Jag tittar just nu efter en mindre hund, under 15 kg men gärna ännu mindre, som tickar alla mina boxar. Jag kräver också att den är hyfsat estetiskt tilltalande för mig..
Jag vill ha en hund som är sunt byggd, hyfsat frisk, inte för skällig, helst inte terrier, lättskött päls. Jag vill typ ha en Bichon Havanais fast i typ valppäls hela livet
Eftersom jag ställer ut så kommer jag inte kunna ha en nedrakad hund.
DSG tickar typ alla boxar, men jag tycker de är fula..
Cavalier tickar många boxar förutom hälsan men där är jag väldigt positiv klubbens inställning att förbättra hälsan. Dessvärre tycker jag att de är lite väl tråkiga..
Papillon är väl ok, men alla jag träffat skäller mer än jag önskar och jag kan verkligen inte se mig själv med en..
Pudel är härliga, men orkar inte med pälsvården.
Terrier Brasileiro gillar jag, men rädd att de är för mycket terrier..
Corgi Pembroke.. Jag vet inte. Den långa kroppen o korta benen tilltalar mig inte.
Jack Russel gillar jag, men för mycket terrier.
Chinese Crested, svårt att hitta bra mentalitet och ffa munhälsan bekymrar mig..
Chihuahua, finns många coola. Men även här är jag rädd för mentalitet och munhälsan.. Finns en så fin, ung hane på köpa hund nu som inte är så där extremt i utseendet.
Cirneco De’ll Etna, Basenji och
Whippet är några favoriter. Även
Praszky Krysarik och
Italiensk Vinthund är på listan över intressanta raser, även om de är aningen för små och sköra..