Nej, Karamellen så är det inte.
Jag tycker inte om att dra upp gamla saker som hänt på forumet, men nu känns det faktiskt rimligt i förhållande till din helt snedvridna bild av ditt drinkar-jag. So here we go:
När jag första gången hade någon form av utbyte i text med dig här på forumet var när du kom ny och spelade ulvspel. Jag vet att jag tidigt reagerade på vad som framstod som dubbel personlighet. Och jag vet att jag inte var ensam om att reagera.
Ibland var du en helt vanlig vuxen människa som var fullständigt resonabel och verkade jättetrevlig.
Men ibland var du helt rabiat, bröt mot reglerna, betedde sig illa/gränslöst mot andra spelare och skapade drama.
Långt senare, när du startade din första tråd om ditt alkoholberoende, förstod jag varför. Den där trevliga personen - det är den riktiga Karamellen. Den tonårsdryga på gränsen till elaka är ditt beroendejag. Den personen romantiserar du. För hur menar du att någon som sitter och är självgod över att än en gång lyckats lura och bedra person(er) som älskare henne är någon som är eftersträvansvärd? Är det sådan du vill vara?
Det är ditt liv och du bestämmer själv. Men alkoholen gör dig inte till en bättre person. Verkligen inte.