Dagens nagellack!

20250321_140602.webp

Jag trivdes inte med det rödaktiga trots att färgen är jättefin irl, men den kändes inte ”jag” plus att det var lite för tunt så naglarna böjde sig och det får lacket att släppa lättare. Så jag hade på ett lager silverhologlitter för att ljusa upp och göra det lite mer stabilt. Det blev inte så jämnt, men det får funka tills det lossnar.
Det verkar som att glitterlacken jag har från Ur sugar ihop med primer från Nailster och baslack med extra grepp och syra som jag inte minns märket på håller rätt bra (peppar peppar!!). Men bara i den kombinationen så när primern och baslacket tar slut vet jag inte hur jag ska göra för har för mig att de inte säljs längre, men det är längesedan jag kollade upp det.
Det svarta med magnetlack som lossnade direkt är inte magnetlacket från Ur sugar och det svarta har inget glitter i sig och vill inte härda sig lika hårt som glitterlacken så jag får nog hålla mig till glitter. Tur att jag älskar glitter!
IMG_1332.webp

Äsch. Jag fick en liten reaktion av gellacken ändå. Tänkte prova igen men vara ännu mer noga då/göra lite annorlunda. Annars får jag nog gilla läget bara.

Men händerna får en paus ett tag nu, bara nagellack på mina egna naglar. Filade ned dem för att de inte ska gå av men får se om de håller utan riktigt skydd.

Depend O2 minilack nr. 534:
20250322_183124.webp

Var ännu försiktigare med att inte få något gellack på fingrarna medans jag gjorde dessa, och än så länge har jag inte fått någon reaktion! Så jag är hoppfull. :D

Förtränger jämt hur meckigt och kladdigt det är att stämpla men jag tycker det blir så fint!

Återkommer om vilka lack jag använt för det har jag glömt, vet bara att glans/skimmereffekten är Indigos Glass Me-effektpulver i nyansen volcano och det ljusturkosa lacket är Isadoras Ocean Dive som är en av mina storfavoriter.

Ska känna lite på det och se vad jag gillar/inte gillar med designen och kanske ändra lite här och där (idéer mottages varmt) men överlag är jag nöjd. :)
InCollage_20250326_125046884.webp

Får se hur länge dessa varar för jag missade att fila bort nagelbanden. De röda fick jag slipa bort så det verkar (PEPPAR PEPPAR!!) som att jag äntligen har hittat en fungerande kombination :banana: Detta är helt klart min favoritfärg tätt följd av den ljuslila jag brukar ha. Som vanligt så syns inte glittret, det har massor av hologlitter.
Tumnaglarna behöver smalas av lite men förutom det så är jag nöjd med dem. De andra naglarna behöver jag jobba rejält med formen på, men bara jag får lite mer längd på dem så ska det nog bli bra
IMG_1495.webp

Mitt chockrosa sitter fortfarande 😁 Det hade börjat lossna lite längst fram, men jag pallade inte fila bort allt och börja om så jag buffrade bara upp ytan och la på ett lager förstärkning för att prova mitt nya holopulver och jag måste säga att för 35kr för 12 burkar så är jag MYCKET nöjd med effekten 😍 Detta är lagt över det chockrosa! Trodde inte alls att det skulle vara så täckande för det priset. Man kan bara se det chockrosa i kanterna där jag har slarvat
IMG_2004.webp

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 436
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har klippt mitt hår typ såhär, fast det ser inte ut såhär av sig själv tyvärr 🤪. Skulle såklart frågat hos frisören, som stylade...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skoning
  • Köpa eller hyra?