Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har skidanläggningar börjat stänga på eget bevåg alternativt erbjuda fri avbokning så antalet som åker till fjällen nu lär nog ändå minska ganska drastiskt och det har gjorts en hel del andra åtgärder och kommer behöva göras mer för att de ska kunna hålla öppet med de nya restriktioner. Så jag hoppas att situationen i fjällen löser sig.Det är ju det här som blir intressant. Dessa människor är ju utspridda på rätt stor yta. Om inte det är ok hur kan det då vara ok med skidbackarna?
Jag gillar FHM mer och mer. Pragmatiska, verklighetsförankrade och ser olika perspektivFHM: Alltså, det BOR människor där. De måste ju få åka skidor om de vill det.
Det tycker jag ändå är bättre att de själva tar ställning än att de måste stänga.Nu har skidanläggningar börjat stänga på eget bevåg alternativt erbjuda fri avbokning så antalet som åker till fjällen nu lär nog ändå minska ganska drastiskt och det har gjorts en hel del andra åtgärder och kommer behöva göras mer för att de ska kunna hålla öppet med de nya restriktioner. Så jag hoppas att situationen i fjällen löser sig.
Hälsningar Kirre som undrar när hon började bli så optimistisk
Jag undrar lite samma sak!Hälsningar Kirre som undrar när hon började bli så optimistisk
Norrlänning. Folk tenderar att bli lite mer vanliga där.Det gillar jag med honom
Han känns lite mera normal/vanlig, vilket vi kan väl behöva i dagens omvärldspolitik Nästan så att det blir en fräsch fläkt istället för tvärtom
Fick just en reklam i den här tråden om en febertermometer som man mäter på pannan med Än är jag inte så nojjig google!
Hur går detta ihop? Kopierat från media:
Förbudet gäller de tillställningar där man behöver söka tillstånd hos polisen – allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Det påverkar exempelvis konserter, festivaler och teatrar. Den som bryter mot förbudet kan straffas med böter eller fängelse.
Jag förstår att många undrar om era planerade högtider och fester kommer beröras. Svaret är ja. Bröllopsfester, examensfester och begravningar kommer att beröras, säger socialminister Lena Hallengren (S).
Man behöver väl inte tillstånd för privata fester heller?
Nej men förbudet gäller både de som kräver tillstånd och de som inte behöver det. Två olika saker men förbudet gäller de båda.Hur går detta ihop? Kopierat från media:
Förbudet gäller de tillställningar där man behöver söka tillstånd hos polisen – allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Det påverkar exempelvis konserter, festivaler och teatrar. Den som bryter mot förbudet kan straffas med böter eller fängelse.
Jag förstår att många undrar om era planerade högtider och fester kommer beröras. Svaret är ja. Bröllopsfester, examensfester och begravningar kommer att beröras, säger socialminister Lena Hallengren (S).
Man behöver väl inte tillstånd för privata fester heller?
Jag uppfattade det som att förbudet för privata fester för över 50 pers gäller också fr.o.m söndag.Nej men på måndag kommer troligen FHM att rekommendera samma sak för privata fester, lokaltrafik osv.
Funderar lite över läget för många småföretagare på turistorter. De är redan nära konkurs (och en del är redan där) och just påsken är ju en av de riktigt stora inkomstbringande perioderna. Utan turister kommer de få det ännu svårare och det finns ofta ett begränsat antal jobb på mindre orter.
Kan lokalbefolkningen, iaf till viss del, hålla småföretagarna under armarna tills turisterna kommer tillbaka och kan driva upp inkomsterna igen? Nu tänker jag specifikt på skidorterna som ofta stänger ner mycket under sommarhalvåret och vars inkomster är säsongsbetonade. Det kommer bli ett hårt år och hur mycket staten än går in och stöder tvivlar jag på att det kommer vara nog.
Och återigen just nu är det väldigt bra att finansministern höll så hårt i slantarna och vägrade både högern och vänsterns krav att inte lägga pengarna på hög i reserv.
Jag har alltid gillat norrlänningarNorrlänning. Folk tenderar att bli lite mer vanliga där.
Hjälper att det är olika sorts människor som står bakom de där rekommendationerna kan jag tänka migJag gillar FHM mer och mer. Pragmatiska, verklighetsförankrade och ser olika perspektiv
Nej? Eller gör det?Jag uppfattade det som att förbudet för privata fester för över 50 pers gäller också fr.o.m söndag.
Om de blir över 50 pers, nej, så får de inte.Funderar även på om NMR ska få hålla i sin demonstration eller inte.
Bedrövligt att vettiga människor frivilligt ställer in sina men de lär inte hända att de självmant fattar nånting.
Det är ju det jag inte hittar i listan på förbjudna saker men som socialministern tydligen har sagt. Därav min fundering.Jag uppfattade det som att förbudet för privata fester för över 50 pers gäller också fr.o.m söndag.
Jag uppfattade det som att förbudet för privata fester för över 50 pers gäller också fr.o.m söndag.