De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vad stor hon har blivit! Och så söt :laugh:

*kl*

August har blivit 7 månader. Mycket bus och hyss hittar han på redan.

DSC_9759.jpg

DSC_9926.jpg

DSC_9962.jpg

DSC_9988.jpg

Superfina bilder!!! (På supersöt unge)

Ni har alla så himla gulliga och fina barn - och många fina kort blir det!

Kolla här då! Jag lyckades få till ett kort på ett av de äldsta Bukebarnen, min äldsta son, som fyller 20 om bara några få månader!
50961_1316258682.jpg

Och en gullig bild på min "arbetskille" Daniel
48201_1316260442.jpg

Ludvig tänkte INTE vara nära dem dock, så han ordnade en smygtitt
13609_1316260490.jpg

Så fina pojkar så! =)

kl

Här kommer en bild på My och hennes älskade Mårran

Maja och My

Maja

Underart fina barn har du! Jättefina bilder! :)

Mustasukka och nevin; Jättefina pojkar! :)

Vi bakade igår, jag hjälpte bara till med degvätskan, och fyllningen av bullarna. I övrigt fixade barnen allt, så himla duktiga de har blivit, mina små troll! Jag gjorde en egen rulle precis i början, sen fick de baka ut resten.

Daniel kavlar
Daniel_bakar.jpg

Ludvig med
11923_1316442453.jpg

Och så ska bullarna "packas" i formar
20375_1316442723.jpg

Och så här blev de!
72811_1316445504.jpg

Vilka fina bullar, duktiga barn du har. Jag längtar lite till vi kan göra sånt tillsammas, nu tröttnar Emilia efter ungefär 2 min.

Men YUM, jag maste nog hem och baka! Vilken lyx du har som far nybakta bullar av dina fina pagar!

kl

YorkWann: Tusen tack! =)

Några till när jag nu ändå är igång =)

Sötnöt Maja

Fina My

My skrattar på beställning

Ute och kör sin älskade Mårra i vagnen

//Julia

Du tar alltid så fina bilder. Hur lyckas du?
Här ska Emilia alltid ha kameran och Maja ser alltid sur ut på bild.
Jag ska tömma kameran när jag får tid, 99% av bilderna har Emilia tagit men några är faktiskt ganska bra (Maja är gladare när Emilia tar kort). Men nakenbilden på mig som Emilia tog när jag bytte om tror jag raderas :)

Haha det paminner mej om nar vi var i min mammas stuga i somras. Tre kvinnor varav tva har fott barn och en ar hoggravid i en stor harlig bastu. Barnen var sa sota i sina badtunnor att vi ville ha lite kort. Haha jag ser ut som en oljad gris a la hangbuksvin. Bra traningsmotivator. ;)

*kl*
Snabbt inhopp, min gamla whiplash-skada bråkar med mig, så jag har lite svårt att vara upprätt.

Det är svampår i år kan man säga. :D
aldekaantarell.jpg

idunkantarell.jpg

Du har helt underbart charmiga barn, det kommer verkligen fram i bilderna. Men du, jäklar vad svamp?

Freyja: Åh finaste finaste lilla My, hinner bli så stor. Goa Maja, hon hinner också växa ifrån småbarnstiden innan vi träffas :/.

Min fina lilla busloppa fastnar sällan på bild nu mer. Hon säger att hon inte vill vara med och då slipper hon givetvis. Men en blåsig dag ute vid sjön var det okej att jag fotade henne:

Svartvikstugansept2011037.jpg

Svartvikstugansept2011041.jpg

Inkallning med hennes vapendragare
Svartvikstugansept2011019.jpg

Belönad med en kotte
Svartvikstugansept2011049.jpg

Svartvikstugansept2011101.jpg

Du har helt underbart charmiga barn, det kommer verkligen fram i bilderna. Men du, jäklar vad svamp?

Tack, och vad gäller charmiga barn, detsamma!
Vad gäller svampen är det rent löjliga mängder ute i skogen. Det handlar inte om att hitta den, utan snarare hur mycket man orkar plocka och framförallt, hur mycket man orkar rensa. (Det var lite svamprensning som fick nacken att säga upp sig tidigare ikväll.)

Yay sotElla. Blev hunden glad over kotten? :)

Jag har inte atit en enda kantarell sen midsommar, tyck lite synd om mej!!!!

Hunden älskar kottar så hon blev överlycklig :).

Det är kul att se nu hur dom två funnit varandra, men det tog lång tid för vovven.

Vi tycker synd om dig som inte har ätit kantareller sedan midsommar. Svampsås, svampgratäng, varma mackor med kantarellstuvning osv äts det mycket av nu, inte lika mycket som Via kommer få käka dock ;)

Ah, dreglar lite... Tack for syndomtanken :)

A andra sidan kan jag ju ata gronkal aret runt :idea: (irlandarnas favvoratt, kokt skinka med kokt potatis, kokt gronkal och kokta morotter med en vit sas med brodsmulor i. mums - eller inte)

Oj vad det var länge sedan jag tittade in här...har fullt upp med att vara trebarnsmamma, hästägare och bondfru nu i skördetider.
Mycket fina foton många tar och barnen växer (känner igen några då jag var mer aktiv). Här är min senaste knodd. Han är 4 månader nu och supersnäll kille.
32735288.jpg

32735280.jpg

Fina, charmiga Ella! Å vad jag längtar efter att få träffa er igen, tiden bara rusar iväg ju!

Jag älskar kortet där luggen blåser rakt upp :love:

Här är storasyster två år och 7 månader.
32735515.jpg

En till storasyster, fyra år och 8 månader.
32735461.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar