collage i photoshop

P

pippi27

Nu har jah tittat och läst och kollat runt i min photoshop men jag bregriper inte alls hur jag gör för att få ett collage. Jag lyckas inte ens få in två bilder på samma sida :confused:
Känner mig som IQ-badboll :o
Hjälp ni som kan det här!
 
Sv: collage i photoshop

Ett tips är att söka på google. Det finns massor med sidor med instruktioner för Photoshop.
 
Sv: collage i photoshop

För att få in flera bilder på samma bild:

1. Skapa en ny bild som ska vara grunden.

2. Öppna de bilder som du vill ska vara med i kollaget.

3.Markera den bild som du vill flytta över till kollagebilden genom att klicka på den.

4.Nu kan du antingen flytta över bilden genom "drag och släpp"-metoden: klicka på bilden i lagerpaletten och dra den till kollagebilden där du vill ha den. Släpp.
Eller: Högerklicka på bilden och välj 'Select all'. Gå in på Edit>Copy. Ställ dig på kollagebilden och välj Edit>Paste as layer.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 573
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 050
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 152
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp