De stigande matpriserna

Har du hittat till 70% hörnet? My god vad mycket villhöver saker som följt med.
Jag håller hårt i mitt kort, Vavilon hävdar att han vill ha det och det och det och .. ja det med! :D Han har många leksaker, han är ett bortskämt barn!

Och låter hälsa att kexen de har är asgoda och väl värda sitt pris. Han brukar sälja sina leksaker till matte för kexen, man kan visst lätt bli lite smått beroende av smaken tydligen! Så gott att man trotsar sin instinkt att inte vara lydig och tränbar och plötsligt vara JUST det, för de här små kexen!

Varsågod, du kommer bli fattigare :P
/Vavilon
 
Lidl i Kristianstad är väldigt fräsch o välordnad.Samma hemma i Mariestad
Lidl i Lomma har varit 👌 var gång jag varit där, superfräsch.

Tycker det är likadant med Netto, vi har en mindre fräsch i närheten, men har varit i ett par stycken som varit ursunkiga. Personalen har haft en "skräphörna" med sopor i butiken och i en jag gick in i stod personalen utanför entrén och rökte. :confused:
 
Lidl på Torp, Uddevalla, är väl hyfsat fräscht, det är ju nybyggt trots allt. Tyvärr har de ofta slut på vissa varor och jag åker ju bara dit just för att de har de varorna så man blir ofta besviken. Långa köer brukar de ha också.
 
Handlade idag på ICA och märker verkligen hur mycket dyrare de är jämfört med Willys. Men behövde gå till en större affär idag för vissa saker som inte Willys har och så hade de erbjudande på kaffe och 45 kronor per paket istället för 60-65 kronor är ju ändå lite pengar det med. Dessutom köpte jag en del annat de hade erbjudande på som inte Willys hade.

Jaja har iallafall bakat bröd nu ikväll och det blev två rågsiktslimpor till en kostnad av ca 8 kronor så det väger ju upp lite 😄
 
Handlade idag på ICA och märker verkligen hur mycket dyrare de är jämfört med Willys. Men behövde gå till en större affär idag för vissa saker som inte Willys har och så hade de erbjudande på kaffe och 45 kronor per paket istället för 60-65 kronor är ju ändå lite pengar det med. Dessutom köpte jag en del annat de hade erbjudande på som inte Willys hade.

Jaja har iallafall bakat bröd nu ikväll och det blev två rågsiktslimpor till en kostnad av ca 8 kronor så det väger ju upp lite 😄
Willys hade garant kaffe denna veckan 2 för 69,har ingen aning om hur det smakar,men ett tips för den vågade
 
Tog med mig dramaten idag och på väg hem ska jag slinka in på asian markets och köpa 10 kg korean ris. Det räcker i en evighet för mig och blir perfekt till stir-fry, bulgogi och annan asiatisk matlagning. I min riskokare blir det också extremt bra konsistent. Vet inte om jag direkt tjänar på det - gjorde det tidigare men de har höjt priserna - men det är absolut värt det.
 
Helt sjukt. Jag handlade hos min vanliga asiatiska mataffär. I princip allt ris är slut förutom ett riktigt snordyrt japanskt uberkvalitetsris, 678 kr för 5 kg :eek::wtf:😱 men jag måste ha ris till stir fry och annan asiatisk matlagning. Helt galet. Det är mer än dubbla priset jag köpte ris för förra gången. Nu har jag iaf för ett bra tag framåt.
 
Velar lite, har hittat samma ris 70kr billigare på nätet. Nu är frågan, ska jag släpa tillbaka riset? Måste väl ringa först och kolla om de faktiskt tar tillbaka den. Suck, släpa dramaten fram och tillbaka.
 
För 70 spänn?! Aldrig i livet, speciellt inte när det gäller matvaror. Tror inte någon seriös matbutik har öppet köp på sina matprodukter.

Nu är det ris, så det kan vara möjligt. Men näh, orka. Blir bara frustrerad att priset på ris skjutit iväg ca 120% och att de hade slut på mitt ris från Korea som varit det bästa jag någonsin köpt. Grump.
 
Nu är det ris, så det kan vara möjligt. Men näh, orka. Blir bara frustrerad att priset på ris skjutit iväg ca 120% och att de hade slut på mitt ris från Korea som varit det bästa jag någonsin köpt. Grump.
För min del kvittar det om det är torrvaror eller inte. Jag hoppas innerligt att ingen matbutik jag handlar i tillämpar öppet köp, jag tycker att det känns ofräscht.
 
Velar lite, har hittat samma ris 70kr billigare på nätet. Nu är frågan, ska jag släpa tillbaka riset? Måste väl ringa först och kolla om de faktiskt tar tillbaka den. Suck, släpa dramaten fram och tillbaka.


Du kan ju fundera på hur mycket du sparar per portion och avgöra om det är värt det. Lät ju på ditt andra inlägg som att det kommer att räcka till väldigt många olika maträtter.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 511
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 524
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
4 031
Senast: Blueberry
·
Småbarn Jag behöver ventilera det senaste som hänt på/med sonens förkola...ursäkta om det blir långt. I onsdags em beslöt vi att låta sonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 977
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp