Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

@karamelldrottningen när började du dricka, dvs vilken ålder?

Funderar för de inlägg du skriver då du dricker tar fram väldigt "unga" drag i dig.

Pga jag pluggar på nytt så umgås jag ganska mycket på universitetet med folk som är i 20-årsåldern och de beter sig rätt mycket mognare än du då du drar igång.

Jag har läst att man har en tendens att "återgå" till vissa åldrar mentalt som man var på när man ställs inför situationer som påminner om hur man hanterade dem då man var yngre. (Nån psykolog kan antagligen förklara bättre för dig).
Liksom att man tappar vuxenbeteendet och istället halkar ner till en mycket yngre version av sig själv.

oavsett, än en gång, jag tror att du måste få hjälp med självföraktet som du verkar försöka fly från. Och till viss del söka förstärkning för härifrån genom att skriva provocerande inlägg. Antagligen gör du det inte medvetet men nån professionell person kunde antagligen hjälpa dig mer och bättre.

@karamelldrottningen när började du dricka, dvs vilken ålder?

Funderar för de inlägg du skriver då du dricker tar fram väldigt "unga" drag i dig.

Pga jag pluggar på nytt så umgås jag ganska mycket på universitetet med folk som är i 20-årsåldern och de beter sig rätt mycket mognare än du då du drar igång.

Jag har läst att man har en tendens att "återgå" till vissa åldrar mentalt som man var på när man ställs inför situationer som påminner om hur man hanterade dem då man var yngre. (Nån psykolog kan antagligen förklara bättre för dig).
Liksom att man tappar vuxenbeteendet och istället halkar ner till en mycket yngre version av sig själv.

oavsett, än en gång, jag tror att du måste få hjälp med självföraktet som du verkar försöka fly från. Och till viss del söka förstärkning för härifrån genom att skriva provocerande inlägg. Antagligen gör du det inte medvetet men nån professionell person kunde antagligen hjälpa dig mer och bättre.
12

Ja jag är förvånad. Det är jag faktiskt. Men flaggat har jag gjort det?
Flaggat och flaggat, jag tänkte direkt "åh nej nu kommer det bli svårt för henne att låta bli att dricka" när du ramlat och slagit dig, just för att det verkar som att du tänker att du "löser" fysisk smärta med alkohol. Och när du inte gick på rehaben, som jag antar hade varit ok bara du klarade av att ta dig dit och hem eftersom den väl inte är fysisk?

Hade inte tänkt skriva mer här, men du tog upp antabus @karamelldrottningen

Antabus är liksom ingen quick fix, det kräver att du har bestämt dig, att du vill bli nykter. Det är som sagt farligt att dricka på antabus.
Du måste fortfarande göra jobbet, dvs gå till grunden till varför du dricker, varför du vill bli nykter osv. Gå på möten, ta all hjälp du kan få. Inte ställa in möten för att sitta och dricka.

Jag tycker du ska bli inlagd då det inte verkar finnas så mycket andra alternativ.

Flaggat och flaggat, jag tänkte direkt "åh nej nu kommer det bli svårt för henne att låta bli att dricka" när du ramlat och slagit dig, just för att det verkar som att du tänker att du "löser" fysisk smärta med alkohol. Och när du inte gick på rehaben, som jag antar hade varit ok bara du klarade av att ta dig dit och hem eftersom den väl inte är fysisk?
Nej det är som att gå till en psykolog fast fokuset blir på alkoholen och drickandet. Så mycket runt detta som jag måste jobba med

Hade inte tänkt skriva mer här, men du tog upp antabus @karamelldrottningen

Antabus är liksom ingen quick fix, det kräver att du har bestämt dig, att du vill bli nykter. Det är som sagt farligt att dricka på antabus.
Du måste fortfarande göra jobbet, dvs gå till grunden till varför du dricker, varför du vill bli nykter osv. Gå på möten, ta all hjälp du kan få. Inte ställa in möten för att sitta och dricka.

Jag tycker du ska bli inlagd då det inte verkar finnas så mycket andra alternativ.
Ja förlåt 😞

Kanske dags att faktiskt erkänna att du har noll förmåga att "bara ta nåt glas ibland" när du drar i dig en flaska vin innan läggdags och sen fortsätter morgonen efter
Jag erkänner att jag har problem. Behöver mer hjälp och ska ta mig till AA idag. Skulle behöva prata också men kommer inte få göra det där idag då jag druckit. Man får inte dela om man druckit samma dag

Finns det någon möjlighet att du skulle kunna jobba på ett s.k vanligt jobb där du har en chef och kollegor och vanliga tider?

Jag är stor anhängare av rutiner och dagliga sociala kontakter.

Tror det är svårt för dig att ha all denna frihet som möjliggör att du kan sitta och dricka när du vill.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 047
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor