Jo jag vet att det är mycket vanligare där, både nu och i vanliga fall, men jag skulle nog säga att det snarare betyder att fler både äger och känner sig bekväma att bära det än vi skulle vara här.
Sen är det inte "min logik", jag återberättade bara vad en boende där upplevt då det var en aktuell händelse som var relevant för diskussionen.
+ vill jag lägga till att jag även skrev "allmänna platser", för folk flockades även på platser som köpcentrum och parker, för att förtydliga.
Ja i USA, Sverige och andra ställen är ju inte ansiktsmask något vanligt, så folk håller sig undan för att det är något annorlunda och läskigt med specifika associationer. I andra länder är det vardag så folk reagerar varken nämnvärt eller bemöter bäraren annorlunda än annars.
Jag bor pa Vastkusten och vi har en mycket stor andel Asiater med munskydd har. Det har aven lett till att manga (manga!) som inte kommer fran den delen av varlden ochsa anvander munskydd har ... vilket innebar att vi ar ganska vana att se manniskor med munskydd ... men ocksa att vi lart oss att halla avstandet till dem for att de ska kanna sig komfortabla.
Har haller folk avstandet oavsett. Jag har nog inte sett nagon forsoka "klamma sig emellan" eller komma upp for nara i flera veckor nu.