Darenius/Mantorp

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Stairwaytoheaven
  • Startdatum Startdatum
Sv: Darenius/Mantorp

*kl*
Hästen fick lite väl litet "straff" hästen skulle stängts av helt och hållet från travtävlingar den är galen. AD har inget i travet att göra då han redan från början är negativ till travet inte riktigt varför hans namn namnade i Topic bara.

Läser TS inlägg på båda sätten. ;)

AD är ju inte negativt till travet, han vill ha vissa förändringarn på olika punkter.
Personligen tycker jag det är bra att det finns personer som är negativa o söker förändringar/Förbättringar och att dessa vågar stå på sig för en bättre travsport.

Tyvärr har ju AD gjort det på fel sätt.

Här på forumet vänds kritik oftast till att okunniga kastar skit på travet o sen dras ridsportens alla problem upp.
PL
Men många kritiska inlägg i travdebatten här på forumet och i tv har ju varit så okunniga och onyanserade så man nästan trillar av stolen!
Är det inte mer än rätt att man får försvara sig och sin sport då?
Hur mycket skit ska man behöva ta?
Återigen, att sporten granskas är bra.
Att folk som inte har någon som helst kunskap om trav spyr galla över sporten är desto tristare.:(

Så du anser att någon som kritiserar inte skall få vara banveterinär.
Alla som kritiserar skall stängas av!
Vill du leva i en skyddad värld så bör du nog byta från den som omsätter massvis av allmänhetens pengar o där staten därför har eett speciellt ansvar för både djurskydd o redlighet.
PL

Självklart får man försvara sin sport men att blunda för problemen o istället kasta skit på ridsporten är knappst konstruktivt.
PL

Så du anser att någon som kritiserar inte skall få vara banveterinär.
Alla som kritiserar skall stängas av!
Vill du leva i en skyddad värld så bör du nog byta från den som omsätter massvis av allmänhetens pengar o där staten därför har eett speciellt ansvar för både djurskydd o redlighet.
PL

AD säger ju uttryckligen att massvis av hästar tävlar med magsår vilket dementeras av åtskilliga skickliga veterinärer och tränare.
Så hans "kritik" är skadlig för sporten och borde därför avsättas med hänsyn till statens ansikte utåt för djurskydd. Att ha en representant som inte anser sig kunna utföra sin uppgift är nog mera skadlig än någon som anser sig kunna utföra sin uppgift. Och om det nu skulle vara så mycket fel på banveterinärens arbete varför säger då ingen annan av alla de banveterinärer vi har ifrån?
Knappast för deras enorma arvoden för en kväll.

Självklart får man försvara sin sport men att blunda för problemen o istället kasta skit på ridsporten är knappst konstruktivt.
PL

Och med detta inlägg riskerar vi ytterligare en tråd som i stället för att handla om en travhäst som är direkt olämplig att ha på en travbana vänder till "att inom ridsporten gör man si och inom travsporten gör man så".

Åter till ursprunget till tråden: Här kommer frågan upp gång efter annan, FÅR travsällskapen stänga av en "farlig" häst från att träna på banan eller till exempel starta i provlopp? Jag ser det som en självklarhet men bisarra regler finns ju överallt. :angel:

Kusken som körde i det här kvalet tänker inte heller sätta sig bakom denna häst mera enligt hörsägen.

PL

Konstigt? Det var ju inte ens i närheten av vad denna tråd handlade om?
Vill du bråka, kan du ju starta en egen tråd om Travfolk med helstängt o ifrågasätta varför vi skulle hack apå ridsport.

Se bara till att grunda dina argument på fakta, så får du garanterat en konstruktiv debatt! Eller så slänger du bara ur dig lite skit o får mothugg.

Eller så knallar du iväg till tråden som redan finns i ämnet o läser vad travfolket själva vill förändra, där står en hel del som inte ens AD eller kalla fakta ville ändra :grin:

Konstigt? Det var ju inte ens i närheten av vad denna tråd handlade om?
Vill du bråka, kan du ju starta en egen tråd om Travfolk med helstängt o ifrågasätta varför vi skulle hack apå ridsport.

Se bara till att grunda dina argument på fakta, så får du garanterat en konstruktiv debatt! Eller så slänger du bara ur dig lite skit o får mothugg.

Eller så knallar du iväg till tråden som redan finns i ämnet o läser vad travfolket själva vill förändra, där står en hel del som inte ens AD eller kalla fakta ville ändra :grin:

Bra sagt Humlan :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 482
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka