Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter ju som en trevlig ras, hur är det med pälsvård? (tänker främst på långhåriga då)
Nu beror det såklart på individen, hur hunden hanteras och fostras osv, men vad tror ni om en collie i en barnfamilj?
Jag tycker inte att det verkar vara så mkt pälsvård. Hon badar dom inte eller så, men borstar dem vid fällning som med dom flesta hundar som har lite päls. Sen klipper hon lite under mage och tassar för att dom ska dra in mindre grus o så. Det gör jag med mina hundar också som inte alls är så långhåriga. Hon verkar inte ha mer pälsjobb än jag. Som sagt, håller inte på o badar dom eller liknande.Låter ju som en trevlig ras, hur är det med pälsvård? (tänker främst på långhåriga då)
Nu beror det såklart på individen, hur hunden hanteras och fostras osv, men vad tror ni om en collie i en barnfamilj?
Alla är ju individer, men
Collies är lugna hundar men de kan ha dåligt psyke.
De är mysiga hundar som inte ställer så stora krav på sin ägare.
Min är verkligen en enmanshund-det är bara jag som gäller, annars ligger hon och väntar på att jag ska komma tillbaka så lite jobbbigt att lämna bort henne. Vet inte om det är en rassak
Man ska tidigt ge den mycket självförtroende-låta den klara av saker och man ska vara i all slags miljö med den.
Min är ganska orädd av sig-obrydd på nyår tex men är inte bekväm med barn-och jag vet att det är många collie som bitit barn.
jag har aldrig koppel på och avviker aldrig från mig.
negativt är att de skäller mycket. + finns en hel del sjukdomar i rasen.
Jag tycker inte det är bruksras- och absolut ingen vallras-även om den står som bruksras, den har helt enkelt tappat för mycket av den ras den en gång var-tyvärr-men tycker att man ska jobba med den för att den inte ska blir för soffpotatis så att säga.