Folk som står och tittar då och troliga motdemonstrationer?Om de blir över 50 pers, nej, så får de inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk som står och tittar då och troliga motdemonstrationer?Om de blir över 50 pers, nej, så får de inte.
Man kanske kan räkna barn som en halv vuxenPrivata fester är inte reglerade i lag på det viset så det blir ju svårt att _förbjuda_.
Lokalbefolkningen är väl till stor del just de småföretag som har det tufft.
Nej, men sammankomster på över 50 pers har de förbjudit oavsett anledning. Där räknas även privata saker in.Privata fester är inte reglerade i lag på det viset så det blir ju svårt att _förbjuda_.
Folk lär väl inte våga komma oavsettNej, men sammankomster på över 50 pers har de förbjudit oavsett anledning. Där räknas även privata saker in.
Antog jag alltså.
Risken finns att om konkurserna ökar att glesbygden ytterligare avfolkas och folk flyttar till storstäderna. Även om man hoppas att nya småföretag växer upp för att fylla turistbehovet.
Folk som står och tittar är svårare då de inte officiellt samlats till att titta, då ber de till folkvettet och avstånd. Det är ju det som statsministern talat om, vett och att inte åka på "onödiga" saker.Folk som står och tittar då och troliga motdemonstrationer?
Nu bor jag ju i Tyskland, men här är det för tillfället faktiskt förbjudet även att ha privata fester...Privata fester är inte reglerade i lag på det viset så det blir ju svårt att _förbjuda_.
Men om det är 49 x 2Folk som står och tittar är svårare då de inte officiellt samlats till att titta, då ber de till folkvettet och avstånd. Det är ju det som statsministern talat om, vett och att inte åka på "onödiga" saker.
Motdemonstrationer måste också ansöka tillstånd och blir de fler än 50 så är det också förbjudet.
Just nu verkar suget att befinna sig i storstäder ha svalnat drastiskt runt om i världen.
Fast det låter överdrivet. Hur kollar de att folk följer detta?Nu bor jag ju i Tyskland, men här är det för tillfället faktiskt förbjudet även att ha privata fester...
Fast det låter överdrivet. Hur kollar de att folk följer detta?
Detta blir bara bättre och bättreDe kan göra som i Italien, som någon postade ett klipp från och hota komma dit med en granatkastare till en examensfest
Tja, poliser kör runt och kollar också efter ”folksamlingar” med fler än två personer, så de håller nog ett öga på annat med... Dessutom är tyskar (enligt egna erfarenheter - vet såklart inte om det går att säga generellt) mer benägna att hålla koll på grannar o dyl och ”rapportera” saker till lämplig instans...Fast det låter överdrivet. Hur kollar de att folk följer detta?
Verkligen. Även för deras eget varumärke skulle jag säga.Det tycker jag ändå är bättre att de själva tar ställning än att de måste stänga.
Problemet var väl annars mest att folk var oaktsamma, för nära varandra - after ski och resan dit.
Tåg upp och sitta nära okända -inte bra.
Men ute i naturen borde vara ganska riskfritt va?
Kanske vissa kan tänka sig längskidor istället?
Tegnell blev tillfrågad på presskonferensen om hur de hade bestämt antalet 50 pers och inte 45 etc.. Jag minns inte exakt vad han sa men det var inte siffran som var det viktiga, utan mera common sense. Det beror mycket på vad för folk som kommer också, många äldre eller folk ur riskgrupper? Etc..Men om det är 49 x 2
Och 49 i publiken/vid sidan om?
Därför bad de till folks folkvett också. Att man ska tänka efter, och så la de eftertryck på eget ansvar.Fast det låter överdrivet. Hur kollar de att folk följer detta?