De flesta på bilden håller rätt rejält avstånd till andra så vad finns att klaga på där?Nej det jag främst ifrågasätter är självklarheten i att det är pga munskydd och falsk känsla av säkerhet som det blivit trängsel vid tempel.
Det är så lätt att säga "om de bara hade stannat hemma eller hållt 2m istället (som vi gör)". Problemet blir att det gör inte ens svenskarna i slutändan även om vi inte nödvändigtvis trängs. Folk åker/åkte fortfarande till fjäll och lantställen trots rekommendationer. Dvs folk gör dumma saker både i Sverige och Taiwan, oavsett vad man "borde" göra. Jag tror inte munskydden var den främsta anledningen till att man "inte höll avstånd eller stannade hemma".
Angående rekommendationerna så undrar jag om du lyssnat på vad Anders Tegnell säger. JAg hörde vad som sas i måndags och blev förvånad för det sägs inget om att inte åka till stugan annat än att "åk inte om du är sjuk". Ja jag tycker formuleringarna är underliga vad gäller den saken.
Ja det är lätt att göra och det tycker jag att vi alla är bra på. Det här hyllandet av andra länders metoder som görs helt okritiskt är samma sak och enligt mig ett större problem än att någon berättar vidare en historia om ett problem som uppstått i ett annat landDet blir bara alltid ett så bekvämt tolkande av andra länder och innevånares agerande ur det perspektiv man själv har och önskar stämmer. Precis på samma sätt som du tyckar att jag tolkar "allt som Sverige gör som fel", det gör jag inte. Jag tycker bara att många svenskar utsätter sig själva och andra för onödigt mycket risker men det är också för att jag prioriterar att få slut på det "konstiga livet" snabbare än att kunna leva ett pseudonormalt liv under tiden men jag är medveten om att det är ett högst personligt och egoistiskt perspektiv och att andra prioriterar annorlunda.