Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Bra kväll. Smärtan nästan borta. Ej så full längre.
Inte dåligt samvete än men det kommer nog sen.
Är mycket bättre som människa nu än som helt nykter.
Så är det tyvärr.
Ingen märkt något. Kommentar om att jag var konstig men inte om att jag hade druckit

Men att höra att någon är stolt över mig när tag vet att jag smusslat och druckit känns inte bra.
Varför är ingen stolt över mig när jag inte dricker 😞

Så är det tyvärr.
Ingen märkt något. Kommentar om att jag var konstig men inte om att jag hade druckit
Människan vi ser här när du är full är absolut inte en bättre människa. Någon som skojar om att misshandla sin partner och som är rätt tonårstrotsig och medvetet provokativ.
Bara för att folk inget säger betyder inte att de inte märker något. Jag hoppas som sagt att du behåller alla dina inlägg och läser dem igen imorgon.
Jag är stolt över att du kämpar! <3

Klart smärtan försvinner när man dricker! Alla sinnen blir ju svagare då man dricker alkohol.

Jag vet en person som under perioden hen hade alkoholproblem halkade och bröt foten. Detta märkte personen inte av :confused::eek: på _två veckor_ innan en anhörig till hen reagerade på hältan och helt sonika tog med hen till läkare.

Och nej, det var ingen A-lagare, det var en person mellan 25 och 30 som på ytan levde ett välordnat liv.

Såvida han inte är helt och totalt imbecill, så jodå han vet.

Men det är enklast att låtsas som ingenting mtp hur du reagerar om han konfronterar/häller ut.
Men seriöst! Fine sup knarka drick festa hur mycket du vill. Du kommer bli färdig o så lägger du av lr så går det linan ut. Men lämna partnern, snälla. Varför skall de som älskar dig lida mest? Egoism i högvarv. O jo han vet men antingen har han slutat bry sig eller saknar han mod att säga ngt o driva det genom allt kaos. Jag har gjort det o anmält mitt nu x till soc o det blev kaos utredning eftersom han hade vårdnaden om sina 2 söner. Men bättre snabbt kaos o långsiktiga framtids planer än som ts bara mala ner allt i självömkan o egoism. Vet inte om din karl är simp lr är du så sjukt snygg och bra i sängen att han tycker det är värt det kanske. 🤣
Oavsett så när du sitter tillslut o måsta ta egenansvar o du inte kan gömma dig för dig själv så slutar du lr dör av missbruket.
Har ett liv...e som rida in en unghäst o du har bara den perioden på dig för att lägga grunden....samma sak i ditt liv.
Sköt om dig och e du från Skåne så hör av dig privat.

Klart smärtan försvinner när man dricker! Alla sinnen blir ju svagare då man dricker alkohol.

Jag vet en person som under perioden hen hade alkoholproblem halkade och bröt foten. Detta märkte personen inte av :confused::eek: på _två veckor_ innan en anhörig till hen reagerade på hältan och helt sonika tog med hen till läkare.

Och nej, det var ingen A-lagare, det var en person mellan 25 och 30 som på ytan levde ett välordnat liv.
Absolut merparten av alkoholister är osynliga för alla utom de närmaste o för andra missbrukare. Endast ett litet fåtal hamnar på "bänken".

Men seriöst! Fine sup knarka drick festa hur mycket du vill. Du kommer bli färdig o så lägger du av lr så går det linan ut. Men lämna partnern, snälla. Varför skall de som älskar dig lida mest? Egoism i högvarv. O jo han vet men antingen har han slutat bry sig eller saknar han mod att säga ngt o driva det genom allt kaos. Jag har gjort det o anmält mitt nu x till soc o det blev kaos utredning eftersom han hade vårdnaden om sina 2 söner. Men bättre snabbt kaos o långsiktiga framtids planer än som ts bara mala ner allt i självömkan o egoism. Vet inte om din karl är simp lr är du så sjukt snygg och bra i sängen att han tycker det är värt det kanske. 🤣
Oavsett så när du sitter tillslut o måsta ta egenansvar o du inte kan gömma dig för dig själv så slutar du lr dör av missbruket.
Har ett liv...e som rida in en unghäst o du har bara den perioden på dig för att lägga grunden....samma sak i ditt liv.
Sköt om dig och e du från Skåne så hör av dig privat.

Jag vare sig super, knarkar eller festar öht. Inte har jag någon partner heller, så ditt svar till mig är obegripligt.

Jag vare sig super, knarkar eller festar öht. Inte har jag någon partner heller, så ditt svar till mig är obegripligt.
Oj ber omursäkt. Haha var till ts jag har bara missförstått kontrollerna i chatten. Skrev iof ts(trådskaparen) i texten. Men tar på mig din förvirring

Så är det tyvärr.
Ett ryggskott som botas av vin var nog mer av modellen "fis på tvären". Jag börjar undra om den onda ryggen var en förevändning för att slippa gå på rehaben, kanske? Du har ju en förmåga att hitta ursäkter för sådant som är jobbigt.

Vad är det för positivt med att vara "konstig" :confused:?? Är man "bättre som människa" om man är "konstig"??

Men att höra att någon är stolt över mig när tag vet att jag smusslat och druckit känns inte bra.
Varför är ingen stolt över mig när jag inte dricker 😞

Jag är övertygad om att bara du är uppriktig med ditt missbruk gentemot vänner och familj så kommer de vara stolta över dig när du inte dricker. De kommer vara stolta när du kämpar och när du inte dricker fast du mår dåligt.

Vet ingen om dina problem, eller att du faktiskt vill sluta dricka, så vet de inte heller om att det finns något att vara stolta över eller stötta dig i.

/stolt anhörig

Och noll misstanke än 💪
Men vet du? Det är inte säkert att din partner ens säger något även om han märker att du druckit. Det är inte så jäkla lätt att ta den fighten varje gång, och ibland kan det vara skönt att blunda. Även om man ser och förstår, vilket jag säkert tror att din partner gör.

Mitt ex, som jag var gift med i 20 år och som är pappa till min dotter, har såvitt jag kunnat förstå alkoholproblem. Vi har ju inte bott ihop de senaste tio åren, så jag kan ju inte svära på det, men eftersom tendensen till problemen fanns redan när vi var tillsammans och det dessutom hände lite saker som även nu, långt senare, triggar mig, så är jag rätt säker. Jag vet också med 100% säkerhet när han har druckit. Det räcker med ETT ögonkast om vi ses IRL och det räcker att han svarar i telefon för att jag ska veta. Eftersom det hände lite obehagliga saker relaterade till alkohol medan vi levde ihop, så kanske jag är extra känslig, men han kan inte dölja när han druckit. Det handlar inte om doften av vin och vi är ju inte heller så nära varandra att jag skulle känna den, utan det handlar om små, små förändringar i beteendet som efter ett antal år blir ett mönster. Jag kan avgöra på tre sekunder om han druckit. Men jag säger ingenting, så han kan ju mycket väl leva i villfarelsen att han är jätteduktig på att dölja sitt drickande.

Men vet du? Det är inte säkert att din partner ens säger något även om han märker att du druckit. Det är inte så jäkla lätt att ta den fighten varje gång, och ibland kan det vara skönt att blunda. Även om man ser och förstår, vilket jag säkert tror att din partner gör.

Mitt ex, som jag var gift med i 20 år och som är pappa till min dotter, har såvitt jag kunnat förstå alkoholproblem. Vi har ju inte bott ihop de senaste tio åren, så jag kan ju inte svära på det, men eftersom tendensen till problemen fanns redan när vi var tillsammans och det dessutom hände lite saker som även nu, långt senare, triggar mig, så är jag rätt säker. Jag vet också med 100% säkerhet när han har druckit. Det räcker med ETT ögonkast om vi ses IRL och det räcker att han svarar i telefon för att jag ska veta. Eftersom det hände lite obehagliga saker relaterade till alkohol medan vi levde ihop, så kanske jag är extra känslig, men han kan inte dölja när han druckit. Det handlar inte om doften av vin och vi är ju inte heller så nära varandra att jag skulle känna den, utan det handlar om små, små förändringar i beteendet som efter ett antal år blir ett mönster. Jag kan avgöra på tre sekunder om han druckit. Men jag säger ingenting, så han kan ju mycket väl leva i villfarelsen att han är jätteduktig på att dölja sitt drickande.
Som barn till person med tidigare missbruksproblematik kan jag skriva under på allt du tar upp här. Det är små förändringar som man som anhörig tränas att bli observant på; förändringar i rösten, blicken, motoriken. Det handlar inte om att personen ragglar eller sluddrar eller så, men är annorlunda.

Och som du säger, det kräver otroligt mycket energimässigt att ta upp detta med en person som redan är berusad. Man kan kasta ut små lockbeten (kommentar om mående/beteende osv) men får man inget gehör så tar det mer än det ger att ge sig in i anklagelser och att försöka utkräva någon slags bekännelse.

Som barn till person med tidigare missbruksproblematik kan jag skriva under på allt du tar upp här. Det är små förändringar som man som anhörig tränas att bli observant på; förändringar i rösten, blicken, motoriken. Det handlar inte om att personen ragglar eller sluddrar eller så, men är annorlunda.
Precis detta! Ytterst små förändringar som ändå skär som knivar när man upptäcker dem.
Och som du säger, det kräver otroligt mycket energimässigt att ta upp detta med en person som redan är berusad. Man kan kasta ut små lockbeten (kommentar om mående/beteende osv) men får man inget gehör så tar det mer än det ger att ge sig in i anklagelser och att försöka utkräva någon slags bekännelse.
Instämmer i detta också! Som anhörig gäller det ju ganska ofta bara att liksom överleva stunden och att då göra stunden ännu jobbigare genom att ta upp en seriös diskussion om missbruk, det kan vara väldigt mycket mer än man faktiskt orkar där och då.

Borde må skit nu men det gör jag inte.
Trött men inte mer än så. Kanske borde försöka med antabus.
Har inte berättat än. Vill inte men måste.
Vaknade i natt och hjärtat höll på. Så där ni vet att man känner att det slår fort och tydligt.
Dricka mycket vatten, sen på toa och kissa. Allt sånt som man inte behöver göra om man inte druckit någon alkohol.

Borde må skit nu men det gör jag inte.
Trött men inte mer än så. Kanske borde försöka med antabus.
Har inte berättat än. Vill inte men måste.
Vaknade i natt och hjärtat höll på. Så där ni vet att man känner att det slår fort och tydligt.
Dricka mycket vatten, sen på toa och kissa. Allt sånt som man inte behöver göra om man inte druckit någon alkohol.
Alla måste nå sin egen botten.
Är du där nu?

Är det någon zom blir förvånad? Tz har flaggat för denna fyllan i flera dagar.
Zå nu zer vi den fula "munnen" om en flazka till är det offerkofta o tårar, efter det toa o kräket eller znark i zängen för att ta på koftan i morgon efter kräkningar o den krazza zanningen kaztad i anziktet.
Zkål @karamelldrottningen
Ja jag är förvånad. Det är jag faktiskt. Men flaggat har jag gjort det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 048
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 095
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023