De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vad roligt för henne att vara med sådär från början :) Duktig hon är!

kl

Ett litet foto på min lille kille, som inte är så liten längre - tiden bara springer iväg !
pic_192249309.jpg

Oj så stor han har blivit. Hans lockar är underbara!

Ja Alde tycker att det är jättekul. Hon red in en shettis för två år sedan redan och så verkar det som om vi får hit en inridningsponny i början av sommaren till henne. Hon har längtat hela vintern efter att det skulle bli dags att sitta in Smulan, och har själv bett om att få hit en inridningshäst i sommar, så hon är jätteintresserad.

Oj så stor han har blivit. Hans lockar är underbara!

Ja Alde tycker att det är jättekul. Hon red in en shettis för två år sedan redan och så verkar det som om vi får hit en inridningsponny i början av sommaren till henne. Hon har längtat hela vintern efter att det skulle bli dags att sitta in Smulan, och har själv bett om att få hit en inridningshäst i sommar, så hon är jätteintresserad.

Gud vad roligt med ett sådant brinnande intresse från hennes sida!!

Jo hans lockar är väl ljuvliga :D Här är han till och med nästan nyklippt :D

Det ser ut som om det star I love my buke pa hans arm :D

via sa duktig hon ar, sa kul att hon ar sa intresserad! Det verkar ju som att de har gjort ett bra grundjobb med ponnyn, den ser ju helcool ut.

De har gjort ett alldeles utmärkt jobb med henne, plus att hon har ett suveränt temperament i sig själv. Annars hade jag inte släppt upp Alde på henne. :)

Va roligt att hon är så intresserad :) Kul att hon får jobba med en sån trelvig häst!

kl.

Min skitunge, 5 månader idag!
431069_10150578164896619_648711618_9346194_1264150653_n.jpg

KL

Idag är det ett år sedan vi fick reda på att vi väntade tvillingar! Tänk vad mycket som kan hända på ett år, att de små klumparna på UL bilden var våra härliga barn! Om en vecka blir de 6 månader! Tiden springer iväg från en!

432209_10150606650706173_718526172_9418737_725811876_n.jpg

Vad stor hon ser ut, äldre än hon är alltså. I alla fall om man jämför med min soon-to-be-treåring. :D

*kl*
Vi fick säsongens första föl i onsdags. Ungarna hade en sådan tur att fölet föddes precis före läggdags, så de hann vara med. För Idun var det första gången hon fick se en fölning, innan har hon bara sett några minuter efter att fölet kommit ut.
Alde fick vara med och torka det nyfödda fölet:

DSC_0008liten.jpg

Fler bilder på föl och fölning finns i min blogg.

Vad underbart för barnen att få uppleva fölningar (och framför allt att ha tillgång till gosiga föl :love:)

Milton fick rida lite på min gamla pensionär i veckan, han har bara suttit på honom ett par tillfällen tidigare. Han är inte ett dugg rädd, tvärtom är han lite oförsiktig... :eek:

rider2_193905719.jpg

20120312-043_193906643.jpg

Bjuder mormor på glass...

20120312-075_193907296.jpg

ridit_193908101.jpg

:love::love:

(ursäkta de stora bilderna, det är min mamma som lagt upp dem i gigantiskt format...)

Vad läckert och vackert för barnen att få uppleva..

eyz: Åh gullungen, vad stor han ser ut på sista bilden.

Kameran går varm här hemma! Alfred är så fin att han behöver förevigas flera gånger om dan :p ett urval följer...

DSC_0206.jpg

stor gäsp!

DSC_0322.jpg

i pappas famn

DSC_0325.jpg

hej!

DSC_0377.jpg

sover sött

DSC_0204-1.jpg

gos med pappa :love:

Men vilken underbaring!!

Jag tittar ner på min egna snart 4månaders och kan bara konstatera att dom växer foort!

Det är han :love:
Ja, jag vill bara pausa honom ett tag, vill inte att det ska gå så fort! Men samtidigt blir jag ju jätteglad för vartenda framsteg och jag längtar verkligen efter att kunna kommunicera mer med honom.

Jag vet precis hur du känner! Här hemma slåss jag med samma känslor nämligen, när lillan min dessutom är ganska stor för att vara liten (drar 74-80, en del 74 har vi fått lägga undan redan...) så blir det ännu mera märkbart att det går undan...

Ja, jag har också en rejäl mini. 4270 g vid födseln, och igår, 5 veckor senare vägde han 5615 g :crazy: Jag kommer behöva skaffa många barn, tror jag, om det kommer fortsätta gå såhär fort. Jag är inte alls färdig med att ha en nyfödd!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 823
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar