Dåligt att vara utan mamma/pappa en dag?

Sv: Dåligt att vara utan mamma/pappa en dag?

Åh vilken gosig dagispersonal !
Mina svärföräldrar är delvis utlandsfödda (Frankrike, Österrike, jugoslavien, härlig mix :D ) och de har ju lite annan syn på det där med familjen, för dem är det självklart att vara en del av Elinas uppväxt, deras mor och farföräldrar var ju väldigt involverade i deras från att de var nyfödda. Det är ju ändå rätt svenskt (eller nordeuropeiskt) att föräldrarna skall vara 'allt' och att övriga familjen får komma in efter ett par år typ. Jag gillar tanken på att hon kommer ha ett större nätverk av kärleksfulla, trygga vuxna!

Mormor dog för två timmar sedan :cry: så jag tröstade mig med att gråta med Elina i famnen, och hon satt snällt och pillade i mitt hår, snuttade napp och somnade sedan. Älskade skrutta.

Beklagar sorgen! Min morfar dog strax innan min första dotter föddes, det kändes magiskt på något sätt...som att han lever vidare i henne...och det gör han ju. Den kärlek och omtanke han visade, fortplantar sig och blir min som jag i min tur ger vidare till henne...

Blir varm och glad i hjärtat av att läsa dina inlägg, de utstrålar så mycket kärlek till ditt barn och din familj så att man blir tårögd. Mer sånt!:love::love:

:bow:

/Werze *med funderingar på livet*:o

Beklagar sorgen :( Jag hoppas det gick lugnt till och att hon inte hade ont eller var rädd mot slutet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 194
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar