Cinderella såld

Sv: Cinderella såld

det spelar väl ingen roll hur det ser ut, hur hon sitter och vad hon har för bett så länge hon är framgångsrik? Varför ändra på ett vinnande koncept? Jag tycker inte heller det är snyggt eller bra att sitta i stolsits, men hade det spelat så stor roll i sammanhanget hade hon inte varit där hon är idag.

visst är hennes stil kanske bra om man ska vinna tävlingar, men personligen uppskattar jag (och många med mig) stilryttare mer.
det ska se enkelt ut när man rider, och när hästen går med huvudet uppe i molnen och ryttaren sitter i stolsits och drar i hästen med div skarpa bett ser det inte spec enkelt ut längre. men det är som sagt min personliga åsikt.

PrinceFair skrev:
visst är hennes stil kanske bra om man ska vinna tävlingar, men personligen uppskattar jag (och många med mig) stilryttare mer.
det ska se enkelt ut när man rider, och när hästen går med huvudet uppe i molnen och ryttaren sitter i stolsits och drar i hästen med div skarpa bett ser det inte spec enkelt ut längre. men det är som sagt min personliga åsikt.

:bow: :bow: :bow:

varför hetsar ni upp er ang hennes betsling? kombinerat hackamore o bett är väl klart snällare än köra utan vanligt bett?

Sadelklister är nått speciellt klister (svårt att lista ut va?! ;) ) som man smetar på på stöveln som gör det typ "segt" så att stöveln typ sitter rätt mycket fastklistrad där än att benet "flyger" eller vad man ska säga.

Uss, dåligt förklarat! :rofl:

det har jag aldrig märkt att det gör! det finns i de flesta större ridsportsbutiker jag föredrar sadle tite. vit med blå kork eller den i sprayform vad den nu heter.

Jag har aldrig sett att det färgar av sig! Jag har för mig att det är genomskiljningt... :S

Färgar av sig har jag aldrig märkt att det gjort, däremot kan det vara ett h*lvete att få bort från sadel och stövlar sen...
Det som jag provade liknade en "tvål" alltså en stor klump som man gned mot sadelkåpan och stövlen, funkade utmärkt men var som sagt inte kul att få bort...
Någon som har tips på något annat märke som kanske är lättare att få bort?

kopparberg skrev:
Kanske jag skulle prova det.
Behöver all hjälp jag kan få för att förbättra min hoppning!:o

Man kanske ska ta å prova det?! :D Jag har inte märkt att jag har några problem med sitsen i hoppningen, kanske bara att jag ger överdrivet mycket eftergift ibland! :angel:

Men man kan ju alltid prova å så om det blir nån skillnad! :D Är ju själv inte så lång, är 170 cm, men har rätt korta ben, å sitter oftast på hästar som är 170+! ;)

har använt det på minst 8 olika sadlar ingen har blivit förstörd! dock lite svårt att få bort krävs lite gnugg med sadelsåpa o ljummet vatten.

Eftersom det är gjort för att användas på sadeln så tror jag faktiskt inte det ger nån stor skada. Inte hört/sett nått sånt iaf, men kanske kan hända!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter MHS Going Global, som tävlade OS i Rio för Irland, är såld till den grekiska ryttaren och arvtagerskan Athina Onassis. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
368
·
Avel Han har inte varit i avel de sista 5 åren. http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Hoppning/2016/11/Linda-Heed-blir-av-med-Nivaeu/
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons lilla vinstmaskin Cassius Clay är såld till USA. Precis enligt planen, säger Malins pappa Pelle Baryard till...
Svar
0
· Visningar
352
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård