https://www.theguardian.com/world/2020/may/11/trump-us-latest-coronavirus-reporters
Trump har roligt med journalister igen
Trump har roligt med journalister igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni i UK i allmänhet, och Skottland i synnerhet - vad är det här för tokerier?
Visa bifogad fil 50780
Nämen oj vilka knäppskallar! Det här har jag tack och lov inte sett något om alls, men hoppas att de fryser ordentligt när de har picnic i lördagens väntade 13 grader, regn och stark vind!Ni i UK i allmänhet, och Skottland i synnerhet - vad är det här för tokerier?
Visa bifogad fil 50780
Tänk så olika det är i olika länder. 13 grader skulle jag se som varmt just nuNämen oj vilka knäppskallar! Det här har jag tack och lov inte sett något om alls, men hoppas att de fryser ordentligt när de har picnic i lördagens väntade 13 grader, regn och stark vind!
Inte jag, inte medan det regnar och blåser hårt.Tänk så olika det är i olika länder. 13 grader skulle jag se som varmt just nu
Sjukintyg från första dagen? Åh jösses, stackars läkare som kommer att bli nedringda med samtal eller?Här i Österrike är ju samhället öppet igen (skolorna öppnar pa mandag), men begränsningar.
Vi ska tänka ungefär som i Sverige, halla avstand, stanna hemma om man är minsta sjuk, helst jobba hemma osv.
Om man är sjuk här sa krävs det sjukintyg fran första dagen, men du far ocksa full lön da fran första sjukdagen och salänge du är sjuk. Tror det är arbetsgivaren som star för lönen första veckan sen är det försäkringskassan. Alltsa ingen ekonomisk grund att inte stanna hemma.
Lite mer problematiskt är det om du har sjuka barn, varje förälder har bara 10 dagar per ar för att vara hemma med sjukt barn, har man flera barn/ensamstaende är dagarna snabbt borta. Manga brukar lösa det med mor/farföräldrar men det är ju inte sa lämpligt nu.
Jag har vindtäta och vattentäta kläderInte jag, inte medan det regnar och blåser hårt.
Men... Om inte flockimmunitet är målet, vad är då målet? Det är väl alla länders mål? Det kommer ju dröja MINST ett år till innan ett ev vaccin kommer, ska vi i Sverige då inte vaccinera oss?Jag fattar inte riktigt. FHM upprepar och upprepar och upprepar att flockimmunitet inte är deras mål. Ändå skriver forskare och debattörer och fan och hans mormor att FHM:s mål med flockimmunitet är farligt och inte ska vara deras strategi och mål.
Men... Om inte flockimmunitet är målet, vad är då målet? Det är väl alla länders mål? Det kommer ju dröja MINST ett år till innan ett ev vaccin kommer, ska vi i Sverige då inte vaccinera oss?
Vad tänker man ska hända istället? Jag förstår ingenting nu
Målet är att inte alla ska bli sjuka samtidigt, så att sjukvården inte blir så överbelastad att den kollapsar. Skulle det vara så att man uppnår flockimmunitet är det bara en bieffekt (om man menar med flockimmunitet på naturlig väg). Ett eventuellt vaccin vet ju ingen när det kommer, om det ens kommer något som fungerar.Men... Om inte flockimmunitet är målet, vad är då målet? Det är väl alla länders mål? Det kommer ju dröja MINST ett år till innan ett ev vaccin kommer, ska vi i Sverige då inte vaccinera oss?
Målet för strategin är att hålla ner smittspridningen.Men... Om inte flockimmunitet är målet, vad är då målet? Det är väl alla länders mål? Det kommer ju dröja MINST ett år till innan ett ev vaccin kommer, ska vi i Sverige då inte vaccinera oss?
Vad är oklart?Fast om någon säger något kan man ju lita på det eller låtsas som att de ljuger.
Jag förstår ingenting av vad du menar nu.
Ja det är givetvis ett delmål. Men slutmålet är måste väl vara flockimmunitet, eller hur tänker man annars att folk ska sluta dö av det?Målet är att inte alla ska bli sjuka samtidigt, så att sjukvården inte blir så överbelastad att den kollapsar. Skulle det vara så att man uppnår flockimmunitet är det bara en bieffekt (om man menar med flockimmunitet på naturlig väg). Ett eventuellt vaccin vet ju ingen när det kommer, om det ens kommer något som fungerar.
Nu är det bara mina egna tankar men jag kan tänka mig att man "bara" försöker hitta en livsstil som man kan leva i och fortsätta med. Oavsett hur länge.Vad är oklart?
Är målet att viruset ska dö ut av sig självt? Tror de att det kommer hända? Det känns jättekonstigt!
Jag förstår för övrigt inte din första mening heller eller hur den relaterar till mitt inlägg.
Ja det är givetvis ett delmål. Men slutmålet är måste väl vara flockimmunitet, eller hur tänker man annars att folk ska sluta dö av det?
KL
Ja här antog jag att de skulle vilja vaccinera så många som möjligt för att uppnå just flockimmunitet när ett vaccin väl kommer. Men tydligen är inte det slutmålet då.
Vill man hellre hitta mediciner som behandlar sjukdomen? Känns ju inte så kostnadseffektivt direkt, men vad vet jag.
Långsiktigt så vill alla nå just flockimmunitet men innan det finns ett vaccin eller fungerande medicin så måste man ha en strategi - det är den strategin som diskuteras och som FoHM får förklara om och om igen och går ut på att så få som möjligt smittas för att sjukvården ska hinna med. Kritikerna gafflar om att FoHM offrar liv för att nå flockimmunitet och de kan inte ha mer kottar i öronen anser jagVad är oklart?
Är målet att viruset ska dö ut av sig självt? Tror de att det kommer hända? Det känns jättekonstigt!
Jag förstår för övrigt inte din första mening heller eller hur den relaterar till mitt inlägg.
Ja det är givetvis ett delmål. Men slutmålet är måste väl vara flockimmunitet, eller hur tänker man annars att folk ska sluta dö av det?
KL
Ja här antog jag att de skulle vilja vaccinera så många som möjligt för att uppnå just flockimmunitet när ett vaccin väl kommer. Men tydligen är inte det slutmålet då.
Vill man hellre hitta mediciner som behandlar sjukdomen? Känns ju inte så kostnadseffektivt direkt, men vad vet jag.
Men vad är det du inte förstår? Vi ska inte ha fler sjuka än att sjukvården hinner med. Ingen vet hur länge det här kommer dra ut på tiden, vi kan inte kollapsa samhället utan försöka använda huvudet och tänka långsiktigt och hoppas på att det kommer ett vaccin snart och under tiden försöka minska skadorna av Covid-19 så gott det går.Vad är oklart?
KL
Vad är oklart?
KL