Det är nog snarare du som inte förstår vad jag faktiskt skriver ärligt talat. Vart har jag skrivit att vi ska ha fler sjuka än sjukvården hinner med? Vart har jag skrivit att vi ska kollapsa samhället och inte tänka långsiktigt??Men vad är det du inte förstår? Vi ska inte ha fler sjuka än att sjukvården hinner med. Ingen vet hur länge det här kommer dra ut på tiden, vi kan inte kollapsa samhället utan försöka använda huvudet och tänka långsiktigt och hoppas på att det kommer ett vaccin snart och under tiden försöka minska skadorna av Covid-19 så gott det går.
Jag har ju skrivit PRECIS tvärtom. Att jag pratar långsiktigt.
Jag har inte pratat om flockimmunitet på naturlig väg. Jag har pratat om flockimmunitet med hjälp av ett framtida vaccin. Inget annat.Nu är det bara mina egna tankar men jag kan tänka mig att man "bara" försöker hitta en livsstil som man kan leva i och fortsätta med. Oavsett hur länge.
För arbeta på vaccin jobbar ju forskarna fullt på med och inget man kan påverka. Flockimmunitet på "naturlig" väg vet man ju inte heller något om än och man kan inte påverka det heller.
Men det är ju utifall det värsta händer, typ förbereda sig på det värsta och hoppas på det bästa. Vilket låter vettigt tycker jag.
Tillägg: angående slutmålet, jag skulle snarare uttrycka det som att minska på dödstalen så mycket som möjligt. Om det blir 0 till slut så är det ju bara toppen.
Jag har inte skrivit något om livsstilen på vägen dit.
Att flockimmunitet inte är målet.
Det som är oklart varför folk påstår att flockimmunitet, och angriper det valet av mål, är målet när de säger varje vecka att det inte är ett mål.
Jag tycker inte att målet att försöka hålla belastningen på sjukvården under max kapaciteten samtidigt som man med stor ansträngning samlar kunskap om viruset, behandlingar och vaccin är alls konstigt.
Jag tycker det verkar väldigt humant och kostnadseffektivt att använda behandlingar som fungerar. Och mindre humant att stänga av sjukvården och resten av ekonomin med följden att miljontals dör.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med din sista mening? Är det någon som vill stänga ner sjukvården?