Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
På frågan varför gränsen blev just 50 säger Johan Carlson att en lägre nivå ger konstiga signaler, då man fortfarande kan fortsätta vistas i skolor, arbetsplatser och på idrottsträningar.

– Normen blir konstig om man har olika nivåer på tillståndsplikt. Vi har försökt hitat en nivå där man kan fortsätta olika verksamheter men ändå skydda sig från smittspridning.
Huh, jag tänkte inte ens på skolor och arbetsplatser. Beror på hur stora rum de sitter många i..?
 
jag blev så himla stolt över att så många ställt in evenemang och att rikspolischefen sa att ingen åtgärd hade krävts från polisens sida. Vilka fantastiska människor det finns här i landet! :love:
Jag kan inte lyssna och bara läsa ABs liverapportering, det är bara en massa förmaningar där så det känns skönt att läsa något positivt här också :rofl::D
 
På vilket sätt har det krav på samhället om man är självförsörjande?

Men ändå så menar jag på självförsörjande på länsnivå.

Ja, vi kan ju börja med kravet du har där samhället borde ”gjort mer” och ”tidigare”.
De kraven lär ju kvarstå även om vi alla blir självförsörjande eller tror du att det ändras?
Vill vi inte ha kvar sjukvård, polis, vägar, regering. Det är kostnader och krav som fortfarande kommer att ställas.

Jag vägrar att tro att du andas ut och tycker att det är bra att alla asfaltsvägen äntligen återgår till jordvägar för häst och vagn Eller att smeden eller ”byäldste” kommer att dra ut onda tänder.
 
Jag var precis ned till Tesco för att handla och möts av en jättelång larv av glest placerade människor runt parkeringen. Vid ingången och vid slutet av kön står biffiga ordningsvakter och håller... tja... ordning. Det är bara begränsat antal människor tillåtna inne i matbutiken och folk fyller verkligen sina kundvagnar till bredden. Tror jag köade nästan en halvtimme innan jag ens var inne i butiken. Tack och lov att jag bara handlade lite lagom så att jag kunde använda självscanningskassan.

Slut med att tvärhandla med andra ord. 😅 På gott och ont antar jag. Jag tänker mig då för innan jag går dit nästa gång.
 
Jag var precis ned till Tesco för att handla och möts av en jättelång larv av glest placerade människor runt parkeringen. Vid ingången och vid slutet av kön står biffiga ordningsvakter och håller... tja... ordning. Det är bara begränsat antal människor tillåtna inne i matbutiken och folk fyller verkligen sina kundvagnar till bredden. Tror jag köade nästan en halvtimme innan jag ens var inne i butiken. Tack och lov att jag bara handlade lite lagom så att jag kunde använda självscanningskassan.

Slut med att tvärhandla med andra ord. 😅 På gott och ont antar jag. Jag tänker mig då för innan jag går dit nästa gång.

Oj!
 
Nu fick vi order om att alla ska jobba hemifrån på heltid. Jag får dispens att åka in två gånger/månad för att fixa med sånt som inte går att fixa digitalt, men alla andra ska hem. Nu händer det grejer... Ska nog ta en sista sväng på stan i eftermiddag och köpa de där jeansen som jag skjutit upp så länge. :crazy:
 
Nu fick vi order om att alla ska jobba hemifrån på heltid. Jag får dispens att åka in två gånger/månad för att fixa med sånt som inte går att fixa digitalt, men alla andra ska hem. Nu händer det grejer... Ska nog ta en sista sväng på stan i eftermiddag och köpa de där jeansen som jag skjutit upp så länge. :crazy:
Får jag fråga vad du jobbar med? :)
 
Typ fyra journalister får chans att ställa frågor på presskonferensen. Journalisterna laddar upp med sina vassaste frågor:

Journalist till statsministern: Boris Johnson har blivit smittad och testats positivt för corona. Har du testat dig?
Statsministern: Ehm, nej. :confused: Ser jag ut som att jag har några symptom?

Journalist (på nasal stockholmska) till FHM: Ni säger att alla bär ett tungt ansvar för att inte sprida smitta, t.ex. genom stanna hemma och inte åka på semester till fjällen. Men samtidigt kräver ni inte att skidanläggningar stänger. Är inte det motsägelsefullt?
FHM: Alltså, det BOR människor där. :angel::banghead: De måste ju få åka skidor om de vill det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 341
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
108 598
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 710
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp