Sv: Daddy

helt rätt. mina hundar springer inte och leker 200 m från mig. det borde inte någons hundar göra. däremot går de ofta lösa. inte inne i bostadsområdet, för det är inte tillåtet, men så fort vi åker ut på landet lämnas kopplena hemma.

det går att förbjuda hunden att ta mackan från soffbordet, även om du går på toaletten. det lär de flesta sina hundar, och det är inte särskilt svårt. på samma sätt kan man lära hunden att låta bli skallerormar. lägger man lite krut på den träningen kan man få en hund som helt garanterat inte rör ormar.

ett annat alternativ, om man har en hund som är mycket intresserad av ormar, är att man lär den markera. det kan t ex vara att den ska springa och lägga sig på en särskild plats varje gång den ser en orm. ungefär som man lär sökhundar markera med rulle. inget nytt, inget konstigt, bara vanlig hederlig och laglig hundträning.

helt rätt. mina hundar springer inte och leker 200 m från mig. det borde inte någons hundar göra. däremot går de ofta lösa. inte inne i bostadsområdet, för det är inte tillåtet, men så fort vi åker ut på landet lämnas kopplena hemma.

det går att förbjuda hunden att ta mackan från soffbordet, även om du går på toaletten. det lär de flesta sina hundar, och det är inte särskilt svårt. på samma sätt kan man lära hunden att låta bli skallerormar. lägger man lite krut på den träningen kan man få en hund som helt garanterat inte rör ormar.

ett annat alternativ, om man har en hund som är mycket intresserad av ormar, är att man lär den markera. det kan t ex vara att den ska springa och lägga sig på en särskild plats varje gång den ser en orm. ungefär som man lär sökhundar markera med rulle. inget nytt, inget konstigt, bara vanlig hederlig och laglig hundträning.

:bow::bow::bow:

Är huvudet dumt får kroppen lida..:smirk:

Visst får du tycka så.
Tror du jag bryr mig la inte ut dom för o få en massa tröst tagit mig igenom hela altet helt själv utan ett enda ord om nåt annat aldrig gnällt när man haft värk eller liknande. Jag visste vad jag gav mig in på o står för mitt misstag behöver knappast du sitta o kommentera.

Tror du inte jag insåg det själv när jag höll på o dö av kvävning endast 20min efter bettet när inte läkarna visste vad dom skulle göra, inte ens då greps jag av panik utan tog det lugnt o insåg hur illa det var.
Tror du inte jag har suttit o tänkt på i snart 6månader, hur illa det kunnat gått.Jag ha nog fått känna på hur det känns med ett rejält handikapp.

Så om du kör av vägen när det är halkigt tror du jag skulle vara lika dryg o korkad som dig o skriva att kör du för fort får du skylla dig själv.

Senast ändrad:

Då lider du nog större risk att åka av kusen och slå dig riktigt illa/riskera att bli förlamad ev dö när du rider. Alltså ska du påminna dig själv om just den meningen du skrev varje gång du sätter dig upp på en häst. Jag hoppas du står för varenda ord den eventuella dagen du ligger där på marken efter att ha fallit av och inser att du också kunde ha dött. Att du sen ens tar dig kraft att skriva en sån mening till någon som varit riktigt nära döden säger mer om dig som person än dom du sitter på höga hästar och pekar på. Usch.

Då lider du nog större risk att åka av kusen och slå dig riktigt illa/riskera att bli förlamad ev dö när du rider. Alltså ska du påminna dig själv om just den meningen du skrev varje gång du sätter dig upp på en häst. Jag hoppas du står för varenda ord den eventuella dagen du ligger där på marken efter att ha fallit av och inser att du också kunde ha dött. Att du sen ens tar dig kraft att skriva en sån mening till någon som varit riktigt nära döden säger mer om dig som person än dom du sitter på höga hästar och pekar på. Usch.

Tack.:love:

Man blir mållös vad folk kan slänga ur sig.

Dryg och otrevlig.

Men som tur är så biter det inte snarare tvärt om gör mig starkare.

kan meddela att dom första gången de såg min hand fundera om de skulle behöva ta bort hela tummen o tummuskeln efter bara 4månader efter jag blev biten jobbar jag full tid o kör på som vanligt figurerar hundarna i träningen. Är mer eller mindre fullt återställd. mycket för man är så jäkla envis o tränat o tränat o aldrig gett sig, skulle aldrig fundera på o sitta o deppa o inget göra. Läkarna ser ut som frågetecken hur allt kunde gå så snabbt o tillfriskna.

Många goda vänner som stötat mig de har hållt i hundarna när jag tränat skyddet för att jag ska kunna träna när jag inte orka själv bara styrt dom. Helt otroliga människor på MSN som stötat en ex Calazirya,Mrs_scabtree,Allide gnist med flera.

Är huvudet dumt får kroppen lida..:smirk:

Jäkla shitty attityd alltså :crazy:

På ett forum behöver man inte dela uppfattning om allt, men ifrån att gnabbas i en hunddiskussion till att skriva något så lumpet när en person nästan dog, ja det är jäkligt magstarkt och allmänt vidrigt faktiskt.

:mad:

Ja, det var korkat uttryckt. Hanterar man giftormar har man ofta en rutin för det, som såklart fungerar. Men precis som med allt annat kan något gå snett.

Ja, det var korkat uttryckt. Hanterar man giftormar har man ofta en rutin för det, som såklart fungerar. Men precis som med allt annat kan något gå snett.

Jag har hållt på i 8år utan en enda incident.Jag hade rutiner för allt, sen REGLER som jag aldrig rubba o det rädda livet på mig samt Boans insats att hon var så jäkla snabb in till sjukan.

hur många kan säga det om sin hobby?
Ridit i 8år utan o rammla av nån gång o då menar jag inte skogpromenad utan typ hopp eller fälttävlan.

Eller åkt nån typ av motorsport i 8år utan o kraschat.

Senast ändrad:

Ja undrar hur många hundar som får återfall.

Säkert lika många som får "återfall" eller blir/förblir olydiga utanför en vanlig hundkurs här i Sverige. :)

Ceasar gör ju ungefär som vilken instruktör som helst - han utbildar ägarna och om de sedan inte fullföljer så blir det bakslag.

KAN få ja. Kruxet med skallerormarna är att du inte får ha ett enda misstag. Om jag bodde i ett sånt område hade jag lätt valt en hårdare metod som jag annars inte behövt använda på min hund. För du får inte två chanser i regel. Sen kan man moralpredika hur mkt man vill.

PIRU: Det var väl tur att det var du som fick den där kommentaren som inte blir helt knäckt. Tycker det e jäkligt starkt av dig att lägga ut de där bilderna öht. Skulle skrivit att du ska skita i såna kommentarer men det gör du ju redan ;)

PIRU: Det var väl tur att det var du som fick den där kommentaren som inte blir helt knäckt. Tycker det e jäkligt starkt av dig att lägga ut de där bilderna öht. Skulle skrivit att du ska skita i såna kommentarer men det gör du ju redan ;)

Tack så mycket!

Tänkte bara dela med mig att det är ingen god idé o försöka bli kompis o hälsa på dom. Så får man skit kommentarer tråkigt för Mozilla att jag skiter högaktnings fullt i vad hon tycker. Jag har fått hört massor efter som ex att jag skulle fått betala sjukhus räkningen själv att man får skylla sig själv o.s.v.

Men ska det gälla alla då som gjort fel? de som sladdar av vägen för det var halt för onekligen tog man ju kurvan för snabbt, eller rammlar av hästen ,rökare, fyllon motorcyklister. Nej det funkar inte så vi har fri sjukvård då får det nog gälla alla. Sen kan man ju disskutera en egen försäkring o ha dödliga skönheter hemma.

Äsch, det var en jäkligt löjlig och elak kommentar, vafan du var ju nära att dö.

Skit i den där ******
Peppkramar!

Tack så mycket!

Tänkte bara dela med mig att det är ingen god idé o försöka bli kompis o hälsa på dom. Så får man skit kommentarer tråkigt för Mozilla att jag skiter högaktnings fullt i vad hon tycker. Jag har fått hört massor efter som ex att jag skulle fått betala sjukhus räkningen själv att man får skylla sig själv o.s.v.

Men ska det gälla alla då som gjort fel? de som sladdar av vägen för det var halt för onekligen tog man ju kurvan för snabbt, eller rammlar av hästen ,rökare, fyllon motorcyklister. Nej det funkar inte så vi har fri sjukvård då får det nog gälla alla. Sen kan man ju disskutera en egen försäkring o ha dödliga skönheter hemma.

Ja folk har ju mage. Sen om de får hjärtinfarkt av igenkloggade kärl för att de äter massa fett, röker till sig lungcancer, trillar av cykeln utan hjälm.. ja det tänker de inte lika gärna på när det händer. Fri sjukvård är en bra grej vi ska fortsätta ha, gränsen blir omöjlig att dra. Jäkla tur du ficik vård så snabbt, det vi lärt oss om jobbigare ormbett e inte uppmuntrande.

Att man ens ids säga så, snacka om att inte tänka längre än näsan räcker!

Vilken kämpe du är som inte ger upp även om det säkerligen var/ är väldigt tufft ibland! :bump:

Jodå, vi överlever! :)

Jag har hyfsat fullt upp med en galen hund och en busig liten skitunge! :D Därför!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 441
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka