Country-musik!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ika77

Trådstartare
Har lagt ut en tråd om detta för lääänge sen men hittar inte den .:crazy:
Antar att den är borttagen och utrensad.

Men om ni får skriva era 5 favorit-countrylåtar.
Vilka blir det?

Jag själv har ingen aning... Vill ha lite förslag.:smirk:

Sv: Country-musik!

mina favoriter är nog filmmusik från Macahans, och High Chaparall. "Pondarosa" tror jag den heter.
Dock inte Country, men iallafall :)

Ponderosa är ju kult! :)

Kollade ofta på Hoss och de andra förr...
Och Macahans ska vi ju inte taaala om.. :love:

Finns mycke bra Toby Keith,Steve Holy(Brand new girlfriend),Trick Pony(whats not to love),Brad Paisley,Rodney Atkins(if your going through hell) mfl
mycke bra musik har dom..
Man hör mycke bra musik när man dansar linedance....

Senast ändrad:

5 låtar är omöjligt att välja ut...:D men två artister jag gillar är Kieth Urban och givetvis vår svenska Jill Johnsson....

The Highwaymen! :love: Alla ihop eller en o en:

Johnny Cash
Waylon Jennings
Kris Kristofferson
Willie Nelson

:love:

Annars är det som gäller allt med:

Alan Jackson
Emmylou Harris

....finns SÅÅÅÅ många men dessa är nog de absoluta favoriterna! :bow:

*kl*
Kan inte komma på fem favoriter bara sådär, men Brad Paisley är iaf den absolut bästa enligt mig! :love:
Precis som någon annan skrev så hör man ju en massa bra musik när man dansar linedance så det finns alldeles för många för att välja fem favoriter. :p

Amen:d Den gobiten kan man varken titta eller lyssna sig less på...

haha ingen aning

Den enda jag kommer på nu är Take me home, Country road
men vilka som gjort den vete 17

(Ghost) Riders in the Sky med Johnny Cash är den absoluta nummer ett just nu, finns mycket bra med Dolly Parton också.

Alltså för att vara lite petig, men vad har countrymusik med westernridningen att göra???
Den borde väl egentligen ligga inne på senior eller liknande....:angel:
Och nej, jag har ingen favorit countrylåt eftersom jag lyssnar på hårdrock....;)

/Carina

Alltså för att vara lite petig, men vad har countrymusik med westernridningen att göra???
Den borde väl egentligen ligga inne på senior eller liknande....:angel:
Och nej, jag har ingen favorit countrylåt eftersom jag lyssnar på hårdrock....;)

/Carina

Jag tycker faktiskt att det har ganska mycket med westernridningen att göra. (sen behöver man självklart inte gilla både och). Det kommer ju faktiskt från samma kultur eller vad man ska säga.

Tycker förresten att det är dåligt med country musik på tävlingarna... specciellt här hemma :smirk: :crazy: :eek: ..jaja, man kanske inte behöver ha country hela tiden men lite då och då tycer jag..
:eek:

Jag blev faktiskt countryfrälst i samband med att jag började med Westernridning:D . Vad jag tycker bäst om i countrymusik är texterna, vissa är faktiskt väldigt tänkvärda. Men sen är jag också allätare vad gäller annan musikstil. Fast INTE HipHop:crazy: .

Dåligt med Country på våra tävlingar:confused: :confused:
På de tävlingar jag är är det bara country gammalt och nytt blandat i och för sig lite för lite av den nya lite rockigare tycker jag:d

Monke:D Country frälst:love:

Jag har ett gäng favvo låtar och lika så artister men högst i kurs av artister idag står:

Keith Urban
Toby Keith
Kenny Chesney
Tim McCraw
Rascal Flatts

Monke:love:

Begränsning är inte min starka sida här kommer några suveräna exempel till:

Gretchen Wilson
Lee Ann Rimes
Big & Rich
Dierks Bently

Monke:o :love:

Jag håller med Monke och fyller på med Garth Brooks, Trisha Yearwood och Trace Adkins.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: Sel
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 330
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka