Sv: Connemara - hingstvalstrÅd infÖr 2009
*KL*
Enligt källa ska Dale Mist inte vara i avel 2009 pga skada.
Lite om de ston jag har som ska betäckas 2009:
Krathus Rebecca: Skimmel, 144 cm e. Caraway u. Lykkesholm Ratafia ue. Hamlet of Oakley. Tävlad i hoppning tom msv. Visad vid ett tillfälle med poängen 88887. Har dock en mycket trevlig trav. Nätt modell, mer bringa önskas. Välbenad. Lite dålig halsansättning. Fantastiskt psyke. Har med 99% säkerhet gulanlag.
Fick -08 ett mycket fint hingstföl e. Grange Flynn Sparrow som tyvärr bara levde i fyra månader (medfött hjärtfel). Är nu dräktig med Gräns Roeson. Är ganska övertygad om att jag ska betäcka om henne med Flynn.
China Girl: Brun, nuvarande mankhöjd ca 149 cm e. Janus u. Chera-Li ue. Myrens Wilbur.
Har nyligen köpt hästen och inte fått hem henne än. Ej inriden. Visad vid några tillfällen med 38-39 p. Stor och rejäl, exteriört korrekt och välbenad. Verkar rätt tuff och har mycket frammåtanda.
Har i år ett föl e. Carnaby Patrick Hooligan som var mycket fin och rörlig.
Har inte alls bestämt mig vad jag ska betäcka henne med. Hade Dale Mist som nr 1 tills jag fick veta att han inte skulle betäcka.
Gärna en ngt mindre lättare hingst med lätta smidiga rörelser och gärna gulanlag (allra helst en säker skimmelförärvare).
Har funderat på följande:
- Kulan Kavat
- Dale Haze
- Fredriksminde Hazy Chance
- Brolötens Joop
Tar tacksamt emot fler förslag!