Dagens nagellack!

Jag gillar också switchnails men får dem bara att sitta 5-7 dagar. Sedan löser limmet upp sig så naglarna glider. Någon som har liknande bekymmer? Jag funderar helt ärligt just nu på att testa nagellimmet från CurvLife - det som heter semisolid med glue remover pen. Någon som testat och kan säga om det fungerar bättre?
Provar du så berätta gärna, jag har hört både positivt och negativt om Curvlife och varit lite sugen på att testa själv.

Såhär till alla hjärtans dag, som jag iofs inte firar, har jag gjort hjärtliga naglar :D

1000025055.webp

Hoppar in med en fråga.
Var på manikyr (första gången nånsin) i nov förra året och rekommenderades nagelolja. Köpte senare den de rekommenderade, Scratch Nail Food, och har använt den flera ggr/dag men nu har mina naglar blivit mycket skörare(!). Det kan bli rätt stora ”hack” längst fram på naglarna plus att det blir jack in från sidorna så jag fastnar i t.ex. frottéhanddukar.
Nån mer som varit med om detta?

Ni som tycker switch nails sitter dåligt, hur noga gör ni preppen? För utöver passform på själva modellen är preppen verkligen a och o. Jag använder inte switch nails men gör egna press ons och med rätt prepp, passform och storlek sitter de som berget. Tips är att undvika vatten ca en timme efter applicering till gluepaden "satt sig" och föna naglarna varmt några minuter efter applicering.

Ett ytterligare tips om man har svårt att hitta rätt passform, eller som jag vet är ett problem med switchnails när man behöver flera storlekar av samma storlek, att leta upp någon som gör custom made press ons.

För att hålla mig till trådämnets så är detta mina naglar just nu :)
Jag är iaf van vid noggrann prepp efter att jag tidigare gjort akryl och gelnaglar på mig själv under lång tid så det bör inte vara problemet för mig? Då gjorde jag rätt långa naglar på min korta nagelplatta så det var viktigt att de satt som berget och det var ju helt beroende på preppen. Jag har dock inte testat att föna dem efter! Så det ska jag prova nästa gång någon lossnar.

De korta och plattare sitter bättre, testar dem igen nu och de har suttit kvar i två dagar nu iaf. Alla satt bra och fast igår. Dock märker jag ju att att vissa börjar glida lite idag, men det gör inte så mycket iom att de är så korta och det är ju oavsett lättare och går fortare att göra om en lös nagel än att hålla på med nagellack som kladdar.

20250203_143909.webp

Vad fina! Hur gör du dem? Och av vad? Funderar också på att börja försöka göra egna nämligen, jag har en hel flyttkartong full med diverse nagelgrejer, tippar och hela naglar och allt så det hade varit kul göra egna set. :)

Hade velat göra om de här igen som jag gjorde i akryl fast som press-on-naglar då istället!
20220615_082721-gif.93089

Senast ändrad:
Jag är iaf van vid noggrann prepp efter att jag tidigare gjort akryl och gelnaglar på mig själv under lång tid så det bör inte vara problemet för mig? Då gjorde jag rätt långa naglar på min korta nagelplatta så det var viktigt att de satt som berget och det var ju helt beroende på preppen. Jag har dock inte testat att föna dem efter! Så det ska jag prova nästa gång någon lossnar.

De korta och plattare sitter bättre, testar dem igen nu och de har suttit kvar i två dagar nu iaf. Alla satt bra och fast igår. Dock märker jag ju att att vissa börjar glida lite idag, men det gör inte så mycket iom att de är så korta och det är ju oavsett lättare och går fortare att göra om en lös nagel än att hålla på med nagellack som kladdar.

Vad fina! Hur gör du dem? Och av vad? Funderar också på att börja försöka göra egna nämligen, jag har en hel flyttkartong full med diverse nagelgrejer, tippar och hela naglar och allt så det hade varit kul göra egna set. :)

Hade velat göra om de här igen som jag gjorde i akryl fast som press-on-naglar då istället!
20220615_082721-gif.93089

Oh läckra! Sjukt snygga och ser faktiskt inte alls ut som akryl snarare gel, snyggt jobbat!

Ja, absolut föna varmt några minuter, det gör för många en stor skillnad! Och undvik att blöta händerna ca en timme efter applicering och föning.

Alltså i princip är det ju full cover tips, lampa, färg, base/topcoat men sen kan man ju dra det exakt hur långt som helst med val av kvalitet, olika tekniker/nyanser/effekter/nailart osv. Just dom där var ju med cateye-effekt till exempel men jag håller på mycket med nailart, inte bara för att använda då utan också mer utflippade grejer, som hobby :)

Oh läckra! Sjukt snygga och ser faktiskt inte alls ut som akryl snarare gel, snyggt jobbat!

Ja, absolut föna varmt några minuter, det gör för många en stor skillnad! Och undvik att blöta händerna ca en timme efter applicering och föning.

Alltså i princip är det ju full cover tips, lampa, färg, base/topcoat men sen kan man ju dra det exakt hur långt som helst med val av kvalitet, olika tekniker/nyanser/effekter/nailart osv. Just dom där var ju med cateye-effekt till exempel men jag håller på mycket med nailart, inte bara för att använda då utan också mer utflippade grejer, som hobby :)
Tack! Men vad gött, då har jag ju redan allt jag kan tänkas behöva i princip. Bara fantasin som begränsar då! :D

Tumnagel åkte av men den är ett problem iom att den inte är jämn och sprack för ett tag sen så har fått fila ned den långt, så det var ganska väntat. Provade att föna iaf, så hoppas den stannar kvar lite längre nu!

Före, efter bilder:
InCollage_20250206_102616146.webp

Switch nails - Pink Cat Eye Square. De har en mer rosa nyans IRL men det tyckte inte telefonen.

Föningen var en succe! De plattare korta switch nails'en sitter bra nu. Jag är nöjd! Det blir garanterat fler sådana.

Och även om de sitter bra så är de inte jättesvårt att få av heller. Jag ville testa de röda mandelformade jag köpt nämligen. Passformen är ju sämre på dessa men jag hoppas på det bästa!

Före/efter:
InCollage_20250209_165751877.webp

Sexy Soiree French switch nails:
InCollage_20250220_103559060.webp

Mina egna naglar har blivit rätt långa nu men de är inte snygga + att de alltid varit så himla tunna så det är bättre med switch nails på oavsett men kul ändå! Och den där sprickan i tumnageln har äntligen vuxit ut men det är fortfarande för kort fästyta för almond så jag målade en square i samma stuk där istället.

De var inte helt lätta att få av denna gången heller, glad för alla tips jag fick! Almond sitter bra och Square sitter som berget. Jag har rätt djupa nagelband så jag sätter klisterpadden på lösnageln istället för på min nagel och kör in den under nagelbandet, tror det hjälper en del med. Bytt storlek på två naglar också och kör en storlek större på klisterpadden än den som är menat.

Sexy Soiree French switch nails:
Visa bifogad fil 162625
Mina egna naglar har blivit rätt långa nu men de är inte snygga + att de alltid varit så himla tunna så det är bättre med switch nails på oavsett men kul ändå! Och den där sprickan i tumnageln har äntligen vuxit ut men det är fortfarande för kort fästyta för almond så jag målade en square i samma stuk där istället.

De var inte helt lätta att få av denna gången heller, glad för alla tips jag fick! Almond sitter bra och Square sitter som berget. Jag har rätt djupa nagelband så jag sätter klisterpadden på lösnageln istället för på min nagel och kör in den under nagelbandet, tror det hjälper en del med. Bytt storlek på två naglar också och kör en storlek större på klisterpadden än den som är menat.
Klisterlapparnas storlekar är ganska orelaterade till storleken på SN om jag förstått rätt. Jag har generellt en storlek större klisterlapp än nagel och det har jag sett i andra forum är ganska vanligt.

Klisterlapparnas storlekar är ganska orelaterade till storleken på SN om jag förstått rätt. Jag har generellt en storlek större klisterlapp än nagel och det har jag sett i andra forum är ganska vanligt.
Ja, en storlek större täcker ytan på lösnageln perfekt liksom men med rätt storlek får man ju ett glapp.

Gjorde naglarna helg- och vinterfina 😊. De är inte så värst långa men alltid vita kanter och nuförtiden blir de kortare pga jag bryter av naglarna när jag packar höpåsar till exempel, så skönt att ha brutit den där äckliga ovanan att bita på naglarna efter alla år! 😊.

Bifogade filer

• 20250221_220725.webp
    20250221_220725.webp
    36,4 KB · Visningar: 41

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 442
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 464
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har klippt mitt hår typ såhär, fast det ser inte ut såhär av sig själv tyvärr 🤪. Skulle såklart frågat hos frisören, som stylade...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10