Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror alla matvarubutiker tar tillbaka det som inte är färsk- eller kylvaror mot kvitto utan frågor.För min del kvittar det om det är torrvaror eller inte. Jag hoppas innerligt att ingen matbutik jag handlar i tillämpar öppet köp, jag tycker att det känns ofräscht.
Måste kolla med en kompis som är avdelningschef där jag brukar handla.Jag tror alla matvarubutiker tar tillbaka det som inte är färsk- eller kylvaror mot kvitto utan frågor.
Phu, de tar aldrig tillbaka några matvaror om det inte gäller reklamation. Nu är jag lugn igenMåste kolla med en kompis som är avdelningschef där jag brukar handla.
Du kan ju fundera på hur mycket du sparar per portion och avgöra om det är värt det. Lät ju på ditt andra inlägg som att det kommer att räcka till väldigt många olika maträtter.
Ja, det är ris nog för knappt ett år tror jag. Försöker komma på när jag sist handlade ris, det var iofs 10 kg men måste varit minst 18 månader sedan.
Spara riset, med tanke på torkan som varit i Kina denna sommar lär rispriserna fortsätta stiga.Velar lite, har hittat samma ris 70kr billigare på nätet. Nu är frågan, ska jag släpa tillbaka riset? Måste väl ringa först och kolla om de faktiskt tar tillbaka den. Suck, släpa dramaten fram och tillbaka.
Phu, de tar aldrig tillbaka några matvaror om det inte gäller reklamation. Nu är jag lugn igen
Men tio kg?? Bli. Det inte dåligt? Jag köpte fem kg en gång, men tycker inte det smakade gott efter några månader så det blev fågelmat i stället.Tog med mig dramaten idag och på väg hem ska jag slinka in på asian markets och köpa 10 kg korean ris. Det räcker i en evighet för mig och blir perfekt till stir-fry, bulgogi och annan asiatisk matlagning. I min riskokare blir det också extremt bra konsistent. Vet inte om jag direkt tjänar på det - gjorde det tidigare men de har höjt priserna - men det är absolut värt det.
Sjuka människor som på något vis kan ha förstört det.Men vad var det som du var oroad över?
Sjuka människor som på något vis kan ha förstört det.
Bara fantasin sätter sina gränserFast en obruten förpackning ät ju en obruten förpackning? Vad skulle man kunna ha gjort med en oöppnad tetra krossade tomater eller en intakt tub senap?
Bara fantasin sätter sina gränser
Nä, jag tänker mer på hur varan har förvarats under tiden mellan köp och återköp. Jag har själv glömt konservburkar/tuber och liknande i bilen under några dagar när det varit som allra varmast och även om allt sett okej ut på utsidan har innehållet definitivt inte varit ätbart efter.Fast en obruten förpackning ät ju en obruten förpackning? Vad skulle man kunna ha gjort med en oöppnad tetra krossade tomater eller en intakt tub senap?
Råris håller inte jättelänge pga mer oljor som kan härskna men vitt ris håller år utan att det blir nåt större fel på det, speciellt om man vacuumförpackar.Men tio kg?? Bli. Det inte dåligt? Jag köpte fem kg en gång, men tycker inte det smakade gott efter några månader så det blev fågelmat i stället.
Är väl inte så svårt att tex spruta i tex glykol i en tetra med krossade tomater. När jag jobbade på campingen så hade dom lämnat kvar en stor kartong flingor. Men dom hade hällt glykol i det.Fast en obruten förpackning ät ju en obruten förpackning? Vad skulle man kunna ha gjort med en oöppnad tetra krossade tomater eller en intakt tub senap?
Jag har verkligen aldrig hört någon ens antyda en sådan åsikt... Menar såklart inte att du inte har upplevt det men utifrån min erfarenhet är det inget vanligt synsätt. Jag har nog aldrig ens hört folk diskutera vilka mataffärer de handlar i. Det är liksom inte ett samtal som någonsin kommer upp varken bland mina vänner eller bland kollegorna. Jag förstår inte hur man kan lägga staus i vart man handlar - vem kommer någonsin veta vart man handlar frånsett möjligen ens partner/barn om man har partner/barn?Statusen ligger i "Vi kan inte handla här, tänk om någon ser oss, då tror folk att vi är fattiga" typ. Även om butiken säljer samma sorts mat som andra butiker.
Är väl inte så svårt att tex spruta i tex glykol i en tetra med krossade tomater. När jag jobbade på campingen så hade dom lämnat kvar en stor kartong flingor. Men dom hade hällt glykol i det.
Jag hoppas att om butiken tar emot, kastar varan.Galet! Fast kan ändå inte se att något som ändå är så osannolikt skulle motivera att ingen butik tar emot öppet köp på kolonial. Är man så skruvad behöver man väl inte heller bemöda sig att köpa varan. Går väl att fixa på plats i butik