Cinderella såld

Sv: Cinderella såld

Kissing Spine skrev:
*lånar*

Att Maria inte har den stadigaste sitsen beror väl till stor del på att hon är så himla liten och kort, med stora hästar. Vad jag har läst/hört/sett så arbetar hon väldigt mycket med balans, styrka och sits.

Finns ju mängder med små ryttare som har hur stadig och fin sits som helst, kolla bara Meredith Michels skänkelläge:d Maria har ju en tendens till att ha skänkeln bak i ljumsken och då är det ju inte så lätt att ha en bra balans heller.

Timsetim skrev:
*knapplån*

Personligen så vet jag att Cinderella inte är en enkel häst och hon har varit placerad både WC och i Grand Prix, så kapacitet finns det. Tycker det ska bli jättespännande att se hur Marcus kan utveckla henne!! Maria kunde definitivt inte hitta någon bättre ryttare och hur Maria än rider så är det ju faktiskt hon som tränat upp Cinderella till Grand Prix.

/Timsetim

Klart det är, det kan man aldrig ta ifrån henne. Men jag tror att hästen kommer bli mkt jämnare och mkt bättre med Marcus just eftersom det är en svår och känslig häst som inte blir lättare av att ha en ryttare som sitter i obalans i tid och otid.

Kan ju bara tänka mig själv hur mina hästar hade hoppat med en sådan ryttare som Marcus :d

Jo visst, men Meredith har väl lite mer kattliknande och inte lika "stora" hästar som maria? detta är bara vad jag har reflekterat över, sen om det stämmer har jag ju ingen aning om.

HoppFantasten skrev:
oh! spännande! :)
SKa bli intressant och se hur det går för Marcus & Cinderella på Stuttgart!

Kollade resultat nu och de var felfria i en 1,40-1,50 tidshoppning i alla fall!

Kissing Spine skrev:
Jo visst, men Meredith har väl lite mer kattliknande och inte lika "stora" hästar som maria? detta är bara vad jag har reflekterat över, sen om det stämmer har jag ju ingen aning om.

Cinderella är inte så särskilt stor, inte större än vad Merediths hästar är. Meredith stör inte sina hästar med sin sits och såklart att dom då blir mer kattliknande eftersom dom får vara ifred i sprången.

Det går inte att jämföra Merediths hästar med Cinderella. Helt annorlunda typ av häst. Hade man ridit Cinderella på samma sätt som Meredith rider tex Checkmate så hade Cinderella definitivt rivit alla hinder OCH man hade fått hämta henne hemma på gårdsplanen för hon hade aldrig slutat springa.

/Timsetim

Men sådan ridning skulle ju inte funka på tex Parco.
Men nog är dessa elitryttare skickliga på att kombinera sig själv med rätt häst!

men hon är ändå en av världens bästa hoppryttare.
Varför? För att det spelar ingen roll hur det ser ut. Det är ingen stilbedömning. Det är M.M-B ett lysande exempel på.

ser man lite övelag så har ju skänkelläget åkt fram lite på en hel del av ryttarna i topp skiktet! sen har ju mmb ett mycket effektivt hjälpmedel för att hålla skänkeln på plats...

sadelklister! helt suveränt. använder det ofta själv.

Hon toppade världstoppen tills i somras, varför det går så bra för henne? Titta på hennes hästar!
Ja, hon är duktig, men jag gillar inte det sättet hon rider på. Hon sitter i stolsits, hamnar i bakvikt osv... Det kanske funkar det oxå, jag har faktiskt aldrig prövat! Men tänker man efter så är det ju rätt jobbigt att sitta sådär, speciellt när du ska ställa dig upp över hindrerna, när man har skänklarna så långt fram så blir det rätt mycket problem.
Vissa kanske tycker att hennes hästar går fint, men kolla vad hästarna är utrustade med! Rena rama cykelverkstan!
Nu, på de två senaste WC hoppningarna från Verona och Stuttgart när hon har ridit Checkmate så går ju hästen med huvudet uppe i himlen, går och slänger upp huvudet. Det ser ju inte fint ut! :crazy:

Jaja. Ni kanske tycker om hennes ridstil, men inte jag! :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter MHS Going Global, som tävlade OS i Rio för Irland, är såld till den grekiska ryttaren och arvtagerskan Athina Onassis. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
368
·
Avel Han har inte varit i avel de sista 5 åren. http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Hoppning/2016/11/Linda-Heed-blir-av-med-Nivaeu/
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons lilla vinstmaskin Cassius Clay är såld till USA. Precis enligt planen, säger Malins pappa Pelle Baryard till...
Svar
0
· Visningar
352
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård