Citronhalsband s.k antiskäll

Har provat det på min förra hund, när vi bodde i lägenhet.
Viss effekt hade det, men inte något sensationellt.
Hon fnös lite, skällde med mindre styrka och färre gånger. Och skulle citron sprayet ta slut så var hon igång igen.

Det fungerade bättre att hon hade så lite yta som möjligt när hon var själv hemma. (Det var då hon skällde, om det kom någon.) Då hade hon inte så mycket att vakta. Och inget fönster att kika ut igenom. Gärna radion på.
Bäst var det om rummet hon var i låg en bit från ytter dörren, då skällde hon mindre.

Min mormor har ett sån halsband till hennes hund. Det har faktiskt hjälpt. Det dumma är att han lärt sig att han inte ska skälla när han har det där halsbandet på sig. Inomhus har han det inte och då skäller han som vanligt när det kommer folk. Men utomhus går det bra. Det finns inte ens citrin kvar i den och ändå skäller han inte.

jag har ett citronhalsband till min hund å det funkar jätte bra. :bow:
det funkade från första början på honom, jag tycker dom e värd pengarna helt klart.

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 043
Senast: bollen__
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 051
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 742
Senast: Nota
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka