Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Gör du det, du har ju inga alkoholproblem - alla drar en snodd (?) flaska vin i smyg en måndag kväll och fortsätter sen på tisdag morgon, fullt normalt! 🙃
Nej inte normalt. Det är det inte?
Jag vill inte detta längre men är för feg så sitter i en rävsax. Kommer varken fram eller nånstans

Det här är så sorglig läsning. Uppenbarligen är du inte redo än att ta tag i dina problem på allvar, åtminstone inte ensam med den lilla hjälp du har idag. Så synd att inte din partner heller verkar vara alls redo/intresserad av att stötta dig i det eller ställa några krav. Om det beror på att han inte fattat hur illa det är eller inte orkar ta tag i det vet jag förstås inte. Jag säger det igen och jag har sagt det förut; du borde verkligen lägga in dig innan det är för sent.

Det här är så sorglig läsning. Uppenbarligen är du inte redo än att ta tag i dina problem på allvar, åtminstone inte ensam med den lilla hjälp du har idag. Så synd att inte din partner heller verkar vara alls redo/intresserad av att stötta dig i det eller ställa några krav. Om det beror på att han inte fattat hur illa det är eller inte orkar ta tag i det vet jag förstås inte. Jag säger det igen och jag har sagt det förut; du borde verkligen lägga in dig innan det är för sent.
Den är en människa med det största hjärta som gör allt för mig. Men nej han ser inte. Och det är mitt fel. Allt är mitt fel.

Den är en människa med det största hjärta som gör allt för mig. Men nej han ser inte. Och det är mitt fel. Allt är mitt fel.
Det är det som kallas medberoende (från hans sida alltså). Han vill vara snäll och hjälpa dig/undvika konflikter, medan det han i själva verket gör är att bidra till att du kan fortsätta ditt missbruk. Det har ingenting att göra med att han skulle vara en dålig människa - bara att han, som sagt, är medberoende.

Det är det som kallas medberoende (från hans sida alltså). Han vill vara snäll och hjälpa dig/undvika konflikter, medan det han i själva verket gör är att bidra till att du kan fortsätta ditt missbruk. Det har ingenting att göra med att han skulle vara en dålig människa - bara att han, som sagt, är medberoende.
Ja han är nog det och förlåter mig för allt 😞

Oj har jag varit så! Det visste jag inte. Låter inte bra alls 🙈
Så var det. Jag tror inte att du vill vara den där andra personen som betedde sig barnsligt och gränslöst. Men det är så ditt beroendejag framstår och den personligheten kom fram senast igår kväll här i tråden.

Du har ett val:

Låt saker vara som de är och försök kämpa dig igenom helvetet. Det kanske går, men ytterst få klarar det med den metod du använder nu. Och framför allt kan du inte systematiskt ljuga för dina nära som du gör. Herregud, det är som att läsa inlägg från en tonåring som tycker hen är smart för att hen kommit på att man kan fylla vodkaflasorna i barskåpet delvis med vatten!

Eller - ta tjuren vid hornen, inse att du måste ta mer hjälp och gå in i ett ordentligt behandlingsprogram. Gå till botten med grundproblemet. Bli den person du verkligen är och sparka ut den där dryga, elaka jäkeln! Hon som vill ha dig för sig själv och därför arbetar för att isolera dig från alla du älskar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 047
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor