Sv: Dags för bikt!
Vad roligt!
Då ska vi se vad jag gjort för dumt!
* Har häst som inte är av barockras (Den ena är min systers, söt liten irländsk ponny. Min shettis tycker jag nästan är av barockras! Framför allt när han är en grov sådan!) 3+3 då
*Rider utan sporrar 2
*Rider utan spö 2 (Ponnyn börjar skaka om han ser ett spö, shettisen har jag alltid spö till, men han rids ju inte.) 2
*Red lätt i början på ponnyn 8
*Tömkör ju inte på traditionellt vis, men kör med travutrustning på shettis (Inte orkar jag springa med honom för att ge honom lite kondis!) Kör även in ponnyn nu så det räknas kanske som traditionell tömkörning. 9+9
*Båda är valacker 1+1
*Syrran friserar manen på sin ponny, det får jag väl stå för 6
*Inte ha svanskappa (Rider inte med sadel alls, svårt att sätta svanskappan runt midjan på mig!
) Shettisen har svanskappa vid ridning! yes! 4
*Rida i ridhus oftare än ute (Rider inte shettis alls, ponnyn vågar jag bara rida på mjuk underlag pga dåliga hovar/sulor & att jag är tung så alltså är vi i ridhuset & syrran får rida ut honom.) 9
Då ska vi se! 59 poäng! Inte så farligt! Med tanke på hästarna så är det lite svårt att få ner poängen mer!
Men jag har gjort annat dumt!
Jag har klippt shettisen på sommaren!
Sånt tycker jag inte att man får göra! Men han fick en allergichock av något & huden blev full med var. Stackarn hade kommit på den briljanta idéen att sätta ny vinterpäls vid vårens fällning så han var riktigt glad när jag klippte bort all päls. Detta gör ju att täcke vid regn är obligatoriskt just nu, på betet...
Tur att det står på listan att man ska rida i alla dessa sadlar för att få poäng! Jag har en uppsjö sadlar, men rider helst utan! Mycket bekvämare! Rider dessutom bara i jeans!
Rolig tråd!