Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Grejen är att jag mår sjukt mycket bättre än på länge ! Ingen verkar förstå det.
Ja jag måste dubbelkolla vad jag skri er nu pga full och ja det ÅR ett misslyckande men samtidigt det ÄR jag också.
Jag vill ingen något illa. Så förlåt om någon blir ledsen
Massa kärlek till alla och fram förallt ni som har alkoholister i er närhet ❤️
Det är klart att du mår bra, du har ju fått din fix nu och är hög för tillfället.
Sedan vet jag inte riktigt vad du menar med andra meningen, men DU är inte ett misslyckande bara för att du fick ett bakslag ikväll. :heart
Jag hoppas bara att du kan sova på saken och läsa igenom allt du skrivit sedan när du är nykter, och att du kan låta bli att radera inläggen den här gången.

Så är nu på toaletten med vin 😂
I eftermiddags gick en i min närhet ut med sin hund. Blev liggandes och kunde inte ta sig upp själv, med hunden skällandes bredvid. Till slut var förbipasserande tillräckligt många för att få upp hen på fötter.

Hen dricker precis som du. Stänger in sig och dricker under dagen i det rum det finns gömda flaskor.

Grejen är att jag mår sjukt mycket bättre än på länge ! Ingen verkar förstå det.
Ja jag måste dubbelkolla vad jag skri er nu pga full och ja det ÅR ett misslyckande men samtidigt det ÄR jag också.
Naturligtvis tycker du, som aktiv alkoholist att du mår psykiskt "bättre" full än nykter.
Det ligger ju i beroendets natur, men effekterna, både fysiskt och psykiskt är enbart negativa, trots att du upplever fylla enbart positivt.

Men grejen är ju att man förstår att när en person som tampas med beroende skriver att den mår "sjukt mycket bättre" när den är påverkad, så är det ju egentligen inte bra, även om det känns så i stunden. Det tror jag att du också vet?

Svarar på detta imorgon. Är både ledsen för din skullloch provocerad.
Jag blir mest ledsen för din skull❤️. För att jag sett hur du kämpat och för att jag vet av erfarenhet att ångesten dagen efter ett återfall kan vara oerhört svår.
Jag vill inte att du imorgon skall känna dig ännu mer som ett misslyckande för du som människa är inte misslyckad. Du är sjuk!
Och det blir bara ännu tydligare hur sjuk du är vid dessa tillfällen.
Såklart du mår prima nu… Du kan inte vara så naiv att du inte förstår att det beror på att du är VÄLDIGT beroende av alkohol.

Det är ledsamt alltihopa helt enkelt!

Hoppas du kan sova och att du imorgon har nya krafter att tampas med.

Vill inte diskutera tredje person men jag tycket det låter mer och mer som om båda parter i det här förhållandet har alkoholproblem och tyvärr verkar de trivas i det. Med tanke på hur ofta ts vrider på sanningen, kan även partners beteende svepas in där.

Jag hoppas innerligt att du @karamelldrottningen väljer att ta mer hjälp. :heart Den finns där när ursäkterna slutar. Jag önskar dig all lycka i ditt tillfrisknande men du behöver göra jobbet.
Tänker inte skälla på dig för ditt återfall, det hjälper inget ändå.

Du vet bäst själv men vi alla vet att imorgon kommer inlägg om ångest, och hur dåligt du mår och blablabla. Hade det inte varit för att jag önskar att du fick må bättre än du gör skulle jag säga att det beteendet är skrattretande och skakat på huvudet åt hur urbota puckat detta är men nej! Du är sjuk och det är tragiskt att du inte insett det (tillräckligt mycket ännu). Fruktansvärt tragiskt att du närsomhelst kommer förlora allt av betydelse för dig. Det gäller att vara tacksam för det man har innan allt bara är ett minne av vad man en gång hade....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 048
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 095
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023