Du läste råden tidigare hur man ska använda masker för att det ska göra någon nytta istället för sprida det mer?
Det har det skrivits och pratats väldigt mkt om här om senaste dagarna så jag vet vad som gäller och hur det fungerar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du läste råden tidigare hur man ska använda masker för att det ska göra någon nytta istället för sprida det mer?
På det maxi som jag handlar så har de 2 separerade avdelningar, en där det är mer vuxet godis, laktris, olika typer av choklad osv. Och en annan där det är lite mer gelegodis och sånt typiskt barngodis. Där känns det rätt safe att handla lösgodis ändå.
Men om man vill åt gelegodisarna då? #Chokladärtråkigt
Det är ju en fråga om maskerna används på rätt sätt. Har svårt att se att alla kastar sina använda masker direkt i tvättmaskinen tex. I mina ögon känns krav på mask mer som ett sätt att visa att man gör något än något som gör riktig skillnad.
Det vill man inte. Choklad är såklart den enda rätta vägen att gå. Alltid. Oavsett vad det gäller.Men om man vill åt gelegodisarna då? #Chokladärtråkigt
Det verkar ju som att Österrike gör ett och annat rätt i alla fall.
Jag upplever av det jag läst, att experterna verkar eniga. Att ansiktsmasker vare sig gör till eller från, om en allmänhet använder sådana utan tillräcklig kunskap.Men jag tror att för/emot mask kan man disskutera i evighet, när inte ens experterna är eniga hur ska "folket" då veta vad som är rätt.
I påse?
Det blir ju så många påsar om man vill ha sådär tio-femton olika sorter.
Han måste hitta någon att skylla på, för att inte riskera att förlora omvalet i november (vilket han visserligen ändå kommer att vinna).Jag tycker Trump borde börja med att hålla koll på sitt egna land först...
https://www.expressen.se/nyheter/trumps-angrepp-mot-who-har-gjort-fel-hela-tiden/
JappDet blir ju så många påsar om man vill ha sådär tio-femton olika sorter.
Och vilka länder ska ta dom? Finland,Norge o Danmark är väl dom enda som inte har fullt på sjuk o bårhus.Ett bra förslag från några Centerpartister: https://nyheteridag.se/centerpartis...-migranter-fran-coronadrabbade-flyktinglager/
Kanske en risk för smittspridning (marginellt då smittan redan finns i hela Europa) - men nödvändigt för att vi ska bevara vår mänsklighet
Om vi får bort dem därifrån innan de är smittade kommer de inte att kräva mer bårhusplatser än några andra - vilket inte är fallet om vi tillåter att de blir kvar vid gränsen packade som sillar under ganska svåra förhållandenOch vilka länder ska ta dom? Finland,Norge o Danmark är väl dom enda som inte har fullt på sjuk o bårhus.