Country-musik!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Country-musik!

God smak monke!

Kom precis hem från USA med lite nya skivor i bagaget:
Dierks Bently
Joe Nichols
Ronda Vincent
Taylor Swift
Jason Alden
Jack Ingram
Rodney Atkins (ett måste om man gillar Keith Urban, helt klart favoriten just nu)
Tim McGraw
Miranda Lamberts
Och några gamla: Craig Morgan och Mark Wills

Dessutom kommer både Keith Urban och Sugarland ut med nya skivor inom några veckor

Såg Gretchen Wilson live förra lördagen, dj*vlar vilket drag…

Kul att du tyckte det:)

Vad bra med lite nya namn, flera av de du räknat upp har jag aldrig hört.:crazy:
Rodney Atkins låter det som om man måste köpa i alla fall. ;)
Tim McGraw hade jag redan bestämt att jag skulle köpa har helt snöat in på "The cowboy in me", "Grown men don´t cry" är inte heller fel:love:

Hur är de andra du har på din lista? Jag är inte speciellt förtrjust i gammal violin och banjo med bompa bompa takt.:smirk:
Jag tror att jag läste något om att Urbans skiva kommer att dröja lite eftersom han lagt in sig på "torken".:(
Jag har inte hört så mycket av Sugarland är det också lite modernare?

Åker över snart och planerar skivinköpen noga nu så att allt kommer med hem:banana:
Gretchen Wilson live..... fy vad avundsjuk jag blir.
Jhana; Garth Brooks always :love: Skall kolla in de andra, man kan ju lyssna in lite på nätet nu. Såg att en sida för reining lagt ut lite country länkar.:idea:
Erik; man kan antingen beställa över nätet, köpa själv "over there" eller be någon polare göra det.

Monke:)

Ja, det har varit ett fasligt liv om att Urban lagts in. Om jag förstått det rätt så kommer skivan att släppas i tid, men det är oklart om han kan medverka på CMA-galan.

Vad gäller dom andra på listan, så är det svårt att ge en objektiv uppfattning om vad som är modernt. Själv tycker jag att Garth Brooks är omodern, han har väl egentligen inte kommit ut med något sen 2001. Kommer en stor box nu däremot, men det kan vara problem att hitta Brooks om du skall över till USA, han har tydligen gjort nån deal med Wal-Mart att alla hans skivor skall säljas där. Tim McGraw är egentligen lite för smörig för min smak, men jag gillade honom i filmen Flicka, så jag köpte hans nya samlings-cd…

Ett litet tips är att kolla skivor på Amazon.com, där kan man oftast lyssna på fragment av låtar.

Ex Sugarland: http://www.amazon.com/Twice-Speed-L..._bbs_sr_2/104-1561735-4683952?ie=UTF8&s=music
Lyssna på spår nr: 1, 2 & 6

Och Rodney Atkins: http://www.amazon.com/If-Youre-Goin..._bbs_sr_1/104-1561735-4683952?ie=UTF8&s=music
Lyssna på spår nr: 10

Sen har vi ju hela Alt-Country och Amerikana-genrerna med allt från Steve Earl, Unkle Tupelo, Wilco till Neil Young om man nu gillar det…

Kul att du tyckte det:)

Vad bra med lite nya namn, flera av de du räknat upp har jag aldrig hört.:crazy:
Rodney Atkins låter det som om man måste köpa i alla fall. ;)
Tim McGraw hade jag redan bestämt att jag skulle köpa har helt snöat in på "The cowboy in me", "Grown men don´t cry" är inte heller fel:love:

Hur är de andra du har på din lista? Jag är inte speciellt förtrjust i gammal violin och banjo med bompa bompa takt.:smirk:
Jag tror att jag läste något om att Urbans skiva kommer att dröja lite eftersom han lagt in sig på "torken".:(
Jag har inte hört så mycket av Sugarland är det också lite modernare?

Åker över snart och planerar skivinköpen noga nu så att allt kommer med hem:banana:
Gretchen Wilson live..... fy vad avundsjuk jag blir.
Jhana; Garth Brooks always :love: Skall kolla in de andra, man kan ju lyssna in lite på nätet nu. Såg att en sida för reining lagt ut lite country länkar.:idea:
Erik; man kan antingen beställa över nätet, köpa själv "over there" eller be någon polare göra det.

okej, det svaret jag väntade mig. svårt att hitta här hemma..

Vad gäller dom andra på listan, så är det svårt att ge en objektiv uppfattning om vad som är modernt. Själv tycker jag att Garth Brooks är omodern, han har väl egentligen inte kommit ut med något sen 2001. Kommer en stor box nu däremot, men det kan vara problem att hitta Brooks om du skall över till USA, han har tydligen gjort nån deal med Wal-Mart att alla hans skivor skall säljas där. Tim McGraw är egentligen lite för smörig för min smak, men jag gillade honom i filmen Flicka, så jag köpte hans nya samlings-cd…
Garth blir aldrig omodern.:p

"Över nätet" är ju numera praktiskt taget "här hemma";)
Så ut och shoppa vetja:p

Country Roads, tror det var John Denver som gjorde originalet.
Själv gillar jag Dixie Chicks. :banana:

ah tack!

Dem har jag sett live! Dem är superbra!:) :D
Och väldigt roliga:D Jack Daniels får vi inte glömma
*styvfar känner dem, sett även dem live*

Keith Urban! Han är otroligt snygg också!

Senast ändrad:

*puttar upp en äldre tråd*

Kan inte komma på fem, men måste säga:
The Weight - The Band
Wax Minute - Michael Nesmith
och Sin City med Emmylou Harris och Gram Parson.

well, Glen Campbell - Rhinestone cowboy är en riktigt höjdare :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: Sel
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 330
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka