Jag får dåligt samvete för min dotter som är 11 år. Jag har ett hästintresse själv och min dotter samma. Vi köpte en ponny till henne och hon vill helst vara där jämt både att pyssla,rida och fixa allt som har med hästen.tyvärr finns inte några kompisar i hennes ålder som rider utan de flesta är 3-4 år äldre än henne så det är oftast hon och jag.i början var vi jämt i stallet och tänkte inte så mycket på att hon inte var med sina kompisar så ofta, utan det är nu som jag börjar märka att de ggr hon inte ska till stallet så finns inga kompisar tillgängliga. De är ju med andra eftersom hon ofta är upptagen med ponnyn. Jag får så dåligt samvete för henne, tänk om hon till slut inte har några kompisar kvar bara för att detta intresse tar så mycket tid av henne.nästan så jag ångrar att vi köpte ponnyn, vill inte att hon ska bli utanför. Känns lite som mitt fel eftersom jag mer än gärna velat att hon också ska bli intresserad av hästar. Nu på senare tid så försöker jag att säga att du behöver inte åka jämt till stallet utan du får gärna vara med kompisar.men då säger hon att alla jämt är upptagna med kompisar eller aktiviteter och så vill hon åka till stallet. Hur tänker ni andra föräldrar eller har ni själva varit med om detta?