Annars är det till att ragga hönsbönderNågon skrev på Aftonbladets chat att det är helt tomt i de parker i Uppsala där det brukar trängas tusentals studenter vanligtvis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annars är det till att ragga hönsbönderNågon skrev på Aftonbladets chat att det är helt tomt i de parker i Uppsala där det brukar trängas tusentals studenter vanligtvis
Puh, kändes som att vi höll på att göra något stort misstag där för ett ögonblick *torka pannan*Känns tryggare nu när Trump kritiserar Sverige igen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3J0p00/trump-kritiserar-sverige--igen-betalar-ett-hogt-pris
Fast jag tycker faktiskt synd om studenterna. Sen finns det inga alternativ, nu är läget som det är och de har inget annat val än att försöka vara så vuxna de kan och acceptera det.
Jag har gått miste om en jävligt rolig Englandsresa. Som jag har längtat efter den!Fast jag tycker faktiskt synd om studenterna. Sen finns det inga alternativ, nu är läget som det är och de har inget annat val än att försöka vara så vuxna de kan och acceptera det.
Men nog förstår man deras känslor, herregud fram tills dess är ju studenten det största som hänt i ens liv! Man har gått hela sin skoltid och längtat. Man har sett när äldre ungdomar sprungit ut, åkt flakparad osv osv. Trots att det snart är 20 år sedan jag själv tog studenten så minns jag det med pirr i magen, det var så häftigt! Och att dessa ungdomar går miste om det, ja jag känner med dom ivarjefall
Jag tycker inte ett dugg synd om studenterna - halva tiden är det där med flak ett jäkla otyg ändå så det kan ju vara ett bra år att omrevidera traditionen, och festa kan de göra i kompisgrupper.
Fast bara för att det är ett jäkla otyg, eller någon annan tycker det, så är det ju en del av livet som var himla roligt och är något man kommer ihåg som en av de största sakerna som hänt i livet.
Däremot har jag svårt att förstå att de ”kräver” att ha kvar det och ska skapa kaos om de inte får ha det. Att inte ha respekt eller förståelse för en pandemi är en helt annan sak än att vara besviken på att avslutningarna inte kommer att ske.
Jag håller med!Fast jag tycker faktiskt synd om studenterna. Sen finns det inga alternativ, nu är läget som det är och de har inget annat val än att försöka vara så vuxna de kan och acceptera det.
Men nog förstår man deras känslor, herregud fram tills dess är ju studenten det största som hänt i ens liv! Man har gått hela sin skoltid och längtat. Man har sett när äldre ungdomar sprungit ut, åkt flakparad osv osv. Trots att det snart är 20 år sedan jag själv tog studenten så minns jag det med pirr i magen, det var så häftigt! Och att dessa ungdomar går miste om det, ja jag känner med dom ivarjefall
Jag håller med där, jag kan förstå att de försöker få fram andra lösningar och ber om det. (Besvikelser är aldrig roliga att behöva ta! Varken som vuxen eller tonåring.) Men att "hota" med kaos om de inte får som de vill, med det sagt att det inte är samma sorts tonåringar, fungerar inte och ökar minst av allt lusten till att ställa upp för dem.Fast bara för att det är ett jäkla otyg, eller någon annan tycker det, så är det ju en del av livet som var himla roligt och är något man kommer ihåg som en av de största sakerna som hänt i livet.
Däremot har jag svårt att förstå att de ”kräver” att ha kvar det och ska skapa kaos om de inte får ha det. Att inte ha respekt eller förståelse för en pandemi är en helt annan sak än att vara besviken på att avslutningarna inte kommer att ske.
Jag tycker inte jämförelsen haltar.Lite orättvis jämförelse ändå kanske, New York är väl mycket större och tätare befolkat.
Om någon lyckas i längden vet vi dock inte, facit kommer inte än på länge. Mycket beror på ett eventuellt vaccin.Jag tycker inte jämförelsen haltar.
Det handlar om en enda sak:
Att effektivt hämma smittspridningen innan den fått grepp i samhället.
Att övergå från okontrollerad smittspridning till dämpad - innan det är så många smittade att det inte längre spelar nån roll.
Det lyckades man med i Seattle.
2020.03.23 stängdes New York, samma dag man passerade 100 döda.
Då var det redan way too late.
(edit: och det är först nu det börjar spela roll att New York är väl mycket större och tätare befolkat - det blir många fler döda här, än i den betydligt mindre staden Seattle