Fast det är ju klarlagt att det är en droppsmitta. Du måste i princip hångla med någon för att bli smittad under inkubationstiden. Lite kl; jag förstår att folk är oroliga, det är jag med. Jag är orolig för att min sambo ska fastna i karantän på jobbet, att jag ska bli ensam med vårat barn i flera veckor , och dessutom kanske bli sjuk, och att barnvakten när jag ska jobba inte vågar/bör förflytta sig 40 mil, att hamna i karantän och få slut på blöjor och vin etc. Men jag är inte orolig för att dö, och jag är faktiskt inte orolig för ekonomin (den kommer hämta sig) eller sjukvården heller. Sett att man redan börjat ställa om på flera håll (tex titta på
Vilken administrativ personal som har annan kompetens inom regionerna och hur man kan frigöra den). Däremot har jag flera i bostadsrättsföreningen som nu inte bör gå ut på några veckor och som faktiskt riskerar att dö av smittan. De har det jobbigt. Småkafeerna runt om har det jobbigt. Jag är så förvånad av domedagsprofeterna här, när det faktiskt finns massa vi kan göra för att hjälpa varandra (hålla sig hemma vid minsta symptom, handla åt äldre grannar och sponsra småföretagare så gott vi kan).