De stigande matpriserna

Jag är en tomatfanatiker och den här veckan kostade kvisttomater 25kr/kg. Så jag passade på att köpa mängder. I vinter kommer tomaterna vara smaklösa och dyra så jag får njuta så länge det varar.

Tomater tillhör de få saker jag verkligen inte vill behöva skippa, så jag har några miniplantor i köksfönstret (Tiny Tim, Vilma och Red Robin. Kom inte ihåg vilken av dem det var som ger godast frukt även inomhus). Extra led-belysning där kostar mindre en liten ask tomater i månaden.
 
Tomater tillhör de få saker jag verkligen inte vill behöva skippa, så jag har några miniplantor i köksfönstret (Tiny Tim, Vilma och Red Robin. Kom inte ihåg vilken av dem det var som ger godast frukt även inomhus). Extra led-belysning där kostar mindre en liten ask tomater i månaden.

Jag har en liten drivbänk med växtbelysning med plats för tre krukor. Tyvärr tror jag inte de har utrymme för tomater så funderar på att plantera basilika där istället.
 
Testade att handla på Willys. Smalare sortiment och sämre kvalitet på frukt och grönt. Erbjudandena är bra men den generella prisnivån är som i andra butiker. Testa annat kan vara bra att göra men jag kommer inte att ändra vanor utan fortsätter med Coop och Ica som har det jag vill ha till ungefär samma pris.
 
Testade att handla på Willys. Smalare sortiment och sämre kvalitet på frukt och grönt. Erbjudandena är bra men den generella prisnivån är som i andra butiker. Testa annat kan vara bra att göra men jag kommer inte att ändra vanor utan fortsätter med Coop och Ica som har det jag vill ha till ungefär samma pris.
Jag tycket Lidl har helt klart bäst frukt och grönt.
 
”Mitt” Coop har väldigt fin frukt och grönt men vet att det varierar mellan butiker. Har oskäligt långt till Lidl så det tänker jag inte ta omvägen förbi hur bra det än är.
Jag har ca tre mil till Lidl.
Men då handlar jag även på Willys och ÖB i samma stad när jag är där. Då blir det en månadshandling.
 
Närmsta Willys, ca 2 mil, har väldigt fräsch frukt- och grönsaksavdelning och då är jag extremt petig när det gäller sånt. Tycker det sätter standarden på hela butiken och kan lämna om det är ofräscht.
 
Jag tycket Lidl har helt klart bäst frukt och grönt.


Själv upplever jag att den Lidl jag varit inne i har känts både ofräsch och rörig. Ofräsch för att det varit massa flugor och smuts där de hade lösbröd och rörig för att det stod grejer på golvet överallt. Just smuts och flugor gjorde att jag inte blev så sugen på att köpa grönsaker och frukt där heller. Men det ser säkert väldigt olika ut på olika Lidl .
 
Närmsta Willys, ca 2 mil, har väldigt fräsch frukt- och grönsaksavdelning och då är jag extremt petig när det gäller sånt. Tycker det sätter standarden på hela butiken och kan lämna om det är ofräscht.
Håller med ,mitt Willys och till viss del även det o Kristianstad har jätte fin frukt o grönsaksavd och ett brett sortiment-
Lidl är ok men för snävt sortiment o ofta dyrare än Willys
 
Själv upplever jag att den Lidl jag varit inne i har känts både ofräsch och rörig. Ofräsch för att det varit massa flugor och smuts där de hade lösbröd och rörig för att det stod grejer på golvet överallt. Just smuts och flugor gjorde att jag inte blev så sugen på att köpa grönsaker och frukt där heller. Men det ser säkert väldigt olika ut på olika Lidl .
Men fy vad vidrigt med massa flugor och smuts. Ena Lidl i mitt område har ganska rörigt med. Undviker den om jag kan.
 
Här gått över handla på Lidl blir billigare för oss, framförallt då köper oftast kort datum på kött och fryser in. Det vi inte hittar köps på ICA som suveränt utbud här.

COOP här är ett skämt, ett litet COOP som vart Netto en gång i tiden. Utbudet är rikigt skralt, tycker är dyrare än ICA och mest COOPs egna produkter, upplever inte ICA har lika mycket egna produkter som COOP.
 
Håller med ,mitt Willys och till viss del även det o Kristianstad har jätte fin frukt o grönsaksavd och ett brett sortiment-
Lidl är ok men för snävt sortiment o ofta dyrare än Willys
"Mitt" Willys har också en trevlig frukt- och grönsaksavdelning :) .

Jag håller med dig om Lidl. Jag handlar numera rätt ofta där, men kan inte riktigt fixa att handla basvaror för det fattas en hel del "självklara" saker. Helt vanlig sirap finns till exempel inte på "mitt" Lidl.... Så den "stora" veckohandlingen blir fortfarande på Willys.
 
Själv upplever jag att den Lidl jag varit inne i har känts både ofräsch och rörig. Ofräsch för att det varit massa flugor och smuts där de hade lösbröd och rörig för att det stod grejer på golvet överallt. Just smuts och flugor gjorde att jag inte blev så sugen på att köpa grönsaker och frukt där heller. Men det ser säkert väldigt olika ut på olika Lidl .
Så är Lidl i Höör,blääää!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 511
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 524
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
4 031
Senast: Blueberry
·
Småbarn Jag behöver ventilera det senaste som hänt på/med sonens förkola...ursäkta om det blir långt. I onsdags em beslöt vi att låta sonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 977
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp