiastisk och självsäker karl. Möttes av en blyg och tillbakadragen pojke som halva tiden pratade om sitt ex. :cautious: Han var trevlig och vi hade mycket att prata om (när han inte pratade om sitt ex) men det kommer inte bli något där. Behåller gärna som vän men inte mer än så. :)

Han gillade inte heller djur och var allergisk samt vill bo i stan så det stämde inte på många punkter :rofl:

Oj då :o

Men åh, varför sitter man och pratar om sitt ex på första dejten? :banghead:
Var det i positiva eller negativa ordalag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V