Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Håller med. Verkar nog som att många av oss här ser vad som är på väg att hända...

Jag tror att @karamelldrottningen själv faktiskt också se dessa mönster, men struntar i de. Nu har du ju resonerat jättemycket de senaste veckorna kring riskabla situationer och ditt beteende, sluta inte med det! Du behöver först synliggöra men sen faktiskt också göra jobbet (vilket du absolut inte verkar klara av ensam, vilket bevisats gång på gång).

Bra kväll. Smärtan nästan borta. Ej så full längre.
Inte dåligt samvete än men det kommer nog sen.
Är mycket bättre som människa nu än som helt nykter.
Så är det tyvärr.

Ingen märkt något. Kommentar om att jag var konstig men inte om att jag hade druckit
Nej, Karamellen så är det inte.

Jag tycker inte om att dra upp gamla saker som hänt på forumet, men nu känns det faktiskt rimligt i förhållande till din helt snedvridna bild av ditt drinkar-jag. So here we go:

När jag första gången hade någon form av utbyte i text med dig här på forumet var när du kom ny och spelade ulvspel. Jag vet att jag tidigt reagerade på vad som framstod som dubbel personlighet. Och jag vet att jag inte var ensam om att reagera.

Ibland var du en helt vanlig vuxen människa som var fullständigt resonabel och verkade jättetrevlig.
Men ibland var du helt rabiat, bröt mot reglerna, betedde sig illa/gränslöst mot andra spelare och skapade drama.

Långt senare, när du startade din första tråd om ditt alkoholberoende, förstod jag varför. Den där trevliga personen - det är den riktiga Karamellen. Den tonårsdryga på gränsen till elaka är ditt beroendejag. Den personen romantiserar du. För hur menar du att någon som sitter och är självgod över att än en gång lyckats lura och bedra person(er) som älskare henne är någon som är eftersträvansvärd? Är det sådan du vill vara?

Det är ditt liv och du bestämmer själv. Men alkoholen gör dig inte till en bättre person. Verkligen inte.

Jag skulle kunna ta mig till stan idag och ta en drink som vanligt folk. Träffa någon rolig. Löjligt beteende att skriva på internet på detta viset :banghead:

Nej, Karamellen så är det inte.

Jag tycker inte om att dra upp gamla saker som hänt på forumet, men nu känns det faktiskt rimligt i förhållande till din helt snedvridna bild av ditt drinkar-jag. So here we go:

När jag första gången hade någon form av utbyte i text med dig här på forumet var när du kom ny och spelade ulvspel. Jag vet att jag tidigt reagerade på vad som framstod som dubbel personlighet. Och jag vet att jag inte var ensam om att reagera.

Ibland var du en helt vanlig vuxen människa som var fullständigt resonabel och verkade jättetrevlig.
Men ibland var du helt rabiat, bröt mot reglerna, betedde sig illa/gränslöst mot andra spelare och skapade drama.

Långt senare, när du startade din första tråd om ditt alkoholberoende, förstod jag varför. Den där trevliga personen - det är den riktiga Karamellen. Den tonårsdryga på gränsen till elaka är ditt beroendejag. Den personen romantiserar du. För hur menar du att någon som sitter och är självgod över att än en gång lyckats lura och bedra person(er) som älskare henne är någon som är eftersträvansvärd? Är det sådan du vill vara?

Det är ditt liv och du bestämmer själv. Men alkoholen gör dig inte till en bättre person. Verkligen inte.
Oj har jag varit så! Det visste jag inte. Låter inte bra alls 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 047
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor