Dåligt att vara utan mamma/pappa en dag?

Mitten

Trådstartare
Min dotter är 6 månader och hela min värld. Både jag och min sambo jobbar som konsulter, och hittills har jag varit hemma och mammaledig. Nu vill min chef att jag skall komma tillbaka på 3 dagar/vecka, och jag vill ju gärna dela med min sambo så vi jobbar halva veckan var. Problemet är att hans chef vill helst inte ha 2 dagar bara, utan 3. Vi vill alltså jobba 3 dagar var - vilket ger en dags överlapp!
Nu har min svärmor erbjudit sig sen långt tillbaka att ta Elina en dag i veckan. Hemma hos oss, dvs komma på morgonen och ta henne hela dagen tills vi kommer hem.Det är ju ett fint erbjudande och skulle lösa våra "problem".

Jag vill ju jobba lite för att vara en bättre mamma när jag väl är hemma, men jag KAN ju tacka nej till att jobba och vara hemma ett tag till (då blir det minst 5 månader heltid till). Frågan är rätt och slätt - kan det här vara DÅLIGT för min dotter? Farmor har träffat henne minst en gång i veckan sedan hon föddes, och är väldigt engagerad, så det är nog inga problem där, utan det jag undrar är om hon kan må dåligt av att ha en dag utan varken mig eller sin pappa? Hon kommer alltså få 2 dagar pappa, 2 dagar mamma, 1 dag farmor och hela helgen mamma och pappa då.
Eller är det rentav bra för att hon knyter an till ytterligare en person liksom?

Tankar, vetenskapliga som ovetenskapliga, väldigt välkomna! Det här skulle alltså ske när hon är 7 månader då.

Sv: Dåligt att vara utan mamma/pappa en dag?

Om du inte ammar eller det finns andra praktiska hinder tror jag inte det är skadligt alls. Hon är ju van vid din svärmor sen innan.

amma gör vi tyvärr inte längre :( så det är bara den emotionella frågan.. jag känner mig lite som en dålig mamma som lämnar bort henne en hel dag i veckan! Å andra sidan kommer jag istället vara hemma mer senare då, alltså jobba deltid sedan när det blir dagisdags (när hon är 1,5 år).
Man vill ju bara göra rätt :crazy: