Cinderella såld

Sv: Cinderella såld

Verkar konstigt att sätta armbâgarna bakom ryggen!! Eller har jag missat ngt? För att bli mjuk ihanden/armen mâste man ha armbâgen före kroppen annars blir man ju fôr sen i allt. Ok för att hâlla ryggen rak kanske men......

Pâ tal om balans och stil. Minns ni inte Lene som kom hem ifrân Tyskland och fick rida i Scandinavium direkt....vi blundade när hon red in i trekombinationen!!! Tror att hon hjälpte Gretzer en del ocksâ, jag hade under en tid en som Gretzer ridit och hon kände den väl....vet inte om hon tränar längre, hon var halvbra ungefär

Pâ tal om balans och stil. Minns ni inte Lene som kom hem ifrân Tyskland och fick rida i Scandinavium direkt....vi blundade när hon red in i trekombinationen!!! Tror att hon hjälpte Gretzer en del ocksâ, jag hade under en tid en som Gretzer ridit och hon kände den väl....vet inte om hon tränar längre, hon var halvbra ungefär

jag fattade verkligen ingenting av vad du just skrev!!

Kollade din profil, du är för ung för att minnas henne....hon var i alla fall en liten rund tant, som en köttbulle och hon bara gled runt i sadeln liksom. Pâ den tiden var det inte mânga som KUNDE rida i Scandinavium sâ hon fick chansen direkt. Hennes häst var typ 10 nummer för stor!Det var skitkul och läskigt pâ samma gâng när hon red runt. Pâ läktaren höll vi varann i hand och blundade!!! Hennes man skrev mânga arga (även en del bra) insändare under ârens lopp. Hon hade en del träningar men var ingen höjdare(personlig mening). Ägde Caligostro, vet du nu vem jag menar...

*hugger knapp*

Iom att denna tråd har blivit en sitsdiskussion, så undrar jag vad katten han heter karln som har en sån otrolig flaxig stil när han hoppar!? Han ser ut som en fågelskrämma uppe i sadeln! Dock har det gått rätt ok för honom, men det är lite "Eddie the Eagle" varning över honom.. :D

Du kanske menar Jan Tops? Haha :)
Han ser verkligen ut som en fågelskrämma när han hoppar. Munnen vidöppen, tårna pekar rakt ner i stigbyglarna, och armbågarna står rakt ut : ) Så himla kul att titta på. Men han kommer ju runt i alla fall!

Sen hoppas jag att ni såg Maria Gretzer i Globen när hon vann med Spender S. Hon gjorde en jättefin runda tycker jag.

Genesis skrev:
Sen hoppas jag att ni såg Maria Gretzer i Globen när hon vann med Spender S. Hon gjorde en jättefin runda tycker jag.

Japp, satt där, rad 5 å kollade! ;) Såg bättre ut än tidigare iaf, kanske för att hon tränat dressyr så hon kunde göra den där fina svängen! ;) .

Ja, det gjorde det. Den där svängen var verkligen skitsnygg ;)

Det är Mynta de visar under sponsorreklamen inte Flippan;)

Föresten, har Maria Getzerdålig sits, vad har Helena Lundbäck då:o :D
mynta-stor.jpg

haha vet vem du menar! Måste vara Kevin Bacon som var stor på 70 talet? Den stilen är inte att leka med :P

Nyrelski skrev:
Det är Mynta de visar under sponsorreklamen inte Flippan;)

Föresten, har Maria Getzerdålig sits, vad har Helena Lundbäck då:o :D
mynta-stor.jpg

Stackarn ser ut som om hon har ont, Helena alltsâ inte Mynta

Inte konstigt som hon tar i, Helena alltså, inte Mynta;) :D

Sen behöver det ju inte vara så att helena rider dåligt hela tiden då mynta är en lite häst med stort hopp.. det är nog inte många så små som skulle kunna följa med perfekt i sprången.

aamelie skrev:
Sen behöver det ju inte vara så att helena rider dåligt hela tiden då mynta är en lite häst med stort hopp.. det är nog inte många så små som skulle kunna följa med perfekt i sprången.

Hon rider ju likadant på alla sina hästar! :smirk:

och du har sett henne rida alla sina hästar hemma på backen också förstår jag???

Nej hon sitter inte likadant när hon rider på marken, tur är väl det...!
Men det var väl hoppsitsen vi pratade om? Där sitter hon likadant på alla hästar men värst på Mynta:angel:
Det betyder ju inte att hon rider dåligt, det gör man inte om man är med i VM final:)
Som Parmler säger.... -Det är ingen stilryttare, men hon kämpar, vilken kämpaglöd! ....Och vet ni förresten att man inte behöver åka långt för att hitta en bra häst....;)

ne, han har sina uttryck som han använder... och hon stör ju inte hästen så det spelar inte så stor roll, alla kan inte rida som marcus ehning

Har du rätt i och kollar man hästen(Mynta) sâ ser den ju väldigt nöjd uti alla fall

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter MHS Going Global, som tävlade OS i Rio för Irland, är såld till den grekiska ryttaren och arvtagerskan Athina Onassis. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
368
·
Avel Han har inte varit i avel de sista 5 åren. http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Hoppning/2016/11/Linda-Heed-blir-av-med-Nivaeu/
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons lilla vinstmaskin Cassius Clay är såld till USA. Precis enligt planen, säger Malins pappa Pelle Baryard till...
Svar
0
· Visningar
352
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur