Mineur
Moderator
Ja, jag är också besviken på hur dåligt han hanterat det nu de senaste dagarna. Säga vad man säga vill om honom och hans politik rent generellt, men innan igår tycker jag ändå att han gjort ett rätt bra jobb under den här krisen så det var synd att det skulle falla så pladask nu.Det är verkligen så dumt alltsammans. Det finns åtskilliga videos ute som gör ett försök att 'förklara' det nya läget men ingen lyckas egentligen, sedan ska det under veckan komma ut en 50sidor lång beskrivning av de nya anvisningar om jag minns rätt.
Alltså, 50 sidor?!
Det finns inte heller några fortsatta regler eller datum för hur permitteringarna ska skötas efter första Juni, vare sig för de permitterade eller arbetsgivarna.
Jag tycker också att Bojo skötte sig helt okej i pressen i början och att allt var tydligt, men det här är ju ett skämt.
Den här osäkerheten öppnar ju upp för så väldigt många risker - dels att folk börjar bete sig (ännu mer) som idioter men även vidare kriser i företag eftersom det inte finns några tydliga besked för arbetsgivare att gå efter.