Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att man tillhör en riskgrupp, jag avrådde min mor starkt från frisören men inte från tandläkaren. Det är viktigare att hålla folk friska än att hålla sig vacker eller hålla igång alla företag.
Min tandläkare ringde och ändrade min tid pga att jag är i en riskgrupp. En tandläkarmottagning är inte det bästa stället att vara på.

De jobbar med aerosoler; luft och sprejar vatten etc. Fick en ny tid tidigt på morgonen innan de haft patienter.
 
Det lär funka dåligt 5-10 lopp, kuskar hästskötare kamerapersonal. Inte en chans att det blir under 50 personer.
Frågan är om det räknas som en arbetsplats..? Jag menar, det är väl folk anställda för detta? 🤔
Eller är de flesta funktionärer?

Tillägg:Jag inser att svaret är troligen inte, men jag fann tanken intressant. Vad är liksom skillnaden.
 
Travbanor räknas som arbetsplats och jag läste på travronden att tävlingarna ska fortsätta men vi får väl se
Åh! Intressant, så de säger liksom att det är skillnad på sport och sport... Jag menar, det finns väl andra sporter där folk är anställda för att göra dem.
Men å andra sidan så kanske det är tillåtet att spela tex hockeymatcher men det måste vara utan publik och så är det nog klubbarna själva som inte vill utsätta sina spelare för något typ?

Hästar blir ju inte sjuka i detta, till skillnad från hockeyspelare.
 
Åh! Intressant, så de säger liksom att det är skillnad på sport och sport... Jag menar, det finns väl andra sporter där folk är anställda för att göra dem.
Men å andra sidan så kanske det är tillåtet att spela tex hockeymatcher men det måste vara utan publik och så är det nog klubbarna själva som inte vill utsätta sina spelare för något typ?

Hästar blir ju inte sjuka i detta.
Det jag hörde på P4 var att det blev för stor förlust för lagen att spela utan publik.
 
DN idag.
"Nära 1.100 personer har avlidit på Madridregionens ålderdomshem hittills i mars, enligt regionens socialminister Alberto Reyero. 760 av dem gick bort innan de hann föras till sjukhus. "
Det har också rapporterats på P1 att de hittar döda åldringar på boenden i spanien.

Har de varit så mycket sämre på att skydda sina gamla?
 
DN idag.
"Nära 1.100 personer har avlidit på Madridregionens ålderdomshem hittills i mars, enligt regionens socialminister Alberto Reyero. 760 av dem gick bort innan de hann föras till sjukhus. "
Det har också rapporterats på P1 att de hittar döda åldringar på boenden i spanien.

Har de varit så mycket sämre på att skydda sina gamla?
Så himla sorgligt :heart
 
Åh! Intressant, så de säger liksom att det är skillnad på sport och sport... Jag menar, det finns väl andra sporter där folk är anställda för att göra dem.
Men å andra sidan så kanske det är tillåtet att spela tex hockeymatcher men det måste vara utan publik och så är det nog klubbarna själva som inte vill utsätta sina spelare för något typ?

Hästar blir ju inte sjuka i detta, till skillnad från hockeyspelare.
Hörde om någon fotbollsklubb som permitterat sina spelare och någon klubb som uppmanade spelare att avstå en månadslön för klubbens skull
Men travet har ju stora ytor så det är mycket lättare att verkligen hålla sig på avstånd
 
Det lär funka dåligt 5-10 lopp, kuskar hästskötare kamerapersonal. Inte en chans att det blir under 50 personer.
Det är ju det här som blir intressant. Dessa människor är ju utspridda på rätt stor yta. Om inte det är ok hur kan det då vara ok med skidbackarna?
 
Just äldreboenden är svårt. Tänker att det är många anställda om många som måste åka kommunalt (har ingen bil). Många gemensamma utrymmen. Folk i stor riskzon som bor där.
 
Min tandläkare ringde och ändrade min tid pga att jag är i en riskgrupp. En tandläkarmottagning är inte det bästa stället att vara på.

De jobbar med aerosoler; luft och sprejar vatten etc. Fick en ny tid tidigt på morgonen innan de haft patienter.
Vad bra då fungerar det bra, och med omtanke :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 343
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
108 600
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 710
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp